Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saataisiin toppahaalarit muotiin kaikille ala-asteikäisille, kuten oli joskus 90-luvulla

Vierailija
30.11.2018 |

Haalari olisi paljon helpompi kun välitunnille puetaan ja riisutaan monta keraa päivässä ja ei tarvitsisi muistutella ulko/toppahousujen laittamisesta, koska haalarissa se hoituisi automaattisesti.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne meillä ainakaan muotia ollut edes 80-luvulla. Takkia ja toppahousuja käytettiin. Yksi haalari mulla oli mutta käytin sitä vain Lapissa.

Vierailija
2/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne meillä ainakaan muotia ollut edes 80-luvulla. Takkia ja toppahousuja käytettiin. Yksi haalari mulla oli mutta käytin sitä vain Lapissa.

Olin kuudennella 90-luvun alussa ja ainakin meidän koulussa oli monella haalarit, isoillakin siis. Ei kukaan kiusannut vauvaksi ketään, haalarit oli ihan normaalit vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toppahaalari ainakin 1.luokalla.

T. 1990

Vierailija
4/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne 80-luvulla pääasiassa olleetkaan muotia, mutta ihan siinä 80-90-lukujen vaihteessa olivat pari vuotta sitten muotia aikuisillakin. Itse käytin haalaria ehkä 5-vuotiaana edellisen kerran kun sitten yläasteella pitikin pariksi talveksi saada haalari "kun kaikilla muillakin on".

Vierailija
5/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ysärin alussa oli kaikilla toppahaalarit. Vasta kutosella oli "noloo" ja sitten paleltiin tikkitakissa.

Kerran yks luokan poika tuli aamulla myöhässä unisena kouluun, kiskaisi haalarin auki, totesi että on saapunut pyjamassa ja paineli kotiin vaihtamaan vaatteita. Että on niissä tuo kääntöpuoli.

Vierailija
6/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi aikuisten ja idoleitten näyttää mallia eli käyttää haalareita. Siitä se lähtee.

Vierailija
7/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne 80-luvulla pääasiassa olleetkaan muotia, mutta ihan siinä 80-90-lukujen vaihteessa olivat pari vuotta sitten muotia aikuisillakin. Itse käytin haalaria ehkä 5-vuotiaana edellisen kerran kun sitten yläasteella pitikin pariksi talveksi saada haalari "kun kaikilla muillakin on".

Muistatko, millaista oli olla haalarissa noin isona? Oliko se oikeasti kätevä käytössä vai tuntuiko kömpelöltä?

Vierailija
8/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muotia 80-luvulla länsirannikolla. Tosi hyvä lumileikeissä. Piti selänkin koko ajan lämpimänä ja kuivana, vaikka riehui vuorenvalloitusta. Toppatakkia pitäville meni lunta selkään takin noustessa ylös.

Ainoa, että kerran unenpöpperöisenä aamulla unohdin laittaa pitkiskerraston päälle päivävaatteet ja sujahdin vain suoraan toppahaalareihin niissä. Karmea totuus paljastui koulussa. Olin koko päivän siinä punaisessa kerrastossa koulussa. Mua kutsuttiin superhessuksi pitkään sen jälkeen :)

Vierailija
9/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kun Kim Kardashian tunkee itsensä liian tiukkaan toppahaalariin?

Vierailija
10/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Ostin vuosi sittrn nykyiselle eskarilleni 2 parempaa toppahaalaria, jotka mahtuisivat tänäkin talvena. Nyt hirveä tappelu ettei kehtaa niitä käyttää, kun ei muillakaan ole. Ison koulun esikoulua käy siis. Kyllä on menny elämä vaikeeksi jo 6-vuotiailla. Mä käytin haalaria vielä 11-vuotiaana. T. Ysärillä lapsi

Vierailija
11/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 90-luvun lopulla oli mun kolmasluokkalaisillakin toppahaalarit, sellaiset hyvännäköiset lasketteluhaalarityyliset. Todella kätevä talvimuoti kouluikäisille. 

Vierailija
12/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, itsekin aikuisena haluaisin haalarin. Talvella erittäin kätevä vetäistä päälle, kun lähtee koiran kanssa lenkille. Mutta ei taida enää valmistajia löytyä?

Vierailija
13/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko, millaista oli olla haalarissa noin isona? Oliko se oikeasti kätevä käytössä vai tuntuiko kömpelöltä?

No ainakin oli "ihan luvan kanssa" lämpimästi pukeutunut. Samaan aikaan oli muotia varrelliset talvilenkkarit ja moonbootsit.

Vierailija
14/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan! Ostin vuosi sittrn nykyiselle eskarilleni 2 parempaa toppahaalaria, jotka mahtuisivat tänäkin talvena. Nyt hirveä tappelu ettei kehtaa niitä käyttää, kun ei muillakaan ole. Ison koulun esikoulua käy siis. Kyllä on menny elämä vaikeeksi jo 6-vuotiailla. Mä käytin haalaria vielä 11-vuotiaana. T. Ysärillä lapsi

Mä muistan että varmaan vielä 9 tai 10 v:nä mulla oli märän kotipihan ”vakiovarusteena” ihan oikeat kurahousut ja kurarukkaset! Nykyään eskarilainen jo kitisee niiden pukemisesta, vaikka nykyiset on paljon kevyempiä ja joustavampia kuin ne vanhat.

Vierailija
15/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto, itsekin aikuisena haluaisin haalarin. Talvella erittäin kätevä vetäistä päälle, kun lähtee koiran kanssa lenkille. Mutta ei taida enää valmistajia löytyä?

Varmasti löytyy. Googlaa vaikka lasketteluhaalarit. 

Pilkkihaalareita löytyy myös helposti. 

Vierailija
16/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kuudennella 90-luvun alussa ja ainakin meidän koulussa oli monella haalarit, isoillakin siis. Ei kukaan kiusannut vauvaksi ketään, haalarit oli ihan normaalit vaatteet.

Samoin. Jyväskylässä asuimme.

Vierailija
17/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on oma haalari tullut säästettyä. Miehelläkin on. 

Erittäin kätevät vetäistä päälle pakkasella kun lähtee vaikka ulkoilemaan koiran kanssa, pihahommiin tai mökille. 

Vierailija
18/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada joku keulahahmo, josta lapset/nuoret tykkäävät yhteistyöhön jonkun vaatturin kanssa.

Jos R-collection vaikka tekisi haalarin ja joku Roni Back pukisi sen päälleen, niin oltaisiin jo pitkällä.

Vierailija
19/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan että varmaan vielä 9 tai 10 v:nä mulla oli märän kotipihan ”vakiovarusteena” ihan oikeat kurahousut ja kurarukkaset! Nykyään eskarilainen jo kitisee niiden pukemisesta, vaikka nykyiset on paljon kevyempiä ja joustavampia kuin ne vanhat.

Kuriksien käyttö taisi aiemmin olla isomman lapsen omastakin mielestä järkevää, koska ulkovaatteiden vedenkesto oli mitä oli. Nykyään useimmat ulkovaatteet pitävät aika hyvin vettä ja kurikset kotikäytössä on lähinnä äidin iloksi eli suojaamaan lapsen vaatteita kuraantumiselta ja siten vähentää pyykkiä.

Vierailija
20/29 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuriksien käyttö taisi aiemmin olla isomman lapsen omastakin mielestä järkevää, koska ulkovaatteiden vedenkesto oli mitä oli. Nykyään useimmat ulkovaatteet pitävät aika hyvin vettä ja kurikset kotikäytössä on lähinnä äidin iloksi eli suojaamaan lapsen vaatteita kuraantumiselta ja siten vähentää pyykkiä.

Ja kyllä ainakin meillä oli 90-luvulla niin tiukka kuri, että jos sanottiin, että esim. nyt laitetaan kurahousut, niin ei siitä jääty vänkäämään, vaikka olisi kuinka tyhmältä tuntunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme