Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin erosin kirkosta!

Vierailija
30.11.2018 |

Viimein pääsin eroamaan kirkosta kun täytin 18. Suomen uskonnonvapaus ei ylety alaikäisiin..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista ny kuule jotaki!! Onko kirkollisveron maksaminen sinulle sama asia kuin uskominen Jumalaan?!

Itse olen eronnut kirkosta ihan siitä syystä etten ala maksamaan turhasta (kirkonväen palkkoja, kiinteistöjen ylläpitoa) mutta uskon silti Jumalaan!!

Haluat rapauttaa uskonnon asemaa yhteiskunnassa? Ajaa sen paheisiin, yleiseen haureuteen ja anarkiaan? Kirkko tarvitsee myös varoja vastustaakseen Paholaisen juonia, homoutta ja muita kauheuksia joihin yhteiskunta lankeaa jos kukaan ei puolusta harmoniaa ja moraalia. Oletko tullut ajatelleeksi millaista vahinkoa aiheutat yhteiskuntarauhalle, harmonialle ja yleiselle hyvinvoinnille?

Vierailija
22/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista ny kuule jotaki!! Onko kirkollisveron maksaminen sinulle sama asia kuin uskominen Jumalaan?!

Itse olen eronnut kirkosta ihan siitä syystä etten ala maksamaan turhasta (kirkonväen palkkoja, kiinteistöjen ylläpitoa) mutta uskon silti Jumalaan!!

Haluat rapauttaa uskonnon asemaa yhteiskunnassa? Ajaa sen paheisiin, yleiseen haureuteen ja anarkiaan? Kirkko tarvitsee myös varoja vastustaakseen Paholaisen juonia, homoutta ja muita kauheuksia joihin yhteiskunta lankeaa jos kukaan ei puolusta harmoniaa ja moraalia. Oletko tullut ajatelleeksi millaista vahinkoa aiheutat yhteiskuntarauhalle, harmonialle ja yleiselle hyvinvoinnille?

Ai niin kuin näinkö puolustaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea!

Vierailija
24/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs kakkiainen,aika halpamainen temppu.

Itse en koskaan tule eroamaan kirkosta uskoi tai ei,kirkko tekee hyvää työtä huono-osaisten puolesta.

Joskus tämä ihmisten typerä itsekkyys kyrsii todella paljon.

Vierailija
25/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt lahjoitan kirkolle verotuloja niin kirkko vois tehdä joulun aikaan hyvää ja auttaa köyhiä lapsiperheitä ja yksinäisiä vanhuksia.

Vierailija
26/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylettyy, mutta siihen tarvitset vanhempien luvan niin voit erota kirkosta, kun olet täyttänyt 15. 

Ok, vähänä saivartelua, mutta alle 15 -vuotiaskin on alaikäinen :)

Minusta on ongelmallista, että elämme sivistysvaltiossa jossa lapsia pakkokastetaan. Jos toimisimme oikeasti järkevänä, uskonnon saisi rekisteröidä itselleen vasta täysi-ikäisenä, alaikäiset olisivat automaattisesti vapaita uskonnoista.

Puhut vähän ristiin, jos olet sitä mieltä että

a) alaikäisellä pitäisi olla oikeus päättää itse uskontokuntaan kuulumisestaan

b) uskonnon saa rekisteröidä itselleen vasta täysi-ikäisenä

Vai tarkoitatko sitä, että alle 18-vuotiaalle kuuluu uskonnonvapaus ainoastaan siinä tapauksessa, että hän ei halua kuulua uskontokuntiin?

I

tse olen uskovainen ja aikuisena liittynyt kirkkoon, lapsuudenkotini uskontokielteinen. Tiedän monia teinejä, jotka ovat uskossa, mutta kotiolojen (ateistivanhemmat, sateenkaariperhe tms.) takia heillä ei ole oikeutta uskontoon.

Sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä, saako virallisesti kuulua seurakuntaan alle 18-v. Lapset kastetaan, kotona rukoillaan, opetetaan kristinuskoa ja perhe osallistuu uskonnolliseen toimintaan näin halutessaan, eikä se kuulu pätkän vertaa ulkopuolisille kyttääjille. 

Vierailija
27/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin näinkö puolustaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio .

Taas pitää vedota näihin jotka on jo monta kertaa kumottu kun ateisitit eivät pysty löytämään mitään todellista harhaisesta pahuuden syövyttämästä maailmastaan.

Vierailija
28/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sitten vie lastasi seurakunnan perhekerhoon tai päiväkerhoon. Ethän myöskään hae seurakunnalta ruoka-avustusta. 

Vierailija
29/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erositko Vapaa ajattelijat- lahkon ylläpitämän sivuston kautta?

Vierailija
30/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erositko Vapaa ajattelijat- lahkon ylläpitämän sivuston kautta?

Eroamisen ei pitäisi olla mahdollista ilman tutkintaa. Esimerkiksi kolmen papin muodostama paneeli jonka haastattelussa eroajan pitää käydä läpi syyt sille miksi eroa anotaan. Ero hyväksytään vain jos kaikki papit ovat yksimielisiä ja jos eroajan tilanteelle ei nähdä muuta vaihtoehtoa kuin helvetin tulessa palaminen. 

Muutoin paneeli voisi ohjata eroa ajattelevan kirkon järjestämään eheytykseen. 

Tämä auttaisi hyvin monia ihmisiä jotka kamppailevat uskonsa kanssa.

Vierailija
31/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olisi hyvä jos erorprosessissa olisi harkinta-aika, esimerkiksi 12kk, jonka aikana ero voidaan perua ilman seuraamuksia. Eroa ei saisi myöskään anoa teini-ikäisenä hormonihuuruissa vaan pitäisi olla vähintään 25 -vuotias.

Vierailija
32/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs kakkiainen,aika halpamainen temppu.

Itse en koskaan tule eroamaan kirkosta uskoi tai ei,kirkko tekee hyvää työtä huono-osaisten puolesta.

Joskus tämä ihmisten typerä itsekkyys kyrsii todella paljon.

Ei voisi vähempää huono-osaiset kiinnostaa.

Vierailija
33/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää huono-osaiset kiinnostaa.

Näin sanoo vain kunniaton joka ei ole ottanut Jeesusta, Vapahtajaamme sydämeensä ja antanut Hän johdattaa Armoon. Rukoilkaamme että tämä eksynyt sielu kääntyy vielä Totuuteen ja ottaa Jumalan osaksi elämäänsä.

Vierailija
34/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sitten vie lastasi seurakunnan perhekerhoon tai päiväkerhoon. Ethän myöskään hae seurakunnalta ruoka-avustusta. 

En haluaisi lapsiani laittaa kerhoon missä opetetaan jotain tiettyä uskontoa. Ei ole ruoka-avustukselle nyt tarvetta, kirkon hyväntekeväisyyttä liioitellaan Suomessa paljon. Rahat kannattaa lahjoittaa suoraan hyväntekeväisyysjärjestöille jos haluaa niistä suurimman osan menevän perille kohteeseen toisinkuin kirkolla. Ap

Vierailija
35/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Minäkin erosin ja liityin helluntaiseurakuntaa. Parikin tuttua erosi samaan aikaan, mutta liittyivät babtisteihin

Vierailija
36/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa harjoittaa hyväntekeväisyyttä, on myös sekulaareja hyväntekeväisyyskohteita ja -järjestöjä.

Vierailija
37/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi hukattu sielu joka tulee palamaan ikuisesti Paholaisen tulessa. Jeesus armahtakoon meitä!

Minäkin olen eronnut kirkosta vaikken täysi ateisti olekaan. Jos Jumala on olemassa, en usko hänen olevan niin paha, että heittää minut lieskoihin vaan koska en kuulu ihmisten itse keksimään rekisteriin. Jos Jumala on niin paha, en halua uskoa häneen.

Vierailija
38/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa harjoittaa hyväntekeväisyyttä, on myös sekulaareja hyväntekeväisyyskohteita ja -järjestöjä.

Näistä suurin osa siirtää rahat suoraan kerääjän omaan taskuun ja todellisuudessa avun kohteelle menee alle prosentti. Vain Jeesuksen, Vapahtajan nimeen tehty hyväntekeväisyys tuo rauhan ja harmonian avun kohteelle. Ylistäkää Herraa!

Vierailija
39/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

213 muutakin on eronnut tänään kirkosta.

Vierailija
40/58 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

213 muutakin on eronnut tänään kirkosta.

213 sielua matkalla kadotukseen ja kohti helvetin tulta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi