Näyttää siltä että olen tekemässä uutta YH äitiä tähän maahan
Vauva tulossa 6kk:n päästä. Ennen kiihkeä ja vähän tuhmakin seksi loppunut jo 2kk sitten. Nyt pitää kuulemma ottaa varovaisesti, väsyttää, on paha olo jne... OK, mutta kun muita juttuja kuuntelee niin kohta on maha liian iso ja sitten vauva vie kaiken ajan ja taas väsyttää. NYT AITO OIKEA MIES NÄKÖKULMA: SEKSI LOPPUU SIIHEN KUN SIINÄ PISSA TIKUSSA NÄKYY EKAN KERRAN SE JOKIN MIEHILLE NÄKYMÄTÖN VIIVA.
ps. vauva on ihan toivottu ja odotan häntä innolla, mutta panettaa silti.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Nii in, raskaus tuo mukanaan erilaisia kremppoja ja vaivoja pahoinvoinnista liitoskipuihin. Eipä paljoa tee seksiä mieli kun joka paikkaa särkee.
No joillekin raskaus on tosiaan aina hirveen hankalaa koko 9 kk. Suurin osa kykenee normaaliin elämään.
T. Raskaana itsekin nyt ja kremppoja on ja riskiraskauksia takana, mutta ei estä elämistä
Kyllä sen naisen tulisi ymmärtää ottaa suihin ainakin jos sinua panettaa. Kyllä lapsensaantiin liittyy muidenkin huomioonottamista! Kokemusta on
N38.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ite ymmärrä näitä naisia joilla lähtee seksihalut raskauden myötä. Mulla ei lähtenyt kummassakaan raskaudessa päinvastoin. Mutta mä oonkin naisena
joku luonnonoikku :")
Itse ole sitä mieltä, että nyt keskustelet naisesi kanssa ja sanot, ettö ymmärrät ettei sinua tee mieli, mutta yhdessä kun ollaan ja jos vieraissa ei ole lupa käydä niin et yli puolta vuotta jaksa odottaa seuraavaa seksi kertaa. Minusta kenenkään ei tarvitse. Ei miehen eikä naisen. Se on jo henkistä väkivaltaa, kun pihtaa seksiä. Mitä rakkautta se on? Tämän voi ihan esittää niin miehelle kuin naiselle.
Oikeaa rakkautta ilman seksiä. Äijä on saamassa lapsen ja ainoa murhe on oma mulkku. Vedä käteen luuseri.
Raskausaikana seksi oli parasta. Miksei myös jälkeenpäinkin, mutta... Mä olin se nainen joka tarvi miestä monta kertaa raskausaikana.
Toisilla se valitettavasti on toisinpäin. Ei tee mieli, eikä jaksa, kun raskaus vie kaiken. Oikeasti fyysisesti ja miksei myös henkisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme "mies" jonka aivot sijaitsee mulkun päässä.
Nämä ymmärtämättömät hiekka#illut vaan jaksaa perseillä.
Kun on itse kokenut sen olon, joka loppuraskaudessa voi tulla, näkee tällaisessa tilanteessa todennäköisesti juuri miehen sinä ymmärtämättömänä osapuolena. Ilman sek siä kuitenkin tulee toimeen, mutta sen harrastaminen siinä olossa olisi ihan kauheaa.
Toki näkökulmia on aina useampia.
Jotkut valittaa koko ajan kaikesta ja odottaa mieheltä passaamista 24/7 koko raskausajan. Osa kuntoilee, hoitaa lapset ja elää peruselämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ite ymmärrä näitä naisia joilla lähtee seksihalut raskauden myötä. Mulla ei lähtenyt kummassakaan raskaudessa päinvastoin. Mutta mä oonkin naisena
joku luonnonoikku :")
Itse ole sitä mieltä, että nyt keskustelet naisesi kanssa ja sanot, ettö ymmärrät ettei sinua tee mieli, mutta yhdessä kun ollaan ja jos vieraissa ei ole lupa käydä niin et yli puolta vuotta jaksa odottaa seuraavaa seksi kertaa. Minusta kenenkään ei tarvitse. Ei miehen eikä naisen. Se on jo henkistä väkivaltaa, kun pihtaa seksiä. Mitä rakkautta se on? Tämän voi ihan esittää niin miehelle kuin naiselle.Oikeaa rakkautta ilman seksiä. Äijä on saamassa lapsen ja ainoa murhe on oma mulkku. Vedä käteen luuseri.
Turha diivailla. Ei raskaus ole mikään sairaus todellakaan. Jos joutuu sairaalahoidossa makaamaan, niin sit tilanne on eri.
Vonkaa vähän lisää ja muija tosiaan lähtee muksun kanssa. Sinä olet tehtäväsi tehnyt. Nyt vaan alat säästää elareita varten.
Teet naisellesi palveluksen, kun nyt lähdet. Et sä tule muuttumaan miksikään. Olet oman elämäsi Tauski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on itse kokenut sen olon, joka loppuraskaudessa voi tulla, näkee tällaisessa tilanteessa todennäköisesti juuri miehen sinä ymmärtämättömänä osapuolena. Ilman sek siä kuitenkin tulee toimeen, mutta sen harrastaminen siinä olossa olisi ihan kauheaa.
Jotkut valittaa koko ajan kaikesta ja odottaa mieheltä passaamista 24/7 koko raskausajan. Osa kuntoilee, hoitaa lapset ja elää peruselämää.
Niin. Toisilla taas pahoinvointi ja oksentelu kestää synnytykseen saakka. Siinä on hankala pysyä pirteänä ja jaksavana. Miksi, oi miksi, helpommalla päässeet ihmiset menettävät kaiken empatiakykynsä? Sitä paitsi se, ettei halua tai jaksa harrastaa sek siä, ei tarkoita sitä että odottaa passaamista. Taidatkin vaan haluta tuntea itsesi paremmaksi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun mielestä oli siinä niin kauheaa? Seksihän on loistava synnytyksen käynnistämiseenkin, kun siemennesteessä on prostaglandiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi? Koska me ihmiset olemme erilaisia.Myös kaikki raskaudet ovat erilaisia ja osalla vaan tulee kaikenlaisia vaivoja. Itse olen saanut kolme lasta ja kyllä se jokainen raskausaika oli erilaista. Esim. Esikoista odottaessa sain raskausmyrkytyksen. Luuletko, että ihmiset ylipäätään tahallaan niitä vaivoja saa? Jos jollain on helppoa niin onneksi olkoon vaan. Sitä asiaa kun ei voi itse välttämättä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Toisilla taas pahoinvointi ja oksentelu kestää synnytykseen saakka. Siinä on hankala pysyä pirteänä ja jaksavana. Miksi, oi miksi, helpommalla päässeet ihmiset menettävät kaiken empatiakykynsä? Sitä paitsi se, ettei halua tai jaksa harrastaa sek siä, ei tarkoita sitä että odottaa passaamista. Taidatkin vaan haluta tuntea itsesi paremmaksi kuin muut.
Miksi luulet, että olen päässyt helpommalla? Minimaalinen osa voi oikeasti huonosti alusta loppuun. Suuri osa vaan omaksuu sellasen ime marttyyriroolin, et koko maailman pitää nyt sääliä ja vaalia tulevaa äitiä. Kyllä ihan oikeesti moni kykenee ihan normaaliin elämään. Jos ei koko raskausaikana voi seksiä harrastaa, niin jossain on vikaa. Tai sitten varmaan tämä nainen on myös saikulla koko tuon ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vauva tulossa 6kk:n päästä. Ennen kiihkeä ja vähän tuhmakin seksi loppunut jo 2kk sitten. Nyt pitää kuulemma ottaa varovaisesti, väsyttää, on paha olo jne... OK, mutta kun muita juttuja kuuntelee niin kohta on maha liian iso ja sitten vauva vie kaiken ajan ja taas väsyttää. NYT AITO OIKEA MIES NÄKÖKULMA: SEKSI LOPPUU SIIHEN KUN SIINÄ PISSA TIKUSSA NÄKYY EKAN KERRAN SE JOKIN MIEHILLE NÄKYMÄTÖN VIIVA.
ps. vauva on ihan toivottu ja odotan häntä innolla, mutta panettaa silti.
Kukaan muu ei ole vastuussa sinun tarpeistasi kuin sinä itse. Kannataa opetella tämä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi? Koska me ihmiset olemme erilaisia.Myös kaikki raskaudet ovat erilaisia ja osalla vaan tulee kaikenlaisia vaivoja. Itse olen saanut kolme lasta ja kyllä se jokainen raskausaika oli erilaista. Esim. Esikoista odottaessa sain raskausmyrkytyksen. Luuletko, että ihmiset ylipäätään tahallaan niitä vaivoja saa? Jos jollain on helppoa niin onneksi olkoon vaan. Sitä asiaa kun ei voi itse välttämättä valita.
Voi voi.. sitten pitää olla saikulla, jos koko raskaus on niin hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun mielestä oli siinä niin kauheaa? Seksihän on loistava synnytyksen käynnistämiseenkin, kun siemennesteessä on prostaglandiinia.
Jokainen raskaus on erilainen. Mulla on ollut kolme hyvää ja yksi huono. Eikä huonon raskauden aikana tullut mieleen seksi missään vaiheessa. Miehenikin ymmärsi, ei missään vaiheessa vaatinut seksiä tms. Läheisyyttä oli kovinkin paljon, mutta huolissaan meni se raskaus kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehestään saikulla? Vai mitä meinaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itse ainakin nimenomaan kävin töissä loppuun asti ja yritin liikkua ainakin vähän pitääkseni huolta terveydestäni. Sattui kyllä hitosti ja oksentelu jatkui tosi kauan. Kuvitelkaa, kritisoijat, itsellenne mahatauti. Vatsassa kiertää, juuri mikään ei pysy alhaalla ja monta kertaa päivässä pitää juosta vessaan yrjöämään. Tekisikö mieli sek siä? Tekisikö mieli ottaa sui hin? Epäilen. Sellainen olo minulla oli monta kuukautta. Onneksi mieheni on empaattinen ja rakastava ja jaksoi odottaa vointini paranemista.
Täällö jotkut puhuvat, että on julmaa "pihdata". Mielestäni julmaa on ennemminkin se, että toisen pitäisi pakottautua huonovointisena sänkyhommiin vaikka kuinka tuntuisi pahalta. Itse tahdon, että kumppanikin nauttii, muuten en saa itsekään mitään nautintoa koko hommasta.
Jos mies on tarpeeksi läheinen odottavan äidin kanssa niin hormonimuutoksia tapahtuu miehellekin ja testosteronitaso laskee siinä raskauden puolivälin paikkeilla ja pysyy matalampana puolisen vuotta - vuoden. Tämä juuri edesauttaa miehen pysymistä vaimon luona ja vaimon ja lapsen elämän turvaamista, kun nainen on herkässä tilassa ja suojaton ja täytyy keskittyä antamaan parhaat lähtökohdat pienen ainutkertaisekle elämälle.
Suosittelen siis aloittajaa viettämään paljon aikaa vaimonsa kanssa ja alkaa tutustua tulevaan vauvaan silittelemällä vatsaa ja ajattelemalla vauvan tuloa, esim maalaa vauvan huone ja mieti käytännön asioita kuten missä vauvan pylly pestään. Ala siis vahvistamaan omaa luonnollista isän viettiäsi. Luultavasti se sieltä pian puskee esiin sitten, kuten luonnollista on.
Mutta jos et yhtään ”ala” vauvan odotukseen niin saatat häiritä tätä luonnollista, väliaikaista, hormonimuutosta ja täten aiheuttaa paljon pitkäaikaista haittaa koko perheellesi.
Toivottu yh-lapsen tuleva vauva?? :DD ei vaikuta toivotulta jos tekee lapsen ajattelematta mitään ja sillä periaatteella että lapsella ei oo kahta vanhempaa :D