Stadin asunnot Kuninkaantammi
Hakiko täältä kukaan Taidemaalarinkadun tai Sienakujan asuntoihin? Millainen on tilanteesi ja minkä kokoista asuntoa hait?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan niistä ilmotetaan?
"Asuntotarjouksista ilmoitetaan valituille 31.1.2019 mennessä."
https://www.hel.fi/kv/stadinasunnot-fi/uutiset/taidemaalarinkadun-hakua…
Me haettiin kaksioita joissa alkovi ja kolmioita. Kolmen hengen perhe ollaan. Mies opiskelija ja itse äitiyslomalla. Mites muut?
Hain kaikkia yksiöitä ja kaksioita. Toiveet ei ole kovin korkealla, koska olen viimeisen 2,5 vuoden aikana hakenut jokaiseen uudiskohteeseen ja asuntohakemus on muutenkin vetämässä ilman aluerajoituksia. En varmaan saa ikinä Hekan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Hain kaikkia yksiöitä ja kaksioita. Toiveet ei ole kovin korkealla, koska olen viimeisen 2,5 vuoden aikana hakenut jokaiseen uudiskohteeseen ja asuntohakemus on muutenkin vetämässä ilman aluerajoituksia. En varmaan saa ikinä Hekan asuntoa.
Millainen tilanne sulla on? Oho, me haetaan nyt ensimmäistä kertaa uudiskohteeseen ja vasta pari kuukautta ollut muuten hakemus ja meinaa nyt jo loppuu kärsivällisyys. Sulla taitaa olla rautaset hermot :D
Oletteko käyneet tutustumassa alueeseen. Miltä vaikuttaa. Ympärillä on luontoa paljon, mutta aika syrjässä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet tutustumassa alueeseen. Miltä vaikuttaa. Ympärillä on luontoa paljon, mutta aika syrjässä kaikesta.
Ei ole kyllä paikan päällä tullut käytyä. Just puhuttiin miehen kanssa ettei kahdestaan välttämättä noin ”syrjässä” tekisi mieli asua, mutta näin lapsiperheenä ihan kiva ajatus että on paljon luontoa ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan niistä ilmotetaan?
"Asuntotarjouksista ilmoitetaan valituille 31.1.2019 mennessä."
https://www.hel.fi/kv/stadinasunnot-fi/uutiset/taidemaalarinkadun-hakua…
Aika monesti kai tullut ilmoitukset jo kuun puoliväliin mennessä. Mietin, että vaikuttaakohan joululoma näihin valintoihin jotenkin. Hyvällä tuurilla saattaisi tulla jo ennen joulua osasta asunnoista tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tilanne sulla on? Oho, me haetaan nyt ensimmäistä kertaa uudiskohteeseen ja vasta pari kuukautta ollut muuten hakemus ja meinaa nyt jo loppuu kärsivällisyys. Sulla taitaa olla rautaset hermot :D
Jäin yksin minun ja exän asuntoon, joka on aivan liian kallis. Luottotiedot valitettavasti menneet (velkaa ei enää paljon jäljellä), minkä vuoksi asuntoa on vaikea löytää. Olen Hekalla kiireellinen, mutta se ei taida riittää, kun erittäin kiireellisiäkin on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin yksin minun ja exän asuntoon, joka on aivan liian kallis. Luottotiedot valitettavasti menneet (velkaa ei enää paljon jäljellä), minkä vuoksi asuntoa on vaikea löytää. Olen Hekalla kiireellinen, mutta se ei taida riittää, kun erittäin kiireellisiäkin on niin paljon.
Jep, mekin ollaan kiireellisinä asunnon koon vuoksi. Uudiskohteet taitavat olla ainoa toive saada asunto, kun niistä ”vain” 33% menee vanhoille hekalaisille.
Minä hain myös kolmioon ja neliöön. Olen kiireellisessä luokassa ja Yh äiti. Kuulin että edellisissä valinnoissa n. Kk mennyt kun tulee ilmoitus tekstiviestillä, sähköiseen järjestelmään sekä sähköpostiin. Jos siis tarjouksen saa. Me asumme hekan asunnossa jo valmiiksi joten haemme vaihtoa. Alue on ihana, muistuttaa kartanokoskea.
Vierailija kirjoitti:
Ne talot on rakennettu keskelle metsää. Alue on vasta kehittymässä ja uutta rakennetaan jatkuvalla syötöllä. Jo nyt voidaan vetää johtopäätökset, että ruhkaista tulee olemaaan. Pitkät välimatkat ja julkinen liikennen saattaa olla aluksi ongelma. Ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet ovat loistavat.
Pitkä välimatka mihin? Myyrmanni ja Flamingo on naapurissa ja esim Kaivokselassa on Lidl ja iso S-market naapurissa. 43 ja 560 bussit lähtee ihan vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä välimatka mihin? Myyrmanni ja Flamingo on naapurissa ja esim Kaivokselassa on Lidl ja iso S-market naapurissa. 43 ja 560 bussit lähtee ihan vierestä.
Kaaren Prisma on 24/7 auki. Jos aikoo mennä bussilla keskustaan, niin 43 kiertää kyllä ihan kiitettävästi Hakuninmaat, Kannelmäet ja Pohjois-Haagat. Lisäksi Kuninkaantammesta ei ole suoraa ajoyhteyttä alueen lähikouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaren Prisma on 24/7 auki. Jos aikoo mennä bussilla keskustaan, niin 43 kiertää kyllä ihan kiitettävästi Hakuninmaat, Kannelmäet ja Pohjois-Haagat. Lisäksi Kuninkaantammesta ei ole suoraa ajoyhteyttä alueen lähikouluun.
Kuninkaantammeen on tulossa koulu 2020-luvun alkupuolella, mutta nyt koulut ovat Maununnevalla ja Kannelmäessä.
Juna menee keskustaan esim Malminkartanosta. Auto on hyvä olla niin välimatkat ei haittaa.
Kyseessä on ilmeisesti ns. vähäautoinen kaupunginosa eli parkkipaikkoja ei ole suunnitteilla tarpeeksi siihen nähden kuinka paljon ihmisillä on nykyään autoja. Kannattaa huomioida, jos on suunnitellut kulkevansa autolla töihin tai perheessä on useampi auto.
Itse olen ollut erittäin kiireellisenä jonossa vuoden. Olen 1.5v pojan yh ja olemme asunnottomia. Olemme asuneet äitini luona hänen pienessä kaksiossaa. Hain kaksioita ja kolmioita, mutta en usko asuntoa saavani. Hoidan poikaani kotona ja teen viikottain myös työkeikkoja. Opiskelemaan haen keväällä. Asuntoa ei vaan saa.
Hain kaksioon ja kolmioon. Nyt odotellaan.