Pitäisikö mennä työsuojeluun
Minut oli juuri irtisanottu työpaikasta, jossa kaikkilla oli sanottavaa toimitusjohtajasta ja kaikki ovat jauhanneet paskaa hänestä. Nytten he ovat silti liittoutuneet tämän yhden kanssa ja mielstäni todella tyhmistä syistä antoivat minulle potkut.
Istuttiin minun vaatimuksesta kaikki alas ja kuuntelin millaisia syytöksiä ja seuraavana päivänä piti jutella uudestaan ja sanoin kuten piti, että selvä on paljon väärinymmäryksiä ja otan huomioon että muutoksia tulee olemaan ja se oli kuulemma väärä vastaus ja minun irtisanottiin heti. Ei ollut mitään varoituksia tai muuta. Minun oli tähän erään hlö mukaan pitänyt sanoa, että muutun kokonaan ja olen lojaali? Ihan kuin kaikki olisivat lojaaleja. He pelkää oman nahan takia ja nuoleskelevat persettä.
Syytöksiä oli muummuassa, olen ollut ylimielinen, käytin liikaa kännykkää, en olisi saanut kysyä tyhmiä kysymyksiä, että olisi pitänyt vain olla arkistohuoneessa lukemassa itse vanhoja tilauksia/myyntilaskuja ja oppia sieltä. Ja se, että olisi pitänyt osalistua enemmän "juhlaruokailun" keskusteluun, eikä räplätä kännykkää, koska luulevat että nauhoitan heidän tyhmiä läppiä ja vien ne emoyhtiölle. Että se oli silti työaika, en saa käyttää kännykkääni. Olen myrkyksi heidän työyhteisölle. En olisi saanut mennä lääkärille, koska se maksaa ja työntekijä saa jäädä kotiin muutamaksi päiväksi ilman lääkärintodistusta. En ole hoitanut yhtä annettua työtehtävää, kun minulle soitettiin sairaslomalla.
Ylimielinen henkilö ostaa ruusuja työpaikalle, koska kun halusin kohentaa toista hlö joka oli kauhean paineen alla ja tykityksen kohteena työpaikan isolta herralta. Ylimielinen hlö hoiti toisen pojan hinta kyselyitä, kun työkaveri pyysi, Ylimielinen hlö koittaa kannustaa kun toinen on maassa ja yrittää piristää. Tekee kaiken mitä on tullut pyyntönä ylimieliselle henkilölle.
Ainoa mitä myönnän on, että kännykkä tulee katsottua vähän liikaa. Miksi kysymyksiä ei saisi kysyä? Kysymykseni oli "jos tarvitsemme tuota "esinettä" yrityksessä miksi sitä pitää myydä? " Mistä minä tiedän että niitä saa tosi halvalla norm.kaupasta. Kuulemma minä toimistohenkilönä ei tarvitse tietää eikä kysellä. Juhlaruokailu oli kuitenkin ruokailu vaikka olisikin työaika, jos minusta tuntuu ette pääse keskusteluun niin se on sitä, etten pääse mukaan ja sillä selvä. Minulle ei ole kerrottu aikaisemmin omasta ilmoituksesta ja miksi en saisi mennä jos olin sairas? Sehän on yrityksen velvoite ja työntekijän etuus. Minulle soitettiin sinä päivänä 2 kertaan koidin yhden hoidin ja toisella puhelulla olin liian väsynyt ja nukahdin heti sen jälkeen ja unohdin sen hoitaa. Se oli kuulemma epäpätevyyttä. Minun olisi pitänyt vain kieltäytyä.
Yksi, jonka kanssa ole ollut hyvin paljon yhdessä ja olen kertonut paljon asioita, luotin häneen, mutta hän oi varmaan kaikein kamalin hlö joka oli minua vastassa. Kun kerroin että olin itseasiassa hyvin loukkaantunut kun hän otti esille etten saisi kysellä tyhmiä kysymyksiä hän oli kauhean yllättynyt. Kuulemma tämän on kultturi ero, kun olin aikoinaan sanonut hänelle, että jos ole tehnyt jotain mitä et tykkää tai väärin niin kerro minulle, koska miten muuten tietäisin mikä sinua sitten ärsyttää. Kuulemma oli kulttuuriero. En ymmärrä miten he voivat olla, kuin kaikki oli oikein tehty ja minä ansaitsin kaiken tämän?
Kun tulin töihin ja menin keskuteluun niin kaikki jo valmiiksi tiesi, että minut irtisanotaan vaikka mitä sanoisin ja heidän naama. Siis ei voisi olla vähämmän ällöttävän näköisiä. Kukaan ei ollut siellä ottamassa minun kantaa vaikka siellä oli kolmas hlö, mutta se oli jo ilmiselvä kenen puolella oli vaikka sanoi, että oli puolueeton. Minulle ei kuitenkaan ole kerrottu kunnon syytä tai etuuden valvojaa. Teki vaatimuksen, että minä haluan ja kuuluu tietää. Sieltä tuli vain, että en lähde luettelemaan syitä. Tunnen kyllä että tuo on syrjintää ja kiusaamista, mutta minulla ei ole näyttöä. Mitä voisin tehdä? Antaa asian olla vai onko minulla muita vaihtoehtoja?