Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tämä olla totta,kauramaidon suosio rajussa nousussa?

Vierailija
01.12.2018 |

Se litku ei ole mitään muuta kuin kaurahiutaleet vedessä MONIKYMMENKERTAISEEN HINTAAN.Vinkki : Kotimaista kaurahiutaleet maksaa 0,69€ 1kg,jos tuolla naurettavalla litkulla pitää leikkiä.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito on aikamoinen huijaustuote. Yleensä näissä on kauraa 5-8%, enimmillään noin 10%. Eli yksi desi litrassa. Soija -ja mantelijuomissa on tosin vielä vähemmän, jopa 2%. Itse en ole tykännyt. On nimittäin hirveän makuista jokainen kaurajuoma jota olen maistanut. Pirkka kaurajuomahan maksaa 1,25€ per 750ml purkki eli se on hieman halvempaa ja Suomessa valmistettua. Useimmat kaurajuomat on kalliita hinnan ollessa vähintään 1,60€ per litra. Hinta on 2,5 kertainen vastaavaan lehmänmaitoon verrattuna. 

PS: Se ei ole kauraMAITO vaan kaurajuoma. Jos laktoositonta/vähälaktoosista maitoa ei saa kutsua maidoksi, miksi maidottomia juomia saisi kutsua maidoksi.

Vierailija
62/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakerma helpotti ruoanlaittoani potenssiin sata, kun se tuli myyntiin. Kauramaitoa en käytä mihinkään,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä esimerkkejä kaurapitoisuudesta kaurajuomissa: Rainbow Kaurajuomassa kauraa 10%, Planti kaurajuomassa kauraa 7,5%, Oatly kaurajuoma luomussa kauraa 10%, Valio Oddlygoodissa kauraa 10%, Kaslin Aito kaurajuomassa 10%, Juustoportin kaurajuomassa kauraa 10%, Fazer Yosa Täyteläinen kaurajuomassa kauraa 14%. Vertailuksi Pirkka kaurajuomassa kauraa 7,4% ja HUOM se on sama tuote periaatteessa kuin Plantin kaurajuoma. GoGreenin kaurajuomassakin kauraa 10%.

Vierailija
64/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kaurajuomassa niin suututtaa? Makuja on erilaisia eikä lehmänmaito sovi kaikille. Tarjolla olevista "kasvismaidoista" kaurajuoma maistuu omaan makuuni parhaimmalta kahvissa, puurossa ja kaakaossa. Onhan se ikävän kallista, mutta ilman jäisi kahvit juomatta, olen vain onnellinen vaihtoehtojen määrän kasvusta.

Vierailija
65/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä että on nykyään myös kasvijuomia. Muistelen aikaa kun olin peruskoulussa niin oli eräs ikäiseni joka olisi voinut juoda laktoositonta maitoa, mutta vähälaktoosinen maito aiheutti vatsakipuja. Harmi vaan että laktoositonta maitoa ei silloin ollut ja vähälaktoosistakin käytettiin hyvin vähän. Minäkin sain koulussa tyytyä veteen tehtyyn maidottomaan muussiin, vesikaakaoon ja kamalan makuisiin pannukakkuihin. Joten on erittäin hyvä että nykyään on vaihtoehtoja, joista jokainen löytää mieleisensä.

Vierailija
66/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita ja vettä blenderiin jonka jälkeen suodatus. Helppoa.

Vesi pitäisi tislata tai muulla tavalla "pudistaa" mauttomaksi. Olen yrittänyt tehdä monia kasvimaitoja, juurikin hinnan takia, mutta hanaveden maku pilaa ne. Olivat toki juotavia mutta eivät lähimainkaan yhtä hyviä kuin teollisesti tuotetut.

Oletko kokeillut aktiivihiilisuodatusta?

Vierailija
67/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendinä sitten korvikkeita tuodaan markkinoille kun maitopulakin voi sitten iskeä ja tuolla tasataan kysyntää.Myös sirkoillakin lihapulaa vastaan ja samoin härkäpavuilla.

Vierailija
68/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kaurajuomassa niin suututtaa? Makuja on erilaisia eikä lehmänmaito sovi kaikille. Tarjolla olevista "kasvismaidoista" kaurajuoma maistuu omaan makuuni parhaimmalta kahvissa, puurossa ja kaakaossa. Onhan se ikävän kallista, mutta ilman jäisi kahvit juomatta, olen vain onnellinen vaihtoehtojen määrän kasvusta.

Mua ihmetyttää aina myös miten ruoka saa ihmisistä esiin jopa aggressioita. Miksi on niin suuri tarve määrätä muiden syömisiä/ epäillä niitä.

Vierailija
69/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on KAURAJUOMAA EIKÄ MITÄÄN V#TUN MAITOA!!!

Vierailija
70/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan sä pikkuisen liian herkkä, jos ei kahvi mene mustana alas? Miksi pitää ylipäätään kaataa kurkuun, jotain pahaa? Kahvihan on sitäpaitsi afrikalaista papupaskaa, millä ei pitäisi olla yhtikäs mitään tekemistä suomalaisessa pohjoismaalaisessa elimistössä. Kahvi aiheuttaa ihmisille erittäin paljon ikäviä oireita heidän sitä tietämättä.

Vierailija
71/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kasvispohjaisten juomien valikoima on nykyään oikein mainio. Mulle ei oikein sovi maitotuotteet niin käytän jonkin verran kasvispohjaisia tuotteita niiden tilalalla.

Vierailija
72/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on KAURAJUOMAA EIKÄ MITÄÄN V#TUN MAITOA!!!

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/ange…

Vierailija
73/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se kun on lähiruokaa toisin kuin samalla tilalla tuotettu lehmänmaito.

Osalla suomalaisista on vankka usko siihen, että prosessoitu kasvisjuoma on ekologinen valinta.

Ensi kesänä ei pelloilla kasvakaan muuta kun kauraa! Kohta tarvitsee raivata lisää peltoa, että kaupunkilaiset saa kahviin/ruokaan/leivontaan kauramaitoa.

Siinä sekin mukavaa, ettei (vielä) kettutytöt käy tallaamassa oraita angstissaan.

Vierailija
74/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin juoda kauramaitoa, mutta vatsa ei kestä sitä. Kestää kyllä kaurapuuron. Voisiko joku minua fiksumpi kertoa mistä tuo johtuu? :) Olenkin sitten siirtynyt mantelimaitoon. Siitä saa tehtyä esim. hyvän pannarin.

Vierailija
75/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään. Testasin kahvin joukkoon mutta tuntui kuin olisi kaurapuuron maku tullut läpi.

Vierailija
76/105 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olis ihan kaurapuuro ja vettä juomaksi. Tai maitoa ; -)

Mites makaronilaatikko, jos on allerginen lehmänmaidolle? Tehdäänkö veteen? Kauramaito on ihan loistava tuote maitoallergiselle.

Kyllä, kiehautettuun veteen liotetaan lihaliemi.

T. maitoallerginen

Näin olen itsekin tehnyt joskus. Toimii.

Vierailija
77/105 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita ja vettä blenderiin jonka jälkeen suodatus. Helppoa.

Pistätkö sekaan myös kalsiumin ja kaiken muun, mitä kaurajuoma sisältää?

Äkkikös sinne yhden kalkkitabletin tiputtaa sekaan.

:DDDD

Vierailija
78/105 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se kun on lähiruokaa toisin kuin samalla tilalla tuotettu lehmänmaito.

Osalla suomalaisista on vankka usko siihen, että prosessoitu kasvisjuoma on ekologinen valinta.

Minulle plant based-ruokavaliota noudattava sisko sanoi maidon aiheuttavan ison hiilijalanjäljen, kun kerroin kasvissyöjänä ostavani luomumaitoa.

On sitten häneen uponnut tämä ilmastohössötys ja yllätys, kun siitä puhui viime vaalien aikana. Se tunne, kun menen kylään tai olen hoitamassa hänen kissoja. Ei ole oikeaa juustoa tai kreikkalaista jogurttia, vaan jotain kasvipohjaisia tuotteita. Hyvä jos edes oikeaa maitoa saa kahviin sukulaisten kyläillessä.

Vierailija
79/105 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mihin kauramaitoa tarvitaan paitsi jos joisi maitokahvia ja joulupuuroon.

Vierailija
80/105 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurakerma helpotti ruoanlaittoani potenssiin sata, kun se tuli myyntiin. Kauramaitoa en käytä mihinkään,

Sama. Kaurakermaa käytän, mutta kauramaitoa tarvitsen vain litran tai pari vuodessa.