Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskassa 70 prosenttia kansasta vastustaa lasten fyysisen kurittamisen kieltoa

Vierailija
30.11.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10532828

No huhhuh. Nyt meni tämä "sivistysvaltio" kyllä minun osalta boikottiin ihan kaikella mahdollisella tavalla.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - sama täällä. Kai siellä pahoinpitely yleisemminkin on ihan jees ja sallittua. Minä en oikeasti ymmärrä, miten lapsen pahoinpitely olisi millään kriteerillä hyväksyttävämpää kuin aikuisen. Eihän vaimoa / miestäkään piestä huvikseen, vaan opetetaan tavoille...

Vierailija
2/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% suhtautuu myönteisesti puolustuskyvyttömien pahoinpitelyyn... Mutta aikuisen pahoinpitelemisestä kyllä heti älähdetään. Sairas kansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurituksesta huolimatta Ranskassa lapset voi hyvin, ovat hyväkäytöksisiä ja tyytyväisiä. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
4/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa on kyllä ylivoimaisesti eniten henkistä väkivaltaa ihan kaikissa ikäryhmissä. Kaikki vittuilee heti kun tulee tilaisuus.

Vierailija
5/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kurituksesta huolimatta Ranskassa lapset voi hyvin, ovat hyväkäytöksisiä ja tyytyväisiä. Miten tämä on mahdollista?

Rakkautta ja remmiä sopivassa suhteessa?

Vierailija
6/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ranskalaisilla tuntuu usein olevan sellainen impulsiivinen, hetken mielijohteisiin perustuva tapa kasvattaa. Jos kersa käyttäytyy ärsyttävästi, reagoidaan fyysisellä rangaistuksella. Tuo on tietyllä tapaa helppo tapa vanhemmalle tietysti. Jos (ja toivottavasti KUN) fyysinen kuritus kielletään, joutuvat miettimään muitakin tapoja jotka ei ole ihan niin helppoja kuin tukistus, luunappi, läpsäisy poskelle tms.

Vierailija
7/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisestä. Minä olisin taatusti aikuisena hakannut molemmat vanhemmat sairaalaan, jos olisivat lapsena minua pieksäneet. Silmä silmästä.

Vierailija
8/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sisäisesti välttämättä mitenkään erityisen tyytyväisiä ole. Mutta tosiaan fyysisen kurituksen uhallakin on pakko ulospäin käyttäytyä hyvin ja kohteliaasti eikä pahaa oloa saa näyttää vieraille.

Vierailija
9/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa lastenhyysääjältä. Iso-Britanniassa ja muissakin sivistysmaissa lasten fyysinen kurittaminen on sallittua.

Vierailija
10/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän siellä usein esim kaupassa, miten isä tai äiti läimäyttää kiukuttelevaa lasta. 

Vierailija
11/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkäytöksinen ja tyytyväinen ranskalainen?

Vierailija
12/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vaikuttaa lastenhyysääjältä. Iso-Britanniassa ja muissakin sivistysmaissa lasten fyysinen kurittaminen on sallittua.

No miltä sinusta tuntuu jos läimäytän sinua kunnolla naamaan kun puhut kännissä paskaa? Alistutko vai kiehahtaako sappi? Iälläsi ei ole minulle mitään merkitystä.

Vierailija
13/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kuritusta eikä kyllä mitään traumoja ole todellakaan traumoja jäänyt.

Vierailija
14/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisestä. Minä olisin taatusti aikuisena hakannut molemmat vanhemmat sairaalaan, jos olisivat lapsena minua pieksäneet. Silmä silmästä.

No ei sunkaan kasvatus kyllä näytä onnistuneen.

Vierailija
15/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasta pitää voida rangaista ilman, että se leimataan joksikin vihamieliseksi toiminnaksi.  Aivan ihmeellinen ajatus, että kurinpito olisi sitä, että vanhemmat haluavat lapselle pahaa.

Vierailija
16/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miltä sinusta tuntuu jos läimäytän sinua kunnolla naamaan kun puhut kännissä paskaa? Alistutko vai kiehahtaako sappi? Iälläsi ei ole minulle mitään merkitystä.

En ole koskaan ollut kännissä. Kännisiä saa ja pitääkin läimäyttää kunnolla naamaan.

Vierailija
17/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut kuritusta eikä kyllä mitään traumoja ole todellakaan traumoja jäänyt.

Jäihän mulle, jäi trauma sana kummittelemaan :D

Vierailija
18/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannia alkaa olla hyvin kaukana sivistysvaltiosta. Lähtevät pois EU:sta ja maa on täynnä muualta tulleita vieraita kulttuureita. What goes up...

Vierailija
19/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasta pitää voida rangaista ilman, että se leimataan joksikin vihamieliseksi toiminnaksi.  Aivan ihmeellinen ajatus, että kurinpito olisi sitä, että vanhemmat haluavat lapselle pahaa.

Missä sitten menee raja, jonka jälkeen kurinpito on pahoinpitelyä?

Vierailija
20/56 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniasta käsin toimivan, lasten ruumiillista rankaisua vastustavan Global Initiative to End All Corporal Punishment of Children -järjestön mukaan viisi EU-maata sallii edelleen lasten fyysisen kurittamisen. Maat ovat Ranska, Britannia, Italia, Belgia ja Tšekki.

Näitä siis boikotoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä