Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kukaan ei auta

Vierailija
29.11.2018 |

Tiedän itse, että tarvitsen apua. Ja viranomaiset tietävät, että tarvitsen apua. Mutta koska en tiedä enkä osaa sanoa mihin tarvitsen apua, niin viranomaiset eivät pysty eivätkä kykene aittamaan. Ja sukulaiset, he taas eivät välitä minusta pätkääkään. Jos avaan suutani ja pyydän apua heiltä, saan vain taikisn nyrpeitä vastauksia ja ilkuntaa. Onko kellään muulla ollut samanlaista tilannetta elämässään? Tuntuu että olen vain mauton muodoton möykky jolla ei ole mitään merkitystä, ulkopuolinen ja vain pelkkä taakka muille. En sovi tänne.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät tarvitsevasi apua, mutta et tiedä mihin sitä tarvitset?

Vierailija
2/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän riippuu että mihin tarvitset apua? Fyysiseen vai psyykkiseen terveyteen? Talousasioihin, koulutus- vai työasioihin? Minkä ikäinen olet? On olemassa esim. 'Etsivä nuorisotyö' jossa saa apua 29 ikävuoteen asti ainakin omalla paikkakunnallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misssä pisteessä olet elämässä nyt? Mitä esiim opiskeleet/millä alalla työöskentelet? Itsellä ihaan sama fiilis,justiin vallmistuin mutta enn aio jäädä tuleeen makaamaan.

Vierailija
4/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä millään näistä enää on? Elämän tilanteet vaihtelee ja aika kuluu, mutta sama tuntematon X pysyy ja ahdistaa varjostaen kaikkea elämässä.

Ap

Vierailija
5/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misssä pisteessä olet elämässä nyt? Mitä esiim opiskeleet/millä alalla työöskentelet? Itsellä ihaan sama fiilis,justiin vallmistuin mutta enn aio jäädä tuleeen makaamaan.

Riippuu miteeen aivokemia toiimii ja pellleksi ei kannata alkaaa.

Vierailija
6/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei oikein ole sellaista tahoa, joka auttaisi ihan kaikessa. Maalaisi seinät, kävisi sulle kaupassa, siivoaisi, määräisi sulle lääkkeet, kuntouttaisi, kuuntelisi jne. Erilaiset avut on keskitetty eri paikkoihin. Sen vuoksi pitää pystyä edes jollain tasolla erittelemään, millaista apua tarvitsee. Tarvitseeko siivousapua vai kenties apua jonkun trauman käsittelyyn. 

Vierailija
7/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä millään näistä enää on? Elämän tilanteet vaihtelee ja aika kuluu, mutta sama tuntematon X pysyy ja ahdistaa varjostaen kaikkea elämässä.

Ap

Hiukkasen kuulostaa siltä, että kaipaat psykiatrista hoitoa, että saat selvitettyä

mikä tämä X on.

Vierailija
8/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiukkasen kuulostaa siltä, että kaipaat psykiatrista hoitoa, että saat selvitettyä

mikä tämä X on.

Minä olen kyllä käynyt useitakin kertoja psykiatrilla, mutta useat psykoatrit ovat sanoneet etteivät voi auttaa minua niin kauan kuin MINÄ en tiedä mikä tämä minua sisältä kalvava X on.

Vierailija
9/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta jotkut ihmiset ovat vain syntyjään liusereita ja toiset menestyjiä. Toki menestyksen eteen on tehtävä elämässä työtä jotta voi edistyä, mutta luusereille se kamppailu on pelkkää pään seinää hakkaamista. Heistä ei koskaan voi tulla mitään, mutta ei luonto koskaan ole ollutkaan reilu ja armollinen.

Monet on luusereita kaltaistesi kiusaaja ku sipäiden takia. Ole toki tyytyväinen kun maksat minunkin työkyvyttömyyseläkkeeni. Kiitos❤️

Vierailija
10/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mikä tämä X on.

Minä olen kyllä käynyt useitakin kertoja psykiatrilla, mutta useat psykoatrit ovat sanoneet etteivät voi auttaa minua niin kauan kuin MINÄ en tiedä mikä tämä minua sisältä kalvava X on.

(Ap)

Vierailija
11/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta jotkut ihmiset ovat vain syntyjään liusereita ja toiset menestyjiä. Toki menestyksen eteen on tehtävä elämässä työtä jotta voi edistyä, mutta luusereille se kamppailu on pelkkää pään seinää hakkaamista. Heistä ei koskaan voi tulla mitään, mutta ei luonto koskaan ole ollutkaan reilu ja armollinen.

Monet on luusereita kaltaistesi kiusaaja ku sipäiden takia. Ole toki tyytyväinen kun maksat minunkin työkyvyttömyyseläkkeeni. Kiitos❤️

Voittajia ei voi olla illa ilman häviäjiä.

Vierailija
12/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Varmaan itsekin ymmärrät, ettei kukaan muukaan sitä äksää sieltä sisältäsi kaiva jos et sitä millään lailla osaa itse määritellä.

Vierailija
13/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

mikä tämä X on.

Tarvitset siis apua vain selvittääksesi, mikä tämä X on? Vai johonkin muuhunkin? Jos muuhunkin, kirjoita ylös paperille, mitä ne muut asiat ovat. Sen jälkeen on helpompi alkaa selvittää, mistä voit saada apua niihin muihin asioihin. 

Vierailija
14/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukaan muu ei toki voi sitä puolestasi selvittää. Pitkäkestoinen terapia voisi kuitenkin auttaa, jos olet itse valmis tekemään työtä asian eteen.

Vierailija
15/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukaan muu ei toki voi sitä puolestasi selvittää. Pitkäkestoinen terapia voisi kuitenkin auttaa, jos olet itse valmis tekemään työtä asian eteen.

Työ vaatii voimia ja itselläni niitä ei ole, sillä X ja yksinäisyys syövät kaiken. Molemmat kuormittavat, mutta X kuormittaa minua enemmän. Ja vaikka sympärilläni olisi ihmisiä, niin jään silti aina ulkopuoliseksi. Ja kun ei ole voimaa, ei myöskään jaksa taistella sitäkään vastaan. Mutta sekin on vain pieni osa...

Ap

Vierailija
16/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota elämäsi haltuusi. Raivaa tilaa itsellesi. Jos x ahdistaa niin kerron ettei asia omassa päässä pyörittelemällä miksikään muutu.

Ole rohkea. Meidät kaikki on ohjelmoitu tekemään virheitä. Sillee prosessin luonne.

Kaikki ollaan uniikkeja ja kaikilla samat oikeudet rakastaa, kärsiä, epäillä ja hyväksyä.

Muutokset tulevat ajan kanssa. Elämä testaa. Varsinkin parhaita.

Itseään on hyvä kohdella ystävällisesti.

🐥

Vierailija
17/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä kukaan sinua auttaisi jos et edes halua apua, ryhdistäydy ja pyydä sitä. Ei siihen kuole eikä kukaan pure sinua.

Vierailija
18/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tietää mikä se x on. Ei vain voi tunnustaa itselleen.

Totuus sattuu niin pirusti.

Siitä alkaa paraneminen.

Löytyy elämään muutkin värit kuin musta ja valkoinen.

Pidä itsestäsi huolta.

Vierailija
19/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksipä kukaan sinua auttaisi jos et edes halua apua, ryhdistäydy ja pyydä sitä. Ei siihen kuole eikä kukaan pure sinua.

Mutta et sinä itsekkään mene lääkärille ja sano "jalkaani sattuu, haluan tietää mikä sitä vaivaa" vaan sinun tulee otta ensin ITSE selvää mistä on kyse ja sitten mennä kääkäriltä pyutämään hoitoa kyseiseen vaivaan.

Vierailija
20/40 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lääkitys kuntoon

- terapia-asiat kuntoon

- yhteys SPR:n ystäväpalveluun tukihenkilöä varten

- ruokavalio kuntoon

- päivittäin ulos, aluksi vaikka kierrät talon ja menet takaisin sisälle, vähitellen pidempiä matkoja

- saatko nukuttua? Jos et, kokeile aluksi melatoniinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi