Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 17-vuotiaan poikaystävälle yöksi?

Vierailija
29.11.2018 |

Kertokaa omia mielipiteitä ja kokemuksia otsikkoon liittyen!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli jossain jutussa otsikko, joka sopii tähänkin: "Yökylän estäminen ei ole ehkäisyä".

Ei seksi yötä tarvitse :D

Joo, ei ole ehkäisyä, mutta se lähettää tietynlaisen viestin nuorille: Lasten kotileikit kannattaa jättää sellaiseen ikävaiheeseen kun on valmis ottamaan vastuun itsensä ja mahdollisten lasten elättämisestä.

Ja mikä se ikä sitten on?

Minkä ikäinen itse olet? Vaikutat jotenkin todella takertuvailta äidiltä. Voit olla alle 40 v joten kerro vähän periaatteistasi.

Vierailija
22/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöksi? No arvaat varmaan että tarkoituksena on varmaan tehdä muutakin kuin pelkästään nukkua, lähes todennäköisesti tulisivat harrastamaan seksiä joten en todellakaan päästäisi. Ainakin pitäisi varmistaa että poikaystävän vanhemmat ovat kotona ja nukkuvat eri huoneissa etukäteen.

Tämä on tyyppiesimerkki uskovaisen vastauksesta. Ei minunkaan uskisäiti päästänyt aikoinaan poikakaverille yöksi. Harrastimme seksiä silti.

Varmistin etukäteen ja poikaystävän vanhemmat lupasivat nukkua eri huoneissa.

Kiitos neuvoista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli jossain jutussa otsikko, joka sopii tähänkin: "Yökylän estäminen ei ole ehkäisyä".

Joo, ei ole ehkäisyä, mutta se lähettää tietynlaisen viestin nuorille: Lasten kotileikit kannattaa jättää sellaiseen ikävaiheeseen kun on valmis ottamaan vastuun itsensä ja mahdollisten lasten elättämisestä.

Tämä on aika typerä kommentti, yhtä lailla aikuiset ihmiset harrastavat seksiä mielihyvän ja nautinnon takia, ei lapsien saannin takia. Onhan aikuisilla tietysti erilaiset valmiudet huolehtia lapsesta, mutta silti. Kun seksistä tehdään tabu nuorille, sitten he vasta sitä haluavatkin harrastaa.

Vierailija
24/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla voi olla kortsuja ja niitä saa kaupasta...pistä tytölle pallo jalkaan.

Vierailija
25/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olin nuori 15 vuotta sitten, säälin nykynuoria.

Vierailija
26/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa päästää. Tyttö saa kunnolla ja on tyytyväinen.

Vierailija
27/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika typerä kommentti, yhtä lailla aikuiset ihmiset harrastavat seksiä mielihyvän ja nautinnon takia, ei lapsien saannin takia. Onhan aikuisilla tietysti erilaiset valmiudet huolehtia lapsesta, mutta silti. Kun seksistä tehdään tabu nuorille, sitten he vasta sitä haluavatkin harrastaa.

Mua kiinnostaa äidin ikä...

Vierailija
28/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, miksi en? Muistuttaisin vielä lähtiessä ehkäisyn tärkeydestä.

Vierailija
29/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-10389591?origin=rss

Siinä yksi lukemisen arvoinen artikkeli, suosittelen.

Ahaa, tästä se provo siis sai alkunsa.

Vierailija
30/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, ja olen päästänyt jo 16-vuotiainakin. Toki tässä vaiheessa on tyttö- ja poikaystävät tunnettu. Tästä ei ole seurannut meillä teiniraskauksia eikä mitään muutakaan ongelmaa. Avoimesti on juteltu seurustelusta ja myös seksiin liittyvistä asioista. Kolme teiniä meillä on ollut, nyt jo nuoria aikuisia.

Omassa lapsuudenkodissani oli supertiukka linja seurusteluasiossa. Esim. kerrottuani ihastuksesta omanikäiseeni poikaan sain sellaiset huudot ja saarnat, että en voinut kuvitella häntä edes kotiini kylään kutsuvani. Niinpä sitten etsinkin kapinamielessä reilusti vanhemman "poika"ystävän, joka pääsi autollaan helposti salaisille treffeille milloin minnekin.

Vierailija
31/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et päästäisi niin on turha valittaa kun tyttö ei paljoa menoistaan enää kerro. Jos niin kauheasti pelottaa seksi yms kannattaisi varmaan jutella riskeistä sekä ehkäisystä, monilla nuorilla kuitenkin nämä on jo tiedossa, ja antaa vaan mennä, koska sitä ei kukaan voi estää mitä nuoret keskenään tekevät eikä yö ole mikään ajankohta vaan voi tapahtua myös mikä muu kellonaika tahansa, kuuluu nuoruuteen että tehdään omia päätöksiä ja tehdään myös sitä mikä on erityisesti kielletty

Vierailija
32/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini piti minulle 2 tunnin puhuttelun, kun löysi kaapistani kondomeita. Käskipä vielä perään isosiskoni pitää 2 tunnin puhuttelun asiasta, enkä edes ollut vielä käyttänyt kondomeita, olin vielä neitsyt. Tätähän ei tietysti uskottu ja huudettiin, miten kehtaan valehdella, kun ne kondomit löytyivät jo.

Kuten arvata saattaa, en kertonut omista menoistani lainkaan äidilleni, tai kerroin, mutta valehtelin. Äitini ei myöskään päästänyt minua poikaystäväni luo yöksi, koska hän päätti minun olevan liian nuori seksin harrastamiseen, juurikin 17-vuotiaana. No ei siihen yötä tarvittu, harrastimme seksiä päivällä ties missä. Enkä muuten tullut raskaaksi, vaikka kerran kondomi hajosikin, koska osasin hakea jälkiehkäisyn heti enkä viikon päästä.

Vierailija
33/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä seksissä on vikana? 

Kauhea pelko joillain, että nuori harrastaa seksiä kumppaninsa kanssa. Ymmärrän, ettei kukaan toivo kovin nuorelle seksikokemuksia. Mutta 17-vuotias on ihan tarpeeksi vanha päättämään näistä asioista itse, jollei ole jotain erityisongelmia. 

Vierailija
34/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17v tyttö

-Käy töissä

-Opiskelee

-Asuu omillaan

-Siivoaa kämppänsä

-Maksaa vuokraa

-Hoitaa laskunsa

-Suunnittelee ja käy kaupassa itse.

Eiköhän se vois poikaystävänkin kanssa kyläillä.

Vierailija
35/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä juotiin. Siellä nussittiin. Aamulla oli tyhjät pussit niin.

Vierailija
36/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset kyllä keksivät paikan missä panna, ei siihen yökylää tarvita. Kaverini paneskeli taloyhtiön saunatiloissa, lenkkeilyreitin varrella puskassa, yleisessä vessassa jne. ja äitinsä luuli että kyseessä puhdas pulmunen.

Vierailija
37/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tälläiset ”ekat kerrat” kuuluvat nuoruuteen, kuten ensimmäinen seurustelusuhde, ensimmäiset kokeilut alkoholin kanssa sekä tupakan kokeilu. Näiltä tuskin kukaan voi välttyä teinin vanhempana.

Vierailija
38/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi? No arvaat varmaan että tarkoituksena on varmaan tehdä muutakin kuin pelkästään nukkua, lähes todennäköisesti tulisivat harrastamaan seksiä joten en todellakaan päästäisi. Ainakin pitäisi varmistaa että poikaystävän vanhemmat ovat kotona ja nukkuvat eri huoneissa etukäteen.

Miksi poikaystävän vanhempien pitäisi nukkua eri huoneissa jos lapsesi on heillä yökylässä?

Vierailija
39/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä että estää yökyläilyt ei ole mitään tekemistä seksuaalikasvatuksen kanssa. Se antaa vain sellaisen viestin että ei luota lapseensa ja parempi kun touhuaa selän takana.

P.s. Itsellä oli itseasiassa 17 vuotiaana lapsi, jonka olen nyt jo yläkoululaiseksi asti kasvattanut. Mutta itse en kovin kummoista seksuaalikasvatusta saanutkaan, saati että olisi voinut avoimesti asioista puhua kotona.

Vierailija
40/48 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi olis niin järkyttävä ajatus että tuon ikäiset harrastaa seksiä. Miksi ei? Kivaahan se on.

Ehkäisy vaan kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan