Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini eivät tule alkottomiin pikkujouluihin

Raskaana
28.11.2018 |

Ajattelin järjestää kavereilleni alkoholittomat pikkujoulut, koska olen raskaana. Hyvää ruokaa, seuraa ja fiilistelyä. Yhtä lukuun ottamatta kaikki kaverini ovat kuitenkin ties millä syyllä estyneitä saapumaan. Ja viimeinenkin perui, kun kuuli, ettei muut ole tulossa.
Onko nyt todellakin niin, ettei voida kokoontua yhteen ilman alkoholia vai mikä tässä on taustalla?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko versio kliseeprovosta. 2/5

Vierailija
2/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kavereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun niillä on muuta ohjelmaa ja se yksi, jolla ei ollut, ei viitisinyt yksin tulla, kun ei se pikkujouilujen/illanvieton idea ehkä ihan toteudu, jos on yksi vieras paikalla kökkimässä. Ihmisillä on todella paljon ohjelmaa yleensä joulun alla (ja muutenkin), kun on työpaikan pikkujoulua, harrastusporukoiden ja seurojen pikkujouluja, lasten joulujuhlaa ja päättäjäistä ja harrastusten joulujuhlaa. Ja lahjaostoksille pitää ehtiä, sukulaisia käydä katsomassa, harrastuksiinkin keretä ja kotiakin jossain välissä vähän siivota ja laittaa jne. Jos yhtään isomman porukan haluaa paikalle yht'aikaa, kannattaa aloittaa ajan sopiminen hyvissä ajoin ja antaa useampi vaihtoehto ajankohdalla, joista sitten valitsee sen , joka useimmalle sopii. Näin toimien olen itse saanut aina ison porukan kasaan, kun olen jotain järkkäillyt.

Vierailija
4/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun on pakko järjestää kaveri-illanistujaisia juuri kiivaimpaan pikkujouluaikaan? Monella on kaikenmaailman menoja juuri ennen joulua ja yksinkertaisesti kaikki toiminta ei vaan mahdu kalenteriin. Järjestä ne mukavat kaverikekkerisi johonkin muuhun aikaan, vaikka tammikuussa, niin voipi olla suurempi osallistujamäärä.

Vierailija
5/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko versio kliseeprovosta. 2/5

Tarkoitatko, ettei näitä kaiken keskipisteitä olisi olemassa?

Vierailija
6/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsät bileethän ne olisikin.

Vierailija
7/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... ainakin musta tosi itsekästä ajatella, että kun sä et juo, niin muutkaan ei saa. 

Ei omien rajoitteiden vuoksi rajoiteta muiden toimintaa. Ja nyt kun niin teit, niin lopputulema tämä. 

Vierailija
8/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla alkottomat, vaikka oletkin raskaana? Eihän sinun tarvitse juoda. Vai onko niin, että kun sinä et voi, niin sitten ei kukaan muukaan?

Vierailija
9/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhden seurueen jäsenen vuoksi pitää järjestää alkoholiton juhla? Luulin, että kyseessä ovat pikkujoulut eikä vauvakutsut. Ovatko kaverit ongelmakäyttäjiä, joilla lähtee homma lapasesta, jos alkoholille ei ole asetettu täyskieltoa? Minulle on melko yhdentekevää, tarjoillaanko jossain tilaisuudessa alkoholia vai ei, mutta juhlien järjestäjän holhoava asenne ja se, että asiaa pitää erikseen kutsun yhteydessä korostaa, latistaa kyllä juhlatunnelman.

Vierailija
10/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuksi paukahtanut streittari väittää olevansa hyvää seuraa - kiss my ass...

Vierailija
11/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kavereita

Aina sanotaan näin, mutta ei kavereiden vaihto käden käänteessä käy, jos ollenkaan. 

Kyllä se vaatii aikaa tutustua uusiin ihmisiin. 

Mutta aapeelle: olen itse ollut kolme kertaa raskaana ja pikkujouluja silti pitänyt ystäväpiirille. Olen tarjonnut alkoholia kuten muissakin pikkujouluissa ja ystävät tuoneet viinipulloja ja kuka mitäkin. 

Minusta tyhmää vetää oma raskautensa jotenkin etusijalle ja olettaa, että muut sopeutuvat siihen. Pikkujoulujen fiilikseen kuuluu glögit ja muutenkin alkoholin nauttiminen. Minulla on ainakin sellainen tuttavapiiri, että kaikki lähtevät ihan omin jaloin ja sana hiprakka voi kuvastaa sen humaltuneimmankin olotilaa. 

Vierailija
12/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani. Ruuhkavuosien keskellä kaipaan pari kertaa vuodessa irtiottoa, vapaiden järjestäminen on aavistuksen haasteellista. Tässä elämänvaiheessa en järjestäisi vapaata illanistujaisiin kahvikuppi kädessä, kun tänne asti kuulostaa siltä että keskitytään sitten raskausmahoihin ja synnytyksiin. Näin käy _aina_ äitiporukoissa selvinpäin.

Vierailija
13/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä rajoittaa muiden elämää oman raskauden takia. Aikuisista ihmisistä varmaan kyse niin ei ihan iske tuollaiset "kiellot". Relaa ja tarjoa ystäville kuoharia vaikka et itse sitä juokaan. Tuskin alkavat kuitenkaan riehua ;)

Olen ollut 2 kertaa raskaana ja vieraille on kyllä tarjottu ihan normaalisti kaikkia juomia. Toiset juo alkoholia ja toiset ei.

Vierailija
14/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, ettei monikaan jaksa pippaloida selvin päin. Harmillista sun kannaltasi mutta ehkä kannattaa etsiä raittiita tai muita raskaanaolevia ystäviä, jos et jaksa katsella ihmisten juomista

Vierailija
15/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko niin, että kun sinä et voi, niin sitten ei kukaan muukaan?

Eiköhän se ole enemmän kyllä niinpäin, että kaikkien on juotava kun emäntä tai isäntä juo. Menepä selvin päin näiden seurapiiri-ihmeiden bileisiin, niin on tyrkytystä tyrkytyksen perään, tivaamista, itsemääräämisoikeuden vähättelyä ja lähes loukkaantumista jos ei kännääminen maistu.

Vierailija
16/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tulisi alkolliseen enkä alkottomaan. Kukaan täysjärkinen ei käytä noita sanatypisteitä ellei halua vasiten antaa itsestään yksinkertaista kuvaa.

Vierailija
17/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta juoko vai ei näin yleisellä tasolla. Vieraille kohteliasta tarjota myös alkoholijuomia vaikka itse ei juo. Ja missä näitä tuputtujia oikein on sillä minulle ei ole kukaan koskaan tuputtanut mitään viinaksia missään eikä udellut syytä jos en juo alkoholia. Eikä myöskään kukaan ole sanonut että älä vaan juo senkin juoppo.

Vierailija
18/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kokemuksellista vertailupohjaa ettei näin olisi käynyt, jos alkoholia olisi ollut tarjolla?

Vierailija
19/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tulisi alkolliseen enkä alkottomaan. Kukaan täysjärkinen ei käytä noita sanatypisteitä ellei halua vasiten antaa itsestään yksinkertaista kuvaa.

Sinä et varmaankaan koskaan käytä minkäänlaisia lyhenteitä, niinpä niin. Sanot että linja-auto, sosiaalinen media ja niin edelleen. Oletko asperger?

Vierailija
20/50 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pitänyt ihan normaalit pikkujoulut, niin väki olisi tullut vaikka itse et voi juoda. Voi toki olla että on oikeastikin muuta menoa, sitä tuppaa olemaan kaikenlaista tähän aikaan vuodesta. 

Ketju on lukittu.