Hankala tilanne, mitä teen?
Olen raskaana viikolla 31 ja nyt mieheni vaatii isyystestiä. Ongelma on siinä, että oikeasti lapsen isä ei välttämättä ole mieheni. Olemme avioliitossa, joten onko isyystestiin pakko suostua? Olen sanonut miehelleni että koen loukkaavaksi hänen vaatimuksensa, mutta tiedä että on mahdollista ettei lapsi ole hänen. Voisiko isyystestin tehdä ensin yhden kerran salaa ja jos lapsi on mieheni, niin sitten suostua isyystestiin?
Kommentit (21)
Tottakai miehellä on oikeus tietää, onko hän lapsen isä vai ei. Ja tämä on ainoa oikea vastaus, ole hyvä.
Tottakai ymmärrän että miehellä on oikeus, mutta haluaisin olla jäämättä kiinni tuota pettämisestä. Varmaan miehellä on epäilyksensä (mutta väärästä miehestä, tämä oli toinen) kun haluaa isyystesti. Uskoisin kuitenkin että suurella varmuudella lapsi on mieheni (ainakin ovulaation perusteella laskettuna), mutta on toki mahdollista ettei ole.
Taidan tehdä niin että sanon miehelleni, että suostun ilomielin ja toivon parasta.
AP
Itse asiassa ei taidakaan olla pakko suostua miehen vaatimaan isyystestiin:
"Jos lapsi syntyy avioliitossa, käsitetään aviomies aina isäksi."
http://nettipalvelut.vaestoliitto.fi/kysy-asiantuntijalta/nuorten-seksu…
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ymmärrän että miehellä on oikeus, mutta haluaisin olla jäämättä kiinni tuota pettämisestä. Varmaan miehellä on epäilyksensä (mutta väärästä miehestä, tämä oli toinen) kun haluaa isyystesti. Uskoisin kuitenkin että suurella varmuudella lapsi on mieheni (ainakin ovulaation perusteella laskettuna), mutta on toki mahdollista ettei ole.
Taidan tehdä niin että sanon miehelleni, että suostun ilomielin ja toivon parasta.
AP
Mikä Lu tka sä oot? Miten oot tossa tilanteessa?
Eikö täällä muka kukaan muu ole tehty syrjähyppyjä? Veikkaan että on, olikohan tutkimusten mukaan 60% naisista.
Tiedän tapauksen, jossa mies elättää kahta lasta ja ei varmasti ole kummankaan isä vaikka luulee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä muka kukaan muu ole tehty syrjähyppyjä? Veikkaan että on, olikohan tutkimusten mukaan 60% naisista.
Ei, en ole. T. yksi 40%:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi noista 40%:sta. Saimme miehen kanssa vauvan tammikuussa ja hän oli heti vaatimassa isyystestiä. Kyllä se vähän loukkaa, mutta siitä vaan tekemään kun kukaan muu ei voi olla isä, olen ollut koko suhteen ajan uskollinen. Tarjouduin jopa ostamaan isyystestin joululahjaksi :D mutta nyt toinen tuloillaan ja kertoi että tekeekin kahdesta yhtä aikaa. Tehköön vaan, eipä tarvitse koskaan epäillä isyyttään :)
Jos on uskollista tyyppiä niin varmasti loukkaa tuo isyystestin teko. Mutta ei ole reilua miestäsi kohtaan jos yrität huijata häntä tässä asiassa. Ymmärrät varmaan itsekin. Ei muuta kuin reilu peli alusta alkaen. Se on pitkässä juoksussa helpoin vaihtoehto.
Mutta jos mies onkin isä, niin kieltäytyminen testistä on jo tunnustus pettämisestä. Kannattaa tehdä, niin on ainakin ap:lle sitten varmuus kuka on isä. Vai oliko niitä isäehdokkokkaita useita?
jahas uli taas trollaamassa. vastailee myös itselleen.
Ison jojon aika. Pyykkinaru on ihan hyvä, mutta treenna solmua ja riittävä korkeus.
Vierailija kirjoitti:
No tietäähän miehesi jo tuosta sun haluttomuudesta testiin, ettei hän välttämättä ole isä. Jos hän olisi varmasti isä, sä suostuisit testiin naureskellen, että siitä vaan.
Mä en suostuisi testiin naureskellen, loukkaantumisiin syvästi, liitto olisi vaarassa katketa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei taidakaan olla pakko suostua miehen vaatimaan isyystestiin:
"Jos lapsi syntyy avioliitossa, käsitetään aviomies aina isäksi."
http://nettipalvelut.vaestoliitto.fi/kysy-asiantuntijalta/nuorten-seksu…
Ei varmaankaan lain edessä ole pakko suostua, mutta jos kyseisen miehen kanssa aikoo jatkaa onnellista parisuhdetta tulevaisuudessa, niin asia voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi noista 40%:sta. Saimme miehen kanssa vauvan tammikuussa ja hän oli heti vaatimassa isyystestiä. Kyllä se vähän loukkaa, mutta siitä vaan tekemään kun kukaan muu ei voi olla isä, olen ollut koko suhteen ajan uskollinen. Tarjouduin jopa ostamaan isyystestin joululahjaksi :D mutta nyt toinen tuloillaan ja kertoi että tekeekin kahdesta yhtä aikaa. Tehköön vaan, eipä tarvitse koskaan epäillä isyyttään :)
Eipä olis testin vartijan kanssa tulossa toista lasta. Kantapäät olis yhdessä
Vierailija kirjoitti:
No tietäähän miehesi jo tuosta sun haluttomuudesta testiin, ettei hän välttämättä ole isä. Jos hän olisi varmasti isä, sä suostuisit testiin naureskellen, että siitä vaan.
No en tiedä, sivusta sanon että loukkaantuisin kyllä tuollaisesta varsinkin jos syytä epäilylle ei olisi. Ei naurattaisi kyllä yhtään jos mies rupeaisi puskista tuollaista vaatimaan.
Minäkin veikkaan että on mies. Taitaa aika harvinaista olla naisten pettäminen tai ainakaan siten että tulisi raskaaksi toiselle miehelle.