Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syysi sille, ettet halua lapsia?

Vierailija
28.11.2018 |

Minulla on kyse elämäntapavalinnasta. Haluan elämäni olevan vapaata, leppoisa, spontaania ja antoisaa, ja lapsen hankkiminen sotisi kaikkia näitä tavoitteita vastaan.

Mites muut?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut, ollut jo vuosia enkä tiedä paranenko tästä ikinä kokonaan. Vuorotellen aina sairalomalla ja välillä osa-aikatöissä tai jossain työkokeilussa, ei toivoakaan tällä hetkellä siitä että jaksaisin kokoaikaista työtä tai opiskella mitään uutta alaa. Koen etten pystyisi antamaan lapselleni millään tavalla tasapainoista elämää, en taloudellisesti enkä henkisesti. Vaikka oloni helpottuisi sen verran että saisin diagnoosiksi "vain" lievän masennuksen, luulen että minulla olisi todella korkea riski siihen että sairastuisin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Tukiverkostoni ei ole kovin hyvä joten jäisin lapsen kanssa aika yksin. Haluaisin antaa lapselleni turvallisen ja tasapainoisen lapsuuden, sellaisen jota en itse koskaan saanut mutta en usko pystyväni siihen. Ongelmia voi tulla kenelle tahansa ja ymmärrän ettei ketään ole täysin valmis vanhemmaksi mutta olisi itsekästä tehdä lapsi jo valmiiksi huonoon elämäntilanteeseen.

Lisäksi niin kauan kun tässä maassa ei saa ilman ongelmia ja kauheaa taistelua valita alatiesynnytyksen sijasta sektiota, en haluaisi missään nimessä synnyttää. Kutsukaa vain itsekkääksi mutta arvostan sen verran omaa kroppaani ja sen normaalia toimintaa, että tämä ajatus "kyllä se lapsi on kaikkien niiden riskien ja vaivojen arvoinen" ei pidä minun kohdallani todellakaan paikkaansa.

Vierailija
22/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä, ettette ymmärrä, mistä jäätte paitsi! Mutta sen sanon, että perustelunne kuulostavat kyllä melkoiselta selitrelyltä. Kenties vauvakuumeen ensioireilta?

Mutta miten sinä sen toisten puolesta voit päättää, että jäävätkö he paitsi jostain vai ei?

Tuokin on sellainen asia, että siihen ei ole olemassa mitään kiveen hakattua kiistämätöntä faktaa, vaan jokaisen syyt olla haluamatta lapsia ovat ihan yhtä päteviä kuin toisen syyt hankkia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat syyt kuin ap:lla, mutta lisäksi vielä se, että maailma on aika kamala paikka ja tuntuu menevän vain huonompaan suuntaan. Miksi ihmeessä tekisin lapsen tällaiseen maailmaan? Ja sitten tietysti se, että ihmisiä on jo tosi paljon liikaa maapallon kantokykyä ajatellen.

Vierailija
24/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tulevaisuudesta, mutta tällä hetkellä ajatus lapsista ahdistaa ihan hirveästi. Itsestä huolehtimisessakin on jo tarpeeksi. Lisäksi haluan tuntea itseni vapaaksi, mennä ja tulla miten haluan, törsätä rahaa itseeni ja kaikkiin mukavuuksiin, bilettää, tapailla miehiä ja valvoa yömyöhään ja nukkua iltaan asti.

N25

Vierailija
25/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnölliset sairaudet, työkyvyttömyys ja köyhyys.

Vierailija
26/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laiska ja mukavuudenhaluinen.

Enkä mä edes tykkää lapsista.

Mokomatkin kiljuvat riiviöt.

Vierailija
27/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut lapsista enkä halua olla (huono) äiti.

Olen luonteeltani hyvin introvertti, tarvitsen yksinoloa ja hiljaisuutta. Olen myös vaikeasti masentunut, pakko-oireinen ja kuntoutustuella.

Lyhyesti: en halua vaikeuttaa elämääni kohtuuttomasti.

Vierailija
28/65 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan hyvä, ettette ymmärrä, mistä jäätte paitsi! Mutta sen sanon, että perustelunne kuulostavat kyllä melkoiselta selitrelyltä. Kenties vauvakuumeen ensioireilta?

Olen täällä usein kuullut vanhempien sanovan ja kerran ihan suoraan livenä eräältä äidiltä että vaikka rakastavatkin lapsiaan suunnattomasti, eivät niitä olisi tehneet jos olisivat tienneet mitä se lapsiperhe-elämä on.

Vierailija
29/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo. Balanssissa oleva sairauteni voi pahentua synnytyksestä. Vauvakuumetta ei ole ollut koskaan.

Vierailija
30/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliita pieneläjälle.

Vierailija
31/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteen puute (tarkennettuna miehen, joka todella haluaa sekä minua että lapsen), oma ikä 37v.

Vierailija
32/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksinkertaisesti olen mukavuudenhaluinen ja itsekäs. Meillä on koira, mikä on ehdottomasti parasta mitä tiedän. Se ei tule toimeen lasten kanssa, joten siltäkin osin valinta on helppo. Kerran tai pari vuodessa se herää yöllä syystä X, ja joka kerta v*tuttaa niin maan p*rkeleesti nousta katsomaan mikä sillä on hätänä. Lasten kanssa tämä 18 vuotta ja kaikki muut lieveilmiöt päälle? Ei kiitos. 

Haluan käyttää kaikki tienaamani rahat itseeni, en aio luopua mistään mistä jäisin paitsi lasten myötä. 

Työpäivän jälkeen haluan kuulla absolut silence, en itkuvinkuvänkyä. 

En halua näyttää stressaantuneelta perunalta jolla ruuhkatukka seuraavaa 18 vuotta. 

Enkä myöskään halua että kotini näyttää Toys'R'Us:in, himohamstraajan, kaatopaikan ja ikean sekoitukselta. 

Siinäpä niitä, ole hyvä! 

Vierailija
33/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ikä, tukiverkon puutteet, mm ikääntyvät vanhempani, jotka jo tarvitsevat apuani sekä lapsettomat, lapsivihamieliset, keski-ikäistyvät,  mutta ikuista nuoruttaan yhä elävät ja minusta vieraantuvat sukulaiset. He eivät osoita hyväksyntää lapsillemme, eivätkä siten edes hetkellisesti jotenkin tue jaksamistani. 

En voi venyttää lasten ikäeroja, koska ikäni ja juuri nyt en jaksa enempää lapsia. Toivoin ennen kokemusta lapsista  2-4 lasta ja tyydyin kolmeen, joten hyvin on mennyt silti. Suku jatkuu vain kauttani.

Sinä et näytä edes osaavan lukea tai ymmärtää lukemaasi. Aloituksessa kysyttiin lapsia haluamattomilta, miksi he eivät halua lapsia - ei siis sinulta 3 lapsen äidiltä miksi et halua lisää lapsia. Olen kyllä kuullut tutkimuksista, joiden mukaan lastensaanti alentaa älykkyyttä, joten en toisaalta ihmettele että vastasit tähän aloitukseen.

Vierailija
34/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elämä ollut leppoisaa eikä spontaania, vaikka ei ole lapsia. Eikä helppoa millään tavalla. Ihan olemassaolon taistelua pahimmillaan. 

En vain halua lapsia. Olen jo tarpeeksi elämässäni "uhrautunut" toisten eteen.

Vierailija
35/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista ja inhoan sotkua, meteliä ja jatkuvaa vaatimista mitä ne tuovat tullessaan. Haluan elää rauhassa ja että on puhdasta ja hiljaista. Haluan tehdä omia juttujani koska haluan, en olla kiinni minua tarvitsevassa ihmisessä 24/7. Haluan vapautta ja rauhaa, tehdä omia päätöksiäni.

Vierailija
36/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan lukea. En siis tahdo neljättä lasta. Saahan tähän vastata lapsia saaneet, mutta ei lasta haluavat!

9.

Sinä taidat olla oikeasti todella tyhmä.

Vierailija
37/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin lapsettomana. Lasten hankkiminen kaipaa syitä, ei lapsettomuus, ihmisen luonnollinen tila.

Tätä olisin voinut peukuttaa useammankin kerran. Tuntuu jotenkin tosