Mikä on syysi sille, ettet halua lapsia?
Minulla on kyse elämäntapavalinnasta. Haluan elämäni olevan vapaata, leppoisa, spontaania ja antoisaa, ja lapsen hankkiminen sotisi kaikkia näitä tavoitteita vastaan.
Mites muut?
Kommentit (65)
En ole koskaan tuntenut halua saada omaa lasta. Lapset on sinänsä hauskoja, mutta ei synnytä halua vanhemmuuteen.
Ääniyliherkkyys. Kaverin luona vierailtua korvat soivat monta tuntia. Se lasten huuto on järkyttävää. Ja kyseessä vielä ns. parempi hyvällä alueella asuva perhe.
En silti haluaisi lapsia, vaikkei herkkyyttä äänille olisikaan. Arvostan rauhallista vapaa-aikaani niin paljon, etten mistään hinnasta vaihtaisi sitä elämään moisessa apinatarhassa harrastuskuljetusrumbineen.
En vain halua. Minun ei tarvitse perustella asiaa kenellekään yhtään mitenkään.
Synnytys ja raskaus eivät ole minua varten. Molemmat ovat ajatuksena kammottavia. Onneksi en ole koskaan halunnut lapsia ja kohta ikäkin tulee jo vastaan ja haluamme miehen kanssa molemmat elää rauhassa ihan kahdestaan.
Ensinnäkin ne lähmivät tahmeilla sormillaan joka paikan. Haluan, että kodissani on siistiä. Lisäksi lapset levittävät tauteja ja kihomatoja. Ne voivat olla aikamoinen riesa.
Tärkeimpänä kaikista tarvitsen ehdottomasti hiljaisuutta työpäivän jälkeen, jotta pääsen palautumaan. Työ kuormittaa minua jo ihan tarpeeksi, en jaksaisi sitä, että joku kiljuu ja roikkuu minussa kiinni kaiken vapaa-aikani.