Mielestäni velan pitäisi mielestäsi jo ensimmäisen treffikutsun yhteydessä kertoa, ettei halua lapsia, ikinä!
Tilannehan on se, että jos vela seurustelee normaalin ihmisen kanssa, normaalin ihmisen on taivuttava velan tahtoon tai tulee ero. Ensimmäinen vaihtoehto ei ole mitenkään reilu ja toinen vaihtoehto tarkoittaa, että koko suhde oli turha molemmille.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
"Lähtisitkö vaikka kahville? En muuten halua lapsia, ikinä!"
Entäs
Vierailija kirjoitti:
"Lähtisitkö vaikka kahville? En muuten tule sitoutumaan yhteen naiseen, ikinä!"
Vai otetaanko puheeksi vasta kun on pantu?
Vela on yhtä normaali kuin lapsia haluavakin.
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan on se, että jos vela seurustelee normaalin ihmisen kanssa, normaalin ihmisen on taivuttava velan tahtoon tai tulee ero. Ensimmäinen vaihtoehto ei ole mitenkään reilu ja toinen vaihtoehto tarkoittaa, että koko suhde oli turha molemmille.
Kerroin ekoilla treffeillä naiselle, että en aio lisääntyä. Se oli ok. mutta viiden vuoden päästä se ei ollut ok. Joten lähdin kävelee. Yritti taivutella, mutta ei niin ei. Sanoin etten ole tielläsi, koska toisille toi asia on tärkeä.
Minä sanoin miehelleni - jos en ekoilla treffeillä, niin tokilla, kolmansilla, kymmenillä, sadannella treffeillä - että en oikeastaa tykkää lapsista, enkä halua elää lapsiperhe-elämää.
Minulla itselläni oli silloin isot lapset, jotka asuivat luonani ja miehellä pienet lapset joka viikonloppu.
Siitä huolimatta mies kosi, ja nykyään olemme naimisissa. Ja mies hoitaa kapsensa, silloin kun nämä ovat täällä. Tietää, ettei rasita minua yhtään heillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vela ylipäätään etsisi seuraa.
Hmmm...koska vela näkee vastakkaisen sukupuolen muunakin kuin siittiösäkkinä/munasolutehtaana?
No ei minusta ole mitään ajanhukkaa koskaan jos toisen kanssa seurustelee. missään kun ei sanota, että jokainen suhde kestää loppuelämän tai että niiden ainoa päämääärä ja olemassaolon syy on lasten teko... ihan hyvin voi joku nuoripari seurustella vaikka 10 vuotta, kunnes toiselle tulee se vauvakuume ja eroavat. Ei se silti tarkoita, että se 10v oli heitetty hukkaan jos kaikki meni muuten hyvin ja oli hyvä olla...
Itse en tuu saamaan lapsia, ainakaan biologisia koska joudun leikkaukseen joka estää lasten teon. Mies on sanontu että "ei ole varma lapsista, ehkä joskus tai sitten ei" eli miksi meidän pitäisi nyt erota sitten jos mieskään ei ole varma? Olenkin hänelle sanonut, että jos myöhemmin iskee vauvakuume niin tottakai hän on vapaa silloin lähtemään ja etsimään sellaisen naisen rinnalleen joka lapsia myös haluaa. En todellakaan pakota ketään lapsettomuuteen. Mutta tällä hetkellä molemmilla on hyvä olla tässä suhteessa ja nautitaan yhdessä olosta ja nykyhetkestä. Tottakai jos meillä olis ollu ihan eri käsitykset alusta saakka niin juttu vois olla toinen, mut sillon tuskin oltas alettu vakavammin seurustellakkaan. Itse otin asian puheeksi n. 6kk seurustelun jälkeen. Ei mielestäni tarvi heti ilmottaa kättelyssä. Eikä sekään 6kk olis ollut hukkaan heitetty, jos vaikka oltaisiin tämmösen asian takia erottu. Olis silti hyvä muisto ja mukava 6kk ollut elämässämme.
