Nyt avautuu väsynyt suomalaismies- siivoaa yksin avovaimonsa ja perheen sotkuja: ”pöntössä jarrujälkiä ja ruoka pilaantuu”.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3c342b75-a3cc-4956-8f5b-850…
Välillä kuulee tällaistakin valitusta kun yleensä sama kuullaan väsyneiden kotiäitien suusta.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3c342b75-a3cc-4956-8f5b-850…
Välillä kuulee tällaistakin valitusta kun yleensä sama kuullaan väsyneiden kotiäitien suusta.
Vittu mikä homo, French-Maid asusteeseen pitäisi sonnustautua tuon piikatytön. Ihm akkoja suomalaiset miehet, vaikka naamaltaan miehekkäitä osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto , mikä muija! Siis ällöttää tommoset. t. nainen
Nuorien perheiden elämää seuranneena jo vuosia olen huomannut tämän olevan aika yleistä.
Naiset harrastaa ja mies rankan työpäivän jälkeen kuskaa lapsia harastuksiin ja tekee kaikki kotityöt. Vaimohan ei enää jogan, pilateksen ja kuntosalin jälkeen ei jaksa.
Alapeukuttakaa vaan, kun kalikka kalahtaa.
T. Vaimo ja äiti ja perheissä työskennellyt nainen.
Alapeukutan, koska kuulostaa epärealistiselta.
Jos tuo onkin nykyään yleisempää kuin ennen, se ei tasan tarkkaan ole se yleisin kuvio perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan tavallista naisen elämää tuo on... meillä mies pesi ekan kerrran vessanpöntön 20 aviovuoden jälkeen...
No mun täytyy sitten odottaa vielä 9 että näen tuonkin ihmeen. 🙄
Tuommoinen vaimo kiertoon vaan. Meillä se tilanne, että kumpikin siivoaa, mutta vain minä saan huudot. Mies jättää murut pöydälle ja kaiken syömisen jälkeen levälleeneikä pese paistinpannua käytön jälkeen. Minä kiltisti korjaan jäljet, mut auta armias jos aamukiireessä mun puurokippo jää likoamaan tiskialtaaseen, kun illalta on jäänyt tiskikone tyhjäämättä. Huudot tulee. En kuulemma tee kotona mitään. Mulla on 10 tuntiset ma-pe työpäivät matkoineen, hoidan lapset harrastuksiin, käyn niiden kanssa viikonloppuisin uimassa/retkillä/sukuloimassa. Imuroin kerran viikkoon, lattiat pesen tarvittaessa, mutta vähintään 2 viikon välein. Petaan, kun ehdin, vessan siivoan kunnolla pari kertaa viikossa, Miehellä vuorotyö ja 6pv:n vapaat. Tekee ruokaa, siivoaa keittiön, haravoi pihaa ja lopun aikaa makoilee sohvalla. Jos joskus imuroi, tekee sen hyvin teatraalisesti, mitalli pitäisi antaa. Mä koen tärkeämmäksi viettää lasten kanssa aikaa sen sijaan, että kuuraisin hammasharjalla kaakeleiden saumoja. Jälkien siivoamisen mä vielä siedän, mutta huutamista en, aiksi mullakin harkinnassa ukon kiertoon laitto.
Tuo on varmasti aika monen naisen arkea... Hohhoijaa. Onneksi meillä on aina siisti ja puhdas koti molempien toimesta, mutta esimerkiksi ex-mieheni oli aivan toista maata. Hän tuli töistä kotiin, heitti likaiset ja haisevat työvaatteet keskelle eteistä, meni vessaan, jossa paskoi pöntön täyteen jarrujälkiä ja peilikaapit, lavuaari, wc:n ovi oli täynnä mustia kädenjälkiä, sitten marssi keittiöön ja purki koko jääkaapin pöydälle ja teki leipää ja jätti kaiken siihen ja sitten marssi päiväunille... Sen jälkeen tuijotti loppuehtoon telkkaria tekemättä mitään. Minäkin kävin töissä ja minun vastuulla oli KAIKKI siivoaminen ja kodinhoito. Olen myös ymmärtänyt, ettei tuo ole mitään harvinaista, mutta nykyinen mieheni taas on harvinaisempi, kun on niin kovin siisti ja tarkka :)
Vierailija kirjoitti:
Hehehehehhhhh, ei taida monikaan mies ymmärtää, miten raskaita kotityöt on jos ne ovat yhden kontolla. Onneksi tämä sai tuta.
Kotityöt ei millään muotoa ole raskaita, vaikka ne tekisi yksinkin. Raskasta on vain se, että alkaa ottamaan hermoille tehdä yksin aina kaikki, kun toinen vaan istuu ja somettaa...
Jaha, pitääpä komentaa akkaa taas tekemään kotitöitä, mitkä sen olisi pitänyt älytä tehdä, kun olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos joskus oman vaimon kanssa tulisi ero, seuraavaa valitessa katsoisin, että mahdollisella uudella olisi asunto siisti. Jos ois jääkaappi paskanen tai rantuja pöntössä, ei kun kiertoon ja uutta hakemaan.
Ikävää tuolle miehelle, mutta toisaalta tuollainen (että joutuu siivoamaan kaiken yksin) on hyvin monen suomalaisen naisen arkea, eikä sitä juurikaan ihmetellä. Nyt sitten on tehty oikein lehtijuttu siitä, että MIES SIIVOAA.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää tuolle miehelle, mutta toisaalta tuollainen (että joutuu siivoamaan kaiken yksin) on hyvin monen suomalaisen naisen arkea, eikä sitä juurikaan ihmetellä. Nyt sitten on tehty oikein lehtijuttu siitä, että MIES SIIVOAA.
Minäpä luulen, että teissä arvon naisissa on sottapyttyjä somen ja sohvan suurkuluttajia ihan yhtälailla kuin miehissäkin. Ei jakseta sitä takapuolta nostaa, kun on muka niin raskas työ tai jotain. Ihmeesti marmatatte lasten kanssa kotona olon vaikeudesta, että on se raskasta, niin raskasta.
Itse kun olen enemmän lasten kanssa vaimon töistä johtuen, en ole kokenut sitä raskaaksi. Siinä hoituu kotityöt, ruuanlaitot ja harrastukset (liikunta jne) lasten kanssa yhdessä. Ei se ole niin vaikeaa. Ei edes kun olivat pikkusia.
Mieluummin sitä kotona lasten kanssa olisi ja vaimo toisi rahan talouteen, helpommalla pääsisi. Mut kun sitä rahaa vaan tarvitsee, niin ollaan kumpikin töissä.
Oman kokemuksen mukaan joko naiset hoitavat kodin suurimmalta osin tai kokonaan, tai sitten molemmat ovat sottapyttyjä, mutta vain mies ja äitinsä valittavat kun nainen ei siivoa.
Minulla on useampi lapsi ja kyllä koen siivoamisen, ruuanlaitot, yms. raskaaksi. Kun saat yhden huoneen kuntoon, on toinen jo leväytetty kokonaan. Ja kun lasten isä näyttää mallia miten sotketaan, tekee lapset perästä. Roskat on poissa mielestä kun ne tiputetaan sohvan taakse ja sitä rataa.
Sympatiat kyseiselle miehelle. Neuvon lähtemään omille teille, hukkukoot omaan likaansa.
Pahimmat jarruraidat pöntössä olen nähnyt nuorten naisten kimppakämpässä. Asunto ei muutenkaan ollut mikään siisteyden perikuva.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt suomalaismies :D Kun jotain pitää tehdä, niin Suomi-mieheltä loppuu kunto :D
Höpö höpö.
"Mutta kun naiset tekee kotitöitä!".
Ei ensimmäistäkään keskustelua ilman naisten uhriutumista.
Suomalainen mies. Ei jaksa siivota eikä naida, mutta marisemiseen riittää kyllä höyryä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lainata oikeita viestejä etkä keksiä omiasi? Missä tässä nyt on uhriutumista sen enemmän kuin aloituksen miehelläkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lainata oikeita viestejä etkä keksiä omiasi? Missä tässä nyt on uhriutumista sen enemmän kuin aloituksen miehelläkään?
Totaalinen nollakommentti
Vierailija kirjoitti:
Hehehehehhhhh, ei taida monikaan mies ymmärtää, miten raskaita kotityöt on jos ne ovat yhden kontolla. Onneksi tämä sai tuta.
"Onneksi tämä sai tuta"? Oikeasti? Ja mitenkäs ne sadattuhannet sinkut jotka tekevät 100% asuntonsa kotitöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorien perheiden elämää seuranneena jo vuosia olen huomannut tämän olevan aika yleistä.
Naiset harrastaa ja mies rankan työpäivän jälkeen kuskaa lapsia harastuksiin ja tekee kaikki kotityöt. Vaimohan ei enää jogan, pilateksen ja kuntosalin jälkeen ei jaksa.
Alapeukuttakaa vaan, kun kalikka kalahtaa.
T. Vaimo ja äiti ja perheissä työskennellyt nainen.
Höpö höpö. Meillä ei ainakaan. Mulla ei ole mitään harrastuksia, paitsi töissäkäynti, nuo loputtomat kotityöt ja lastenhoito. Mies taas juoksee ympäri kyliä kuin viitamaan susi ja aiherrajumala sitä marmatuksen määrää jos pitää edes joskus joku kotityö tehdä.
Mitä 40-50+ naisia täällä on oikein huutelemessa samasta ongelmasta?
Ainoastaan teidän ikäpolven miehet ovat tuollaisia valkoroskarasisteja. Aletaan katsoa muita ikäryhmiä niin meno alkaa muuttua aivan erilaiseksi, mutta ettehän te sitä voi tajuta.
Ei meillä ihan noin paha tilanne ollut, mutta kaikki remontit mitä toinen keksi olivat tietenkin minun projekteja ja ne piti tehdä etupäässä toisten nukkuessa, kun muuten ei ollut aikaa. Siivoaminen oli myös etupäässä minun vastuulla. Eron jälkeen ollut niin uskomattoman seesteistä, helppoa ja onnellista. Koti pysyy aina siistinä ja aina voi kävellä paljain jaloin (ennen kesti muutaman tunnin ja oli kahvinpuruja yms. keittiön lattia niin täynnä, että tossut jalassa piti kulkea). Saa välillä nukkuakin öisin, kun ei tarvi lapsien vuoksi herätä joka yö useita kertoja. Lapsia kyllä näkee vain vuoroviikoin :/