Taas jäi paikka saamatta syksyn amk-haussa. Masennus iski.
Olen panostanut, lukenut ja lukenut. Pääsykokeet menneet hyvin joka kerta ja silti en pääse sisään. Masentaa, itkettää Miksi olen niin huono?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tutkinto hait? Varmaan pitää taktikoida vähän jos ala on kovin suosittu. Hakea vähemmän suositulle paikkakunnalle tms.
'
minun muuttaa??? eikö koulun pitäisi ottaa erinlaisia ihmisiä sisään ??
Siinä se vastaus tuli.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa täälläkin. 5. yritys Sairaanhoitajaksi Laureaan eikä onnistunut :(
Jos olit lähellä sisäänpääsyä,yritä uudestaan sen jälkeen kun olet parantanut sisäänpääsymahdollisuuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, en päässyt yliopistoon ja taas tuntuu vuosi menevän hukkaan. Työkkärit ja sossut vaan ahdistelee, en jaksa tätä touhua.
Minunkin mielessä kävi hirttosilmukka.
Koulupaikan takia? Are U fuckin' kiddin me?
Täää!!! Ihmiset koulutukset on vaan keksinyt :D
Kolme kertaa hakenut AMK kahdesti tekniikan ala kerran sairaanhoitaja. Jokaisella kerralla päässyt sisään. No tekniikkaa opiskelin 3 vuotta sitten päätin mulle riittää ja nyt olla öllötän. Mikään ei ole niin helppoa kuin sisäänpääsy ammattikorkeaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa hakenut AMK kahdesti tekniikan ala kerran sairaanhoitaja. Jokaisella kerralla päässyt sisään. No tekniikkaa opiskelin 3 vuotta sitten päätin mulle riittää ja nyt olla öllötän. Mikään ei ole niin helppoa kuin sisäänpääsy ammattikorkeaan.
Höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö
En ymmärrä.
No se ei yllätä ketään.
Esim. kätilölinjalle pitää olla tosi hyvät lähtöpisteet, että saa edes kutsun pääsykokeisiin. Hain muutama vuosi sitten pariin otteeseen, vahva 4ka, en saanut koekutsua kertaakaan.
Yliopistoon pääsin sitten pääsykoekiintiössä kun sain tilaisuuden yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö
En ymmärrä.
No se ei yllätä ketään.
En vain ymmärrä tuota höpö kommenttia. Jos kaksi kertaa tekniikan puolelle ja kerran sairaanhoitajaksi opiskelemaan olen päässyt niin mikä höpö? Oletteko te jotain ruohonpolttajia? Höpö höpöheinää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita polkuopintojen kautta?
Ei se ole oikeaa korkeakouluopiskelua. Tyhmille jotka rahalla ostaa itselleen koulupaikan
Kuule, eivät ne ole sen tyhmempiä kuin ne sisään päässeetkään. Ihan samoilla tunneilla istuvat ja tekevät samat tentit. Sisään päästyään valmistuvat nopsaan.
Sä tässä tyhmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa täälläkin. 5. yritys Sairaanhoitajaksi Laureaan eikä onnistunut :(
Miksi ihmeessä pitää väkisin yrittää Laureaan? Hae vaikka Kareliaan, Savoniaan, Diakkiin, XAMKiin, Lapin AMKiin tai minne vaan muualle kuin pääkaupunkiseudulle. Se on vain 3,5v ja mahdollisesti voi vaikka yrittää siirtyä jossain vaiheessa jos ahdistaa asuminen muualla kuin kehä3n sisäpuolella. Kuvittelisi kuitenkin että muutama vuosi maakunnissa olisi parempi vaihtoehto kuin itsemurha.
Voihan kurjuus :( En tiedä mihin hait, mutta yleispätevänä neuvona seuraavaan hakuun suosittelen miettimään, miten vakuutat valitsijat siitä, että tulet varmasti valmistumaan ajallaan ja työllistyt alalle. Amk:t saavat rahansa siitä, että opiskelijat keräävät pisteitä ja valmistuvat aikataulussa sekä työllistyvät opintojen jälkeen. He siis haluavat opiskelijoita, jotka eivät jätä leikkiä kesken ja jotka työelämään soveltuvat parhaiten. Opiskelija on siis amk:lle sijoitus.
Esim. jos valintakokeissa on essee, niin mieti miten perustelet sen, että haluat ja pystyt valmistumaan alalle nopeasti ja mitä sinulla on sinne tarjottavaa. Et siis hae kouluun vaan alalle.
Koulupaikan takia? Are U fuckin' kiddin me?