miten VOI lapset olla KOKO AJAN sairaana?
Rasittaa jo ties monennetta kuukautta kun miehen lapset on sairaana. Joka toinen viikko jompi kumpi koulusta pois. Yskitään, pärskitään, niistetään, köhitään, kurkkuun sattuu, ryystetään räkää kurkuusa, ja jatkuvasti kuuluu knooraaminen kun vedetään räkää sisäänpäin, ja sitten nielelskellään äänekkäästi, huohotetaan hengittäessä, ja tuntuu että eritteitä on joka paikassa. Mikään näistä ei kuitenkaan tartu minuun eikä mieheen. Nämä lapset ovat oikeasti kerran kuussa olleet jo monta vuotta jossakin hengityselintaudissa!
Onko oikeasti nykyään näin että lapsille on normaalia olla kuukausi toisensa perään jossain nuhataudissa??
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Meillä 3 kpl koululaisia, viimeksi kipeänä ollut teini syyskuussa 2018. Pienemmistä en edes muista, milloin olisivat olleet pois koulusta. Itsellenikään ei ole ollut pientäkään flunssaa vuosiin.
Hups, siis tarkoitin että teini oli kipeä syyskuussa 2017 🙂
Ei mun lapset oo ainakaan sairaana koko ajan.
jäi epäselväksi asumismuotonne ja kauanko siinä olete asuneet
avaatko hieman enemmän asiaa
Koulu tai muu säännöllisesti vierailtu paikka homeessa?
Kyllä meilläkin taudit pyörii koko ajan.Mies on erittäin tartuttavassa ympäristössä töissä.Kersat kantaa kahdesta eri koulusta pöpöjä ja nuorin kerhosta koko ajan.Likalla on homekoulu ja nuorin syntyi keskosena,joten keuhkot on mitä on.
Oman kokemuksen mukaan lapset sairastelee koko ajan, jos on liian steriiliä, sitten taas jos on liian paskaista tai hometta. Toiset sitten vaan ovat herkempiä saamaan tartuntoja kuin toiset ihan muuten vaan. Eli syy voi olla mikä tahansa.
Siis lapset asuvat pääsääntöisesti äidillään, viettävät täällä aikaansa kuitenkin ihan säännöllisesti. Olen itsekin kysynyt että voisiko olla hometta tms. Molemmat ovat eri kouluissa, joista toinen on ihan uusi, ja toinen remontoitu, joten vaikea uskoa sitäkään että koulu olisi syyllinen. Sitä paitsi tätä on myös loma-aikoina. Tässä me on asuttu jo pari vuotta, eikä mulla ja miehellä ole mitään tauteja koskaan.
ap
Voi tosiaan viitata sisäilmaongelmiin. Onko tutkittu?
Kannattaa antaa adoptioon tuollaiset tautipesäkkeet.
Mistä nämä sisäilmat pitäisi siis tutkia, jos tutkimista ehdotetaan? Kuulemma lapset nyt vaan sairastavat koko ajan. Oma lapsi kun asui vielä kotona, sairasti kerran vuoteen(korkeintaan)jonkun nuhataudin, ja sitten vatsataudin keväällä tai syksyllä. En siis voi allekirjoittaa jatkuvaa pärskimistä mitenkään!
Ja joo, kyllä mua ällöttää, sen myönnän. Varmaan kun en ole tottunut jatkuvaan rään keskellä asumiseen.
Ja ei nuo lapset nyt itsekään mitenkään nauti tuosta sairastamisesta.
Ai että vastustuskyvyttömien nulikoiden takia pitäisi tutkia kaksi ilmeisesti uutta koulua, ja molempien vanhempien kodit? Kukas tämän lystin maksaisi?
Lapsille joku ulkoiluharrastus, sekä riittävästi vaatetta päälle, ja ravitsemus kuntoon, sekä lopettavat sen nenän ja peräaukkosen kaivamisen, niin loppuu sairastaminenkin.
Ei vaikuta normaalilta. Kotona (siellä äidillä) jotain sisäilmaongelmaa tai sitten lapsilla huonontunut vastustuskyky jostain syystä.
Eli ei ole teidänkään mielestä normaalia räkiä koko ajan? Hyvä tietää.
ap
5 viikkoa yskässä ollut nyt tuo nuorempi. Vanhempi oli viikon pois koulusta 4 viikkoa sitten, ja edelleen oon nuhainen. En tiedä kaivavatko takapuoliaan, en ole kysynyt.
Olen siis ehdottanut että onko sisäilmassa äidin luona jotain ongelmia, mutta siitä loukkaannuttiin, ja sanottiin että lasten kuuluu saiastaa koko ajan että vastustuskyky vahvistuu. Tätä jäin ihmettelemään, koska en sairastanut itse, eikä lapsenikaan sairastanut lapsena koko ajan. Niin mietin että nykyäänkö sairastetaan ,ja se on normaalia.
ap
Vierailija kirjoitti:
5 viikkoa yskässä ollut nyt tuo nuorempi. Vanhempi oli viikon pois koulusta 4 viikkoa sitten, ja edelleen oon nuhainen. En tiedä kaivavatko takapuoliaan, en ole kysynyt.
Olen siis ehdottanut että onko sisäilmassa äidin luona jotain ongelmia, mutta siitä loukkaannuttiin, ja sanottiin että lasten kuuluu saiastaa koko ajan että vastustuskyky vahvistuu. Tätä jäin ihmettelemään, koska en sairastanut itse, eikä lapsenikaan sairastanut lapsena koko ajan. Niin mietin että nykyäänkö sairastetaan ,ja se on normaalia.
ap
Ovatko lapset olleet päivähoidossa pieninä? Vai onko koulu ensimmäinen paikka, jossa ovat isojen lapsiryhmien kanssa? Meillä aikoinaan päivähoidon aloitus aloitti flunssakierteen, tosin lapsella oli myös infektioastma joka pitkitti yskiä. Vastustuskyvyn kasvaessa flunssat väheni.
Kyseessä ei tarvitse olla home, vaan se voi olla joku muu sisäilmaongelma. Uusissa kouluissa on paljon pilaantuneita rakennuksia, kun on annettu eristeiden kastua tai vedetty muovimatot kostean alustan päälle.
Meillä 3 kpl koululaisia, viimeksi kipeänä ollut teini syyskuussa 2018. Pienemmistä en edes muista, milloin olisivat olleet pois koulusta. Itsellenikään ei ole ollut pientäkään flunssaa vuosiin.