Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskarilainen vessavenkoilee

Teeapeea
28.11.2018 |

Kyseessä on "normaali", reipas ja iloinen tapaus. Hän on jännittänyt vessassa käymistä melko pienestä asti kärsittyään ummetuksesta. Nyt ummetus on ohi, mutta lapsi ei suostu käymään eskarissa vessassa. Pidättelee viimeiseen asti. Ei siis suostu käymään edes pissalla. Olen pyytänyt, että eskarin hoitajat voisivat tulla mukaan, mutta ilmeisesti eivät aina ehdi/muista. Lapsi on hädässä levoton, pyörii tuolilla ja nyt kotonakin on, että ei ole hätä, ja sitten puolen tunnin päästä säntää vessaan kamalassa hädässä. Hän huomaa, että tämä on minulle iso asia, joten en tiedä onko tämä jokin viimeinen vallan linnake tms. Ärsyttää ja oma hermo menee aina välillä, ja tulee sanottua rumasti. Pikku- ja isosisaruksilla tällaista vessavenkoilua ei ole ollut, menevät, kun on hätä. Ahdistaa, että tällaisesta perustarpeesta on tullut niin iso, josta väännetään päivittäin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan keskustelua

Vierailija
2/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teet lapsen ulostamisesta itsellesi vallankäytön välineen? Vaikutat aika lailla julmalta ihmiseltä, joka ei hyväksy sitä, että lapsen elimistö ei toimi kuten sinä tahdot.

Hengittääkö lapsesi tavalla, jonka hyväksyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat meistä vääntää niitä isompia perustarpeita päivittäin. olikoha viisasta pyytää vieraita ihmisiä mukaan vessareissulle?

Vierailija
4/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee ensimmäiseksi mieleen, että äidin olisi nyt hetkeksi syytä lopettaa ihan kokonaan asiasta puhuminen lapselle ja lapsen kuullen. Älä kysele, älä muistuttele. Jos lapsi kieppuu tuolissa, älä ole huomaavinasikaan.

Jos sitten tulee vahinko, sitä ei päivitellä eikä sanota ”mitä minä sanoin”. Iso lapsi tajuaa kyllä asian pian itsekin kun jätät hänet rauhaan ja annat opetella omaan tahtiin tunnistamaan olonsa.

Vierailija
5/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kyse siitä, että ei halua mennä vessaan yksin?

Minulla on ollut niitä päiväkotilaisia työssäni paljon, jotka taas tarvitsevat aivan erityisen vessarauhan ja vain silloin suostuvat menemään vessaan. Onko päiväkodin vessa tarpeeksi yksityinen?

Vierailija
6/6 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oppii kun tarpeeksi monta kertaa tulee hädät housuun.