Itse kerroin puolisolleni jo tutustumisvaiheessa etten halua lapsia. Ajattelin että se on reilua molempia kohtaan ja säästyisin suuremmilta sydänsuruilta, jos se olisi ollut hänelle ratkaiseva asia. Hänelle asia oli ok ja yhdessä oltu kohta kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mulla tuo luki jo deittisovellusten profiilissa, niin ei mennyt kenelläkään aikaa hukkaan.
(Tosin siitä huolimatta tuli yhteydenottoja yh-isiltä, kylläpä korpesi kun oli jo ehtinyt jonkun kanssa viikon intensiivisesti chattailla ja sitten tuli ilmi että omaa omien kupeiden hedelmän.)
Miten se velana oleminen estäisi tapailemasta yh:tä? Eihän tartte omia lapsia tehdä.
Nimenomaan voin tapailla sitä miestä, mutta se lapsi ei tule kuulumaan samaan pakettiin. Jos ruvetaan miettimään yhteistä tulevaisuutta, kotia tai elämää niin se lapsi tule olemaan osa sitä. En halua lapsia niin miksi haluisin sellaisen kotiini miehen mukana. Ja nimenomaan en seurustele jos se ei johda mihinkään.
Äläpäs tule kertomaan mitä velojen pitäisi minun mielestäni tehdä. Mitä minun mielipiteeni ap:lle kuuluu.
Esimerkiksi nettideittiprofiilissa mielestäni maininta siitä haluaako lapsia vai ei on hyvin tärkeä. Itse ainakin profiileja katsellessa aikoinaan tarkistin tämän asian aina ja jos ei ollut mainintaa niin siirryin seuraavaan.
Kaipa se hyvä ihmissuhde perustuu alusta lähtien rehelliselle ja suoralle puheelle toiveidensuhteen, ompa sitten kyse vaikkapa lasten hankinnasta, mutta eipä se helppoa ole. Välttyy monelta pettymykseltä, jos rohkaistuu puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mulla tuo luki jo deittisovellusten profiilissa, niin ei mennyt kenelläkään aikaa hukkaan.
(Tosin siitä huolimatta tuli yhteydenottoja yh-isiltä, kylläpä korpesi kun oli jo ehtinyt jonkun kanssa viikon intensiivisesti chattailla ja sitten tuli ilmi että omaa omien kupeiden hedelmän.)
Miten se velana oleminen estäisi tapailemasta yh:tä? Eihän tartte omia lapsia tehdä.
Mä en "tapaile" harrastuksenomaisesti, vaan haluan että sillä tapailulla on mahdollisuuksia parisuhteeksi ja siitä sitten avoliittoon. Eli jos tyypillä on lapsi(a), en halua seurustella hänen kanssaan.
En halua omiakaan lapsia nurkkiin pyörimään, toisen lapsia vielä vähemmän.
K kirjoitti:
Mikä vittu on vela?
VapaaEhtoisesti LApseton :)
Olen eronnut kahdesta useamman vuoden kumppanista siitä huolimatta, että tein tapailuaikana selväksi etten halua lapsia. ”Mutkun mä aattelin että sä kuitenkin muutat mieles.”
Nyt olen 39v ja onnellisesti naimisissa ollut 2 vuotta. Hän tietää ja ymmärtää ettei niitä lapsia tässä iässä tule, eikä onneksi haluakaan.
Olen kertonut. Sitten kesken suhteen, mun mieli muuttui. Tässä sitä nyt sitten ollaan mielensä muuttaneena velana suhteessa, jossa toinen ei edelleenkään halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut. Sitten kesken suhteen, mun mieli muuttui. Tässä sitä nyt sitten ollaan mielensä muuttaneena velana suhteessa, jossa toinen ei edelleenkään halua.
Varmaan vituttaa.
Tuo nyt on vähän sellainen elämälle vieras asenne. Paitsi jos lasten haluaminen on ainoa syy siihen että kutsut jonkun treffeille. Eihän kukaan etukäteen tiedä, saako lapsia, vaikka niitä haluaisikin. Mieli voi myös muuttua sen suhteen, haluaako niitä vai ei.
Kerron sen ensimmäisenä pyyhältäessäni paikalle treffeille. Sen jälkeen vasta esittäydyn.
Miehet rakastavat minua.
Useimmat velat eivät halua kenenkään lapsia liian likeisesti elämäänsä.