Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopetus

Vierailija
30.11.2018 |

Mitä hyötyjä te lopettaneet olette huomanneet lopettamisesta olleen? Tarvitsisin vähän vertaistukea hankalassa tilanteessa.

Kertokaa myös miten saitte pahimmat oireet ja kiukutuksen laantumaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin enemmän aikaa töiden tekemiseen kun ei tarvinnut kävellä ulkona olevalle tupakkapaikalle.

Vierailija
2/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa on helpompi lähestyä naisia kun ei tule enää valituksia hajusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorruin uudestaan tupakoimaan kahden vuoden jälkeen..

Vierailija
4/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke, laastarit ja imeskelytabletit. Ei tee enää mieli polttaa, nyt vähentelet korvaustuotteita. Mieluummin tosin käytän jatkossakin vaikka noita laastareita kuin aloitan polttamaan uudestaan. Jos siis ei vieroittautuminen kokonaan meinaa onnistua. 20e viikossa on kuitenkin paljon vähemmän kuin 7 x 7,10e mitä askini nykyään maksaisi... 

Vierailija
5/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaisti on palannut. Lenkkeily helpompaa. Enää ei ole addikti ja aikaa on enemmän, kun tauot ei kulu röökaamiseen tai ei tarvitse lähteä kotoa aikaisemmin, jotta ehtii polttaa. On paljon vapaampi ja se on lopettamisen arvoista.

Minulla kiukutusvaihe kesti tasan viikon ja sen jälkeen ei ole tehnyt mieli kuin ihan satunnaisesti.

Vierailija
6/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan säästö

Vierailija
7/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhoa kehoaan vaarallisella myrkyllä

Vierailija
8/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat säästyy ja iho parani huomattavasti n. 6kk päästä lopettamisesta

Vierailija
9/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistele sitä kun ensikerran poltit röökiä. Minulla ainakin poltti kurkkua ja vesi tuli silmistä kun sitä myrkkyä väkisin vedin henkeeni. Tuntui kun koko hengityselimistö palaisi. Ajattele, että tämä tuote itsessään ei ole käytön myötä muuttunut, vaan se sisältää esim puuduttavia kemikaaleja, jotka yhdessä limakalvojen ja keuhkojen saastumisen kanssa ovat saaneet tavasta siedettävän ja ''nautinnollisen'' . Neitseelliset keuhkot vielä tuntevat sen, mikä rasite ja myrkytys tämä tupakka on.

Minua tuon ajattelemine ainakin auttaa, jos tulee mieleen röökinpoltto. Eri asia toki jos ei muista niitä ensimmäisiä henkäyksiään.

Ja miten on parantunut asiat: Syke on neutraalimpi, samoin verenpaine kun niitä ei jatkuvasti kiihdytä röökin takia. Eihän siinä ehdi edes syke palautua normiin jos vaikka tunninkin välein käy polttamassa. Olet silloin jatkuvassa kiihtymystilassa, joka tuntuu myös mielenliikkeissä, ei pysty rentoutua. Hajuaisti on parempi, voi nauttia eri lailla esim hajuveden tai ruoan ja muiden normaalien asioiden tuoksuista. Sinua ei seuraa jatkuva hajuhuntu tupakasta. Iho on huomattavasti terveemmän näköinen, siinä veri kiertää. Kaikkein parasta on se, että ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, että sairastuttaa itseään joka päivä ja vie kohti mahdollisesti ennenaikaista hautaa. Joka tupakan jälkeen tiedostin kyllä että vedän itseeni syöpäkemikaaleja, mutta ajattelin aina että ''vielä yks''. On mahtavaa, kun ei tarvitse enää ''taukoa elämästä'', joka tupakointi minulle oli.

Vierailija
10/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin, kun tk-lääkäri sai mut suuttumaan.  Olin jo lopettamassa ja

hain Champix -reseptiä, kirjoitti kyllä, mutta ei antanut Kela -mainintaa, millä olisi saanut lääkkeen 40% halvemmalla.  Kriteerit eivät täyty, luki kanta.fissä

En ollut tarpeeksi addikti, vaikka yölläkin piti herätä polttamaan!

Sisuunnuin, että päätin lopettaa kokonaan ilman mokomaa lääkettä, enkä stna syö mitään nikotiinipurkkaakaan.

Syyt miksi: -terveys menee, -rahat menee, haisee pahalle, -näyttää typerältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi