Postilla työhaastattelussa
Käväsin tuossa taannoin Postilla työhaastattelussa sanomalehtien jakajaksi.
Okei, ei ollut edes mitään kunnon työhaastattelua. Soitettiin vaan "olet laittanut hakemuksen, pääsetkö perehdytykseen päivänä x." Sanoin että onnistuu. No en mennyt koska univaikeuksia. Soittivat uudestaan ja tarjosivat uutta päivää. No menin sitten silloin.
Siellä Postin konttorilla sitten istuskeltiin 4h kuunnellen käytännön asioita perehdyttäjän saamatta tietokone + videoprojektia toimimaan joten homma mentiin sitten läpi puolivaloilla perehdytyksen venyessä yli viisi tuntiseksi.
Perehdytyksen jälkeen jengiä kutsuttiin yksi toisensa jälkeen kirjoittamaan työsopparia.
Sillä naisella jonka kanssa asiaa kävin läpi oli tissit tyrkyllä eli tarkoituksella jätetty ylimpiä nappeja napittamatta. Oli semi kiusallista.
Jakajilla on piirit. Ne piirit lukee työsopimuksessa. Ne piirit ovat numerosarjoja. Työsopimuksessa lukee tarkalleen, merkilleen näin:
"Työsuhteen alkaessa jakopiiri(t) ovat seuraavat: 172-340+527+583"
Kysyin siltä naiselta "onko mulla siis 4 jakopiiriä?"
Tähän nainen hymähti myöntävästi.
Myöhemmin työt aloitettuani selvisi, että piirejä on vain 3. Ensimmäinen numerosarja oli jotain aivan muuta kuin piirin numero vaikka niin annettiin ymmärtää.
No tuota työsuhdetta ei kauaa kestänyt. Työntekijän k***ttaminen on loistava tapa saada työntekijä jäämään taloon.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
"No en mennyt koska univaikeuksia".
Eiköhän tuo kertonutkin kaiken.
Ja sitten menin. Yhtä kaikki, oikeuttaako se työntekijän k*settamiseen jos terveydellisistä syistä on estynyt menemään perehdytykseen?
Vierailija kirjoitti:
Kiva tarina. Oli totta tai ei.
Eipä ole syytä valehdella. Jos kertoisin loput niin et takuulla uskoisi.
Niin, mikä se kusetus oli? Saitko paljon vähemmän palkkaa, kun piirejä oli kolme vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt kun kuitenkin haluat.
Käytätkö sä jotain aineita? En nyt oikein tajunut juttusi juonta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä se kusetus oli? Saitko paljon vähemmän palkkaa, kun piirejä oli kolme vai mitä?
Kysyij "onko mulla 4 piiriä" kun siinä kohti työsopimusta missä piirit oli lueteltu oli 4 numerosarjaa, ei kolme. Tähän se nainen hymähti myönteisesti. Eli ei oikaissut virheellistä käsitystäni. Ei oikaissut edes sitä kun sanoin "eli kun mulla on neljä piiriä ja työaika on 02-06 niin yks piiri kestää tunnin" (piireille laskettu piirikohtanen suoriutumisaika) Tähänkin nainen hymyili ja hymähti myönteisesti, ei oikaissut vääriä mielikuviani ja antoi väärän tiedon valossa allekirjoittaa työsopimuksen. Se oli se k*setus. Ymmärrätkö nyt?
Työsuhdetta ei kauan kestänyt? Menikö piirit päin vttua?
Onhan se hirveetä, kun ei ollut edes työhaastattelua.
Itseäni kiinnostaisi paljonko tuollaisesta pestistä saisi palkkaa? Univaikeuksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt kun kuitenkin haluat.
En jaksa kopioida työsuojeluviranomaisen lausuntoa tänne enkä jaksa selittää itsekkään kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyij "onko mulla 4 piiriä" kun siinä kohti työsopimusta missä piirit oli lueteltu oli 4 numerosarjaa, ei kolme. Tähän se nainen hymähti myönteisesti. Eli ei oikaissut virheellistä käsitystäni. Ei oikaissut edes sitä kun sanoin "eli kun mulla on neljä piiriä ja työaika on 02-06 niin yks piiri kestää tunnin" (piireille laskettu piirikohtanen suoriutumisaika) Tähänkin nainen hymyili ja hymähti myönteisesti, ei oikaissut vääriä mielikuviani ja antoi väärän tiedon valossa allekirjoittaa työsopimuksen. Se oli se k*setus. Ymmärrätkö nyt?
Todellisuudessa siis noiden 3 piirin yhteiskesto oli 2h 40min, unohtu kirjoittaa aikaisempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kolme tuntia ja sä saat ylimääräisen tunnin liksaa. Siis MITÄ? En valittais.
Miksi uniongelmainen hakee yötöitä?
Vierailija kirjoitti:
Sitoutunut ja ahkera.
Ei kai sitä muista ees ilmottaa, jos ei pääse....
Niin kummalla ne piirit on sekasin?
Postilla, vai sun päässä?
Ei auennut tekstissäsi.
pa-työtön kirjoitti:
Itseäni kiinnostaisi paljonko tuollaisesta pestistä saisi palkkaa? Univaikeuksia ei ole.
8,84e/h + yölisä 0,75e/h = 9,59e/h, tervemenoa vaan raskaaseen yötöyhön tuolla palkalla. Ainiin, muista juosta ne piirit läpi koska jos piirin suoritusaika on 30min ja sulla menee siihen tunti johtuen liukkaudesta, tuulesta, sateesta tai ihan mistä syystä vaan niin saat silti palkan yhdeltä tunnilta.
Mene jo, mikset ole jo menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi haittaa enemmän elämääsi, naisen hymähtely oletuksillesi vai jäädä ilman töitä?