Miehen 6v lapselle 14 lahjaa jouluksi, omalleni vain viisi - miten ratkaista tilanne niin että kukaan ei pahoita mieltään?
Ja oman tyttöni lahjat vielä huomattavasti halvempia kuin miehen tytön. Lahjat kuitenkin avataan yhdessä meillä koska miehen lapsen äiti on jonkin aikaa poissa kuvioista kokonaan.
Rahatilanteeni ei anna myöten ostaa lisää lahjoja paitsi jotain halpaa. Tietääkö tuon ikäinen jo, mikä on halpaa ja mikä kallista?
Kommentit (32)
Saako lapsesi isänsä luona lahjoja? Meillä on niin että minun pojan kaikki lahjat tulevat meille, myös isänsä puolelta ja miwhen poika avaa myös äitinsä luona lahjoja. Ikinä ei ole tullut surua erilaisista lahjamääristä.
Olemme myös ydinperhe ja kyllä meillä lasketaan paketit tarkkaan! Sisältökään ei ole niin tärkeää kuin pakettien määrä. Esikoinen pahoittaa heti mielensä, jos kuopuksella on vähemmän lahjoja kuin toisilla sisaruksilla :-)
0/5
Jännä että nyt jo tiedetään minkä verran joululahjoja kumpainenkin saa :D
Ap voi mennä lelukauppaan ja ostaa niitä lahjoja. Lapsen isäpuoli luonnollisesti haluaa myös ostaa lahjan tai pari lapsipuolelleen. Sitten päälle lapsen isältä ja isovanhemmilta ja muilta lapsen sukulaisilta tulevat lahjat. Luulisi riittävän.
Meillä kanssa käynyt niin, eka jouluna mies ei kertonut että takakontissa on hänen lapsilleen äitinsä ostamat lahjat, olin todellakin yrittänyt pitää huolta että olisi tasaisesti. Ja ostanut miehen lapsille myös paljon.
Silloin suhde vielä tuore enkä kehdannut sanoa asiasta
Kun juttu toistui myöhemmin (löysin kaksi päivää ennen joulua komerosta exän lajjakassit) yksinkertaisesti räjähdin. Mies ei kehdannut sanoa exälleen että ei enempää lahjoja meille ja mulle ei kehdannut sanoa että mun pitäisi ostaa omilleni enemmän.
Lasteni isän kanssa on sovittu että omina jouluina molemmat ostaa lahjansa eikä toinen toimita sinne mitään.
Nykyisin viis veisaan. Lapset meillä tänä vuonna uudenvuoden ja koska jo lapset isoja annan omilleni paketit uunnavuonna, miehen lapsille saattaa olla jotain mikä on mulla mielessä ollut mutta vähät välitän tasaisuudesta tai jaksan enää asiasta keskustella.
Ettei lapselle tule paha mieli (aikuiset saa kestää) niin tulisi tasata jotenkin, esim antamalla miehen lapselle puolet lahjoista etu- tai jälkikäteen joulun ja käyt sillä aikaa kun lahjat saa oman lapsesi kanssa jossain kivassa paikassa ja ostat esim yhden lahjan siinä samalla. Jouluksi ostat kaksi edullista lahjaa lisää, esim kirpputorilta, niin saavat molemmat saman verran. Miehenkin luulisi ymmärtävän jollain tavalla pyrkiä tasaamaan lahjat tuossa tilanteessa, esim jos vain omalla lapsellaan suku ostaa lahjoja nii kertoa heille tilanteen ja uskoisin että suurin osa aikuisista ihmisistä ymmärtäisi olla ostamatta vain toiselle lahjaa kun perheessä kaksi lasta joulua viettämässä tai tuomaan lahjan jossain toisessa yhteydessä erikseen. Mikäli mies on ostanut oman lapsensa lahjat ymmärtäen ettet sinä voi ostaa samoin omallesi, niin en hyväksyisi sellaista lasten eriarvoista kohtelua uusperheessä, ostakoon vähemmän tai myös lapsipuolelleen jos enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kanssa käynyt niin, eka jouluna mies ei kertonut että takakontissa on hänen lapsilleen äitinsä ostamat lahjat, olin todellakin yrittänyt pitää huolta että olisi tasaisesti. Ja ostanut miehen lapsille myös paljon.
Kun juttu toistui myöhemmin (löysin kaksi päivää ennen joulua komerosta exän lajjakassit) yksinkertaisesti räjähdin. Mies ei kehdannut sanoa exälleen että ei enempää lahjoja meille ja mulle ei kehdannut sanoa että mun pitäisi ostaa omilleni enemmän.
Lasteni isän kanssa on sovittu että omina jouluina molemmat ostaa lahjansa eikä toinen toimita sinne mitään.Nykyisin viis veisaan. Lapset meillä tänä vuonna uudenvuoden ja koska jo lapset isoja annan omilleni paketit uunnavuonna, miehen lapsille saattaa olla jotain mikä on mulla mielessä ollut mutta vähät välitän tasaisuudesta tai jaksan enää asiasta keskustella.
Tätä en tajua? Miksei lapsi voi saada jouluaattona lahjoja molemmilta vanhemmiltaan? Todella ikävää, jos lapsi saa vasta joulun jälkeen osan lahjoista koska äitipuoli ei suvaitse lapsen äidin antamia lahjoja.
Miksei ihmiset voi keskustella asioista. ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasteni isän kanssa on sovittu että omina jouluina molemmat ostaa lahjansa eikä toinen toimita sinne mitään.Nykyisin viis veisaan. Lapset meillä tänä vuonna uudenvuoden ja koska jo lapset isoja annan omilleni paketit uunnavuonna, miehen lapsille saattaa olla jotain mikä on mulla mielessä ollut mutta vähät välitän tasaisuudesta tai jaksan enää asiasta keskustella.
Tätä en tajua? Miksei lapsi voi saada jouluaattona lahjoja molemmilta vanhemmiltaan? Todella ikävää, jos lapsi saa vasta joulun jälkeen osan lahjoista koska äitipuoli ei suvaitse lapsen äidin antamia lahjoja.
Tämäkin on ihan siten mihin tottuu. Tiedän perheen, jossa toisen puolen vanhemman lahjat saa 24pv ja toisen puolen 25pv siellä kyläillessään. Lapset on onnellisia kun lahjoja tulee 2 päivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on normaalia, että isovanhemmat, kummit ja muut läheiset ostavat lahjan lapselle. Outoa olisi, jos eivät haluaisi muistaa jouluna. Siinä jo tulee monta lahjaa.
Itse ainakin ostaisin lahjoja myös lapsipuolilleni. Pitäisin pihinä ihmistä, joka jättää lapsipuolen lahjatta ja ostaisi ison kasan vain omilleen. Lapsipuolikin on perheenjäsen.
Aika harvoin sitä ostetaan oman lapsenlapsen käytännössä tuntemattomalle sisaruspuolelle yhtään mitään. En minä ainakaan ole ostanut tyttäreni exän uuden naisystävän lapselle yhtään mitään. Ei tosin ole tuon exän naisystävän vanhemmat ostaneet mitään minun nykyisen mieheni lapsellekaan.
Oikeastiko te ostatte joululahjoja ihan tuntemattomille lapsille?
Itse ainakin ostan lasteni sisarpuolelle lahjoja ja exän nyksän tytöllekin. Ostan exän vaimollekin. Niin hänkin minulle ja lapsilleni.
Joulua emme vietä, mutta muuten tykkäämme ilahduttaa toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun aika moni pieni lapsi luulee että joulupukki tuo ne lahjat, eikä ymmärrä miksi toiset saa 20 lahjaa kun itse saa 6.
Puhe on lapsen omista isovanhemmista ja muista läheisistä