Voiko ihminen valita vapaasta tahdosta helvetin?
KUka valitsisi ikuisen kärsimyksen vapaasta tahdosta? Jos taas taivaaseen ei halua niin jääkö ihmiselle mitään vaihtoehtoa? Tästä seuraa loogisesti se ettei raamatun mukaan ihmisellä ole vapaata tahtoa.
Kommentit (19)
Ap ei helvettiä ole olemassa. Ihan vaan sulle tiedoksi. Sua on huijattu.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei helvettiä ole olemassa. Ihan vaan sulle tiedoksi. Sua on huijattu.
Näin vähän ajattelenkin ihan kristinuskonkin näkökulmasta. Helvetti on loogisesti suorastaan mahdoton ajatus.
Suurin osa niistä jotka ovat satavarmoja taivaaseen pääsystään saavat minut valitsemaan helvetin jos sellainen valinta eteen tulee, seura siellä ei voi olla pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi valita. Elämme vapaan tahdon planeetalla.
Kuka valitsisi helvetin? Täytyyhän ensin olla selkeästi vaihtoehtoja voidakseen valita. Jos helvetti on vain seuraus, se ei silloin voi olla valinta.
Helvettiä ei voi valita, mutta voi valita poistua sieltä itsemurhan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus. Tuossakin on ongelmansa eli miksi Jumala herättäisi ihmiset eloon helvettiin, jos jokainen päätyy kuitenkin tekemään itsemurhan?
Oon itsekin miettinyt entä jos joku nauttii siitä kadotuksen kidutuksesta ja hyvyys on kauhistus? Hihittelee vaan tulesta ja raipasta? Heitetäänkö se sit taivaaseen kidutettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä jotka ovat satavarmoja taivaaseen pääsystään saavat minut valitsemaan helvetin jos sellainen valinta eteen tulee, seura siellä ei voi olla pahempaa.
Joo seura ikuisuudessa on erittäin tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö itsemurhaajat nimenomaan joudu helvettiin koska ovat päättäneet itse elämästään, jonka jumala antoi? Mihin ne sitten helvetistä joutuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö itsemurhaajat nimenomaan joudu helvettiin koska ovat päättäneet itse elämästään, jonka jumala antoi? Mihin ne sitten helvetistä joutuvat?
Helvetillä tässä mahdollisesti tarkoitetaan tätä ihan nykyistä elämää, niin minä ainakin asian ymmärsin. Et voi valita synnytkä tänne vai et, mutta voit valita poistua täältä koska tahansa.
helvetis on paijon seksiä succubusen kansa
taivas sä palvot jumalaa 24/7
Ei se ole ihmisen tahto ollenkaan, jotka valitsevat huonon osan, eivät edes usko tuonpuoleiseen. He jotka sanovat kadotuksen ikuiseksi eivät taas usko Jumalan oikeudenmukaisuuteen.
On vain heitä jotka ymmärtävät uskon asiat, ja heitä jotka eivät.
"Hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." Raamatun varoitus tarkoitti on opetettava oikein, koska muutoin on vastuussa harhaan johdetuista.
Kyllä Pekka Siitoin ainakin omasta tahdostaan taisi lähteä alakertaan. Viimeisillä hetkilläänkin huusi että Lucifer on hänen herransa. Taitaa tällä hetkellä kaduttaa valinta.
Ei myöskään tunnetun fysiikan perusteella ihmisellä ole vapaata tahtoa. Sinäkin toimit vain niin kuin hiukkasten väliset vuorovaikutukset vaativat sinun toimivan, sinä vain koet sen vapaana tahtona.