Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meidän tulisi olla kristittyjä ja seurata Jeesusta kun ei Jeesuskaan ollut kristitty?

Vierailija
29.11.2018 |

Ihmettelen vaan. Vai menikö se niin että älkää tehkö niinkuin minä vaan totelkaa niitä jotka 400v kuolemani jälkeen keksivät rahastus- ja alistuskeinon nimissäni.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan. Vai menikö se niin että älkää tehkö niinkuin minä vaan totelkaa niitä jotka 400v kuolemani jälkeen keksivät rahastus- ja alistuskeinon nimissäni.

Se meni niin.

Vierailija
2/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa sukua on vielläkon olemassa jotka keksivät rahastus- ja alistuskeinon mutta naamat ovat vain vaihtunert. He loivat myös demokratian ja he sanovat saharanlaivanulosteen olevan hyvä asia.

Vierailija
4/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että Jeesuksen seuraajia alettiin kutsumaan kristityiksi. Jeesus oli ilmestynyt lähimmilleen sen jälkeen  kun oli kuollut ristillä. Hän jopa ruokaili opetuslasten kanssa, eli ei ollut mikään kummitus. Jeesus on ylösnoussut ja elää.  Jeesukseen uskovista ihmisistä jotka kokoontuivat yhteen ja elivät Jeesuksen ja apostolien opetuksen mukaan , muotoutui alkuseurakunta.  Voit lukea raamatusta miten asia meni.

Vierailija
5/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että Jeesuksen seuraajia alettiin kutsumaan k.ristityiksi. Jeesus oli ilmestynyt lähimmilleen sen jälkeen  kun oli kuollut ristillä. Hän jopa ruokaili opetuslasten kanssa, eli ei ollut mikään kummitus. Jeesus on ylösnoussut ja elää.  Jeesukseen uskovista ihmisistä jotka kokoontuivat yhteen ja elivät Jeesuksen ja apostolien opetuksen mukaan , muotoutui alkuseurakunta.  Voit lukea r.aamatusta miten asia meni.

Vierailija
6/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä nimeäisin itseni Heesukseksi ja muutaman stalkkerin kanssa kiertelisin eri kaupungeissa, jopa Tukholmassa asti ja kävisin aukomassa päätäni eduskuntatalolla ja Suomen Pankissa, nimettäisiinkö jokin uskonta 2400-luvulla minun mukaani?

Vierailija
7/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisi olla? Ei kenenkään pidä olla uskovainen. Jos joku haluaa olla niin olkoon.

Vierailija
8/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kristusta alistettiin myöntymään kansan edessä koska hänet alistettiin saharanlaivanpaskalla vaikka hän piti sitä ihmiskunnan pahuuden lähteenä mitä se myös on. Hänellä ei ollut voimia ristiinnaulitsemisen jälkeen taistella päästääkseen takaisin nykyisen palestiina/israel alueeseen joka oli hönen koti.

Vierailija
9/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen että Jeesus meni tajuttomaksi ristillä ja häntä luultiin kuolleeksi, ottaen huomioon sen aikuisen lääketieteen. Hänet vietiin luolaan mutta hän tuli takaisin tajuihinsa ja lähti ruokailemaan stalkkereittensa kanssa.

Vierailija
10/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on kyse Jumalan valtakunnan rakentamisesta. Uskovat ovat eläviä kiviä tässä rakennuksessa, Jumalan huoneessa. Rakennukselle laitetaan aina ennen perustukset, muuten se ei kestä myrskyssä. 

"Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,

apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä." 

Vierailija
11/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vaikea varmaan olla kristitty ennen kristinuskon syntyä. Juutalaisuus ja kristinusko jakautuivat samasta uskonnosta sen perusteella uskoiko Jeesuksen olleen profeetta, vai huijari jonka Juudas paljasti.

Vierailija
12/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilen että Jeesus meni tajuttomaksi ristillä ja häntä luultiin kuolleeksi, ottaen huomioon sen aikuisen lääketieteen. Hänet vietiin luolaan mutta hän tuli takaisin tajuihinsa ja lähti ruokailemaan stalkkereittensa kanssa.

Matt. 27: 45-56

Mutta keskipäivällä, kuudennen tunnin aikaan, tuli pimeys koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: ”Eeli, Eeli, lama sabaktani?” Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Tämän kuullessaan muutamat siellä olevista sanoivat: ”Hän huutaa Eliaa.” Heti yksi heistä kiiruhti hakemaan sienen, kastoi sen hapanviiniin, pani kepin päähän ja tarjosi siitä hänelle juotavaa. Toiset sanoivat: ”Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia hänen avukseen.” Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.

Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.

Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: ”Tämä oli todella Jumalan Poika!”

Siellä oli myös useita naisia jonkin matkan päässä tätä katselemassa. Galileasta lähtien he olivat kulkeneet Jeesuksen mukana ja palvelleet häntä. Heidän joukossaan olivat Magdalan Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti Maria ja Sebedeuksen poikien äiti.

Vierailija
13/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Vierailija
14/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla ap. vaikeaa kristinuskon kanssa. Yrität vielä tehdä siitä jotakin logiikkaa tai tiedettä, vaikka uskovat eivät sitä kaipaa.

Mene ja kysy muslimeilta samaa. Miksi huivi naisilla, mutta ei miehillä? Se kiinnostaisi kovasti.

Vierailija
15/15 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli historian eka hippa.  Miksi kukaan seuraa ketään muuten kuin lyödäkseen hipaksi?