Miksi haukutaan klassikkohajuvesiä käyttävät ja luullaan, että kaikki uusi on parempaa?
Sanonta "haisee ihan mummolle", mistä tuo juontaa juurensa? Muuta kuin, että tuoksuu hajuvedeltä jota mummot käyttivät. Vanhoissa tuoksuissa ainesosat olivat aitoja, nykyään kaikki on keinotekoista. Miksi tuoksun pitäisi tuoksua vedeltä tai keinotekoisen kukkakimppumaiselta kuten 2000-luvun tuotteet jotka ovat monien mielestä ihan ylivertaisia ja klassikkotuoksut kamalia. Varmaan sama logiikka kun lintta-converset ja muoviset pillifarkut ovat kauneita vaatetta ja kaikki 50-100v sitten olleet klassiseet vaatteet eivät ole yhtään naisellisia.?
Kommentit (9)
Jätä ne moukkamaisten ihmisten mölinät omaan arvoona ja käytä rohkeasti mitä haluat (kohtuudella tietysti). En mäkään nuorena osannut arvostaa vanhoja klassikoita, mutta nykyään kyllä. Tai jos olet nuori niin sitten olet harvinaisuus! 👏🏻Ja todellakin, vanhat ovat usein parempia monessa mielessä, mutta kyllä uusistakin voi helmiä löytää.
No joku Chanel 5 nyt ei vaan oikein ole ehkä se nuorten tuoksu vielä. Olin joskus kosmetiikka myyjänä ja muistan erään 50+ rouvashenkilön joka tuli tuota klassikkotuoksua ostamaan. Totesi, että nuorempana se oli hänestä se "mummotuoksu", mutta nyt onkin tykästynyt siihen. Liittynee varmaan siihen osittain, että hajuaistikin kehittyy vielä iän myötä.
^ kaikki tuntuvat tietävän tasan yhden klassikkotuoksun eli Chanel 5:n. :)
Kuka käyttää hajuvettä enää? Juhlaan ehkä juuri ja juuri, mutta en kyllä suosittelisi sinnekään, kun sitä löyhkäkakofoniaa ei voi normaali ihminen haistella.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää hajuvettä enää? Juhlaan ehkä juuri ja juuri, mutta en kyllä suosittelisi sinnekään, kun sitä löyhkäkakofoniaa ei voi normaali ihminen haistella.
Ja pitäähän se joka kerta aloittaa... huokaus. Ihan turhaan ulisette, hajuvesiä tullaan aina käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
No joku Chanel 5 nyt ei vaan oikein ole ehkä se nuorten tuoksu vielä. Olin joskus kosmetiikka myyjänä ja muistan erään 50+ rouvashenkilön joka tuli tuota klassikkotuoksua ostamaan. Totesi, että nuorempana se oli hänestä se "mummotuoksu", mutta nyt onkin tykästynyt siihen. Liittynee varmaan siihen osittain, että hajuaistikin kehittyy vielä iän myötä.
Kävin nuuhkimassa hajuvesiä. Huvikseni haistelin Chanel vitosta ja totesin että mummituoksu se on ja vielä tosi pistävä.
Sama kävi Poisonin kanssa. Muistin että tuoksu olisi miellyttävä mutta ei. Hirveä haju.
Minä olen ajatellut "mummohajuvesien" viittaavan lähinnä siihen kamalaan väljähtyneeseen tuoksuun, joka on 20 vuotta sitten avatuissa hajuvesissä.
Nykyäänhän on paljon ihmisiä jotka ei sietäisi mitään hajuvesiä, ei mummo- eikä nuorekkaita. Meillä töissäkin oli tällainen. Siihen vielä suostuin että en käytä hajuvettä, mutta sen jälkeen tämä tantta valitti siitä että edelleen haisen, pyykinhuuhteluaineelle tai jollekin. Käytännössä käski vaihtamaan hajustamattomaan. Siinä vaiheessa meni mun raja ja totesin että kuule vaihda itse työpistettä jonkin vähemmän haisevan viereen. Lähti aika pian koko työpaikalta kun kukaan ei suostunut hänen vaatimuksiinsa.
Eihän mikään pelota teinejä niin hirveästi kuin ajatus vanhenemisesta.
Olisihan se kurjaa vanheta ennen kuin elämä on edetty.
Muuten olen kanssasi eri mieltä.
Klassikot ovat klassikkoja juuri siksi, että ne ovat hyviä.