Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkailu avartaa..

Vierailija
01.12.2018 |

Kyllä olen samaa mieltä, kun oikeasti olet kohteessa muutaman kuukauden ja asut paikallisten keskuudessa varmasti mieli avartuu..

Mutta kuinka moni lomamatkailijoista tekee näin? Todella todella harva, kyllä se yleisin matkustusmuoto on se kun lennetään jonnekkin turistikohteeseen ja ollaan viikko hotellissa. Jos hyvin käy ei edes poistuta sieltä hotellista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tehdä muutaman vuoden välein matka lentokoneella johonkin suurkaupunkiin, kuin että joka vuosi lentää 2 kertaa jonnekin Alanyalle, Rhodokselle tai Kanarialle. 

Vierailija
2/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missäs ne kaikki vuohkaajat nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka nyt mitenkin asioita kokee, mutta itse huomaan kyllä maailmani avartuneen jo lyhyempienkin reissujen seurauksena. Ei sitä aina tarvitse kuukausikaupalla kussakin maassa viettää, että näkee millaista elämänmeno on, miten hommat toimii/toimiiko ja sitten osaakin taas arvostaa niitä tiettyjä asioita kotimaassa. 

Vierailija
4/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka nyt mitenkin asioita kokee, mutta itse huomaan kyllä maailmani avartuneen jo lyhyempienkin reissujen seurauksena. Ei sitä aina tarvitse kuukausikaupalla kussakin maassa viettää, että näkee millaista elämänmeno on, miten hommat toimii/toimiiko ja sitten osaakin taas arvostaa niitä tiettyjä asioita kotimaassa. 

Saisko vähä esimerkkiä?

Vierailija
5/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko vähä esimerkkiä?

Siis mistä haluat esimerkkiä, asioista jotka Suomessa toimivat vai?

Todettakoon vielä sekin, että kun puhutaan että matkailu avartaa, näen sen tarkoittavan myös sitä, miten matkustaessa (ellei nyt tosiaan ole jollakin "matkaopas taluttaa kädestä hotellin aamiaiselle ja sitten vietetään koko viikko hotellin altaalla"-lomalla) joutuu sopeutumaan uusiin tilanteisiin, ratkomaan mahdollisia ongelmia, tarkastelemaan ympäröivää maailmaa ja poistumaan siitä kotiympäristöstä. 

Vierailija
6/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko vähä esimerkkiä?

Todettakoon vielä sekin, että kun puhutaan että matkailu avartaa, näen sen tarkoittavan myös sitä, miten matkustaessa (ellei nyt tosiaan ole jollakin "matkaopas taluttaa kädestä hotellin aamiaiselle ja sitten vietetään koko viikko hotellin altaalla"-lomalla) joutuu sopeutumaan uusiin tilanteisiin, ratkomaan mahdollisia ongelmia, tarkastelemaan ympäröivää maailmaa ja poistumaan siitä kotiympäristöstä. 

Niin esimerkkiä miten sun maailma on avartunut? Mitä uutta olet oppinut ja mikä on yllättänyt?

Vierailija
7/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tahtoo vain päästä rentoutumaan. Kyllä se lomamatka minua ainakin on avartanut ihan joka kerta vaikka miten sen olisin viettänyt :)

Vierailija
8/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun pääsee kairaamaan.

Vierailija
9/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle matkailu avartaa tarkoittaa myös sitä, että pääsee irti kotinurkista ja näkemään, että elämää on muuallakin. Ja vieläpä sellaista elämää, jotka eivät tiedä tuon taivaallista omista "maailman suurimmista työasioista", jotka aiheuttavat itselle stressiä ja ovat olevinaan helvetin tärkeitä. Saa hieman perspektiiviä, että ehkei ne omat työstressiä aiheuttavat asiat olekaan niin isoja.

Vierailija
10/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko vähä esimerkkiä?

Niin esimerkkiä miten sun maailma on avartunut? Mitä uutta olet oppinut ja mikä on yllättänyt?

No enpä kyllä nyt jaksa lähteä miettimään ja erittelemään mitä kaikkea olen kolmenkymmenen vuoden aikana matkustaessani oppinut ja ihmetellyt, mutta esimerkkinä osaan arvostaa Suomessa puhdasta juomavettä sekä sitä, että jos haluan palvelua, saan sitä yleensä nopeasti enkä ehkä joskus ensi viikolla. Matkustin hiljattain erään tuttavani, joka ei juurikaan ole aiemmin ollut ulkomailla, kanssa ja häntä ihmetytti reissussa ihan kaikki mahdollinen, asiat jotka itselleni olivat tuttuja/itsestäänselviä/ymmärsin, että ne tehdään eri tavalla kuin Suomessa. Siinä mielessä ainakin maailmani on avartunut.

Vierailija
11/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostava tietää, mitä ketjun aloittaja näkee "matkailu avartaa" lausahduksen tarkoittavan, jos sellaista ei voi lyhyemmällä matkalla tapahtua, vaan ulkomailla pitäisi asua pidempiä aikoja.. Mitä se avartuminen sinulle sisältää tai käsittää?

Vierailija
12/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen samaa mieltä, kun oikeasti olet kohteessa muutaman kuukauden ja asut paikallisten keskuudessa varmasti mieli avartuu..

Mutta kuinka moni lomamatkailijoista tekee näin? Todella todella harva, kyllä se yleisin matkustusmuoto on se kun lennetään jonnekkin turistikohteeseen ja ollaan viikko hotellissa. Jos hyvin käy ei edes poistuta sieltä hotellista.

Tokihan asumalla oppii enemmän kuin vierailemalla. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö matkailukin avartaisi

Vierailija
13/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri erään diplomaattiryhmän keskustelua. Siellä vähän kritisoitiin sitä, kuinka länsimaiset menevät " downshiftaamaan köyhille alueille ja sen perusteella kuvittelevat olevansa hyvinkin tietoisia maan elinolosuhteista. Millaisia ajatuksia tämä herättää ?

Vierailija
14/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri erään diplomaattiryhmän keskustelua. Siellä vähän kritisoitiin sitä, kuinka länsimaiset menevät " downshiftaamaan köyhille alueille ja sen perusteella kuvittelevat olevansa hyvinkin tietoisia maan elinolosuhteista. Millaisia ajatuksia tämä herättää ?

Miksi siinä ei näkisi ja ymmärtäisi, miten muut elävät? Elänhän minäkin keskiluokkaista elämääni ja näen samalla, miten nuo nurkilla pyörivät juopot ja sekakäyttäjät elävät. 

Vierailija
15/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät auki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siinä ei näkisi ja ymmärtäisi, miten muut elävät? Elänhän minäkin keskiluokkaista elämääni ja näen samalla, miten nuo nurkilla pyörivät juopot ja sekakäyttäjät elävät. 

He olivat perustelleet sitä niin, että itse elää siellä ihmisenä joka sitten saa palata omaan hyvään toimentuloonsa. On myös mahdollisuus valita se elämä, jota siellä elää, voi asua kuten haluaa, syödä miten haluaa. Monesti myös tukee olemisellaan sitä elämäntapaa, joka syrjii köyhimimpiä-

Vierailija
16/16 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa sillälailla, että ei kiinnosta matkailla.

Reissaaminen harvoin on herkkua, itse lokaatiossa kaikki on tietysti hankalampaa, etenkin normieloon joutuu miettimään kaikenlaista, että siinähän se aika sitten jo meneekin.

Itseäni ei juuri kiinnosta reissata, kun työn takia sitä joutuu tekemään. Vapaaehtoisesti täysin vapaalla aikataululla ja budjetillakin se on minusta elämän hankaloittamista, miksi sitä sellaiseen lähtisi.