Montako joulukorttia lähetät tänä vuonna?
Lähetätkö enemmän vai vähemmän kuin viime vuonna? Teetkö kortit itse vai lähetätkö valmiskortteja?
Kommentit (22)
Noin kymmenelle sukulaiselle. Kuvasta teetän kortit.
Vuosia sitten lopetin. Soitan joulun alla osalle Hyvän joulun toivotukset, osalle liikuvat joulukortit ja on pari ihmistä joilla ei ole älykännykkää niin heille tekstiviestinä.
Lähetän tusinalle. Vuosia on mennyt etten ole lähettänyt, nyt teen poikkeuksen. Tyttäreni on taiteilija joten hienot kortit häneltä.
Ostin myyjäisistä käsin tehtyjä kortteja ja osan kaupasta. Annan noin 13 korttia postitse ja käteen yhteensä.
Noin 40. Se on 30 enemmän kuin viime vuonna. Tein kortit itse. Minulla on laaja suku, jonka kanssa en ole ollut pitkiin aikoihin tekemisissä, mutta nyt haluan muistaa mm. 30 serkkuani, koska elämäntilanteeni on muuttunut ja voimavaroja riittää siihen.
Yllättävän paljon piristyy, kun pääsee eroon paskiaisesta!
En lähetä yhtään tänävuonna. Joskus lähetin noin 12-20 korttia/joulu, mutta ihmiset ei lähetä meille niitä, joten lopetan koko touhun.
Noin kymmenen, ja jos ehdin, teen itse.
Lasketaanko dickpicsit joulukorteiksi näin joulukuussa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin mun pussypickseistä. :)
Kymmenkunta, pääasiassa iäkkäille sukulaisille. Kortit tein itse jo kesällä, kun sain idean.
Rupee olemaan niin kallis harrastus että lähetän vaan vanhoille sukulaisille. Postimerkit tulee kalliiksi, pitää karsia postituslistaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin mun pussypickseistä. :)
Lasketaan, kunhan lisäätte kuviin glitteriä ja tonttulakin 😊
Vanhemmille, siskolle ja ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, kun somistat sen jouluisesti.
Neljä, kaikki iäkkäille sukulaisille. Askartelen itse.
En yhtään. Lähimmille ihmisille, joille annan lahjankin, niin askartelen kortin.
Miksi kukaan enää lähettäisi pahvista korttia kun kaikki iäkkäämmätkin sukulaiset ofat facebookin tai ainakin tekstiviestin päässä? Hirveästi vaivaa.
20 korttia postitse ja loput 10 annan henkilökohtaisesti. Aikaisempina vuosina tilasin valokuvat, joista askartelin kortit itse.
Tänä vuonna lähtee valmiit, hivenen tuunatut kortit.
Yhden tädilleni, ehkä. Lopetin joulukorttirumban jo vuosia sitten. Tädillekin soitan mielummin ja juttelen hänen kanssaan toivottaen puhelun lopussa hyvät joulut kuin lähetän jonkun möllin joulukortin.
---
Olen yrittäjä ja päätin tänä vuonna lopettaa myös sen ikuisen suklaarasiarumban. Lahjoitan suurinpiirtein sen suklaarahan verran rahaa yhteen minulle tärkeään hyväntekeväisyyskohteeseen ja laitan siitä asiakkaille tiedon. Toivon, että minäkään en saisi enää ensi vuonna heiltä älytöntä määrää suklaarasioita ja viinipulloja, vaan esimerkkini mukaan hekin katsoisivat hieman tarkemmin tällaisia asioita vastaisuudessa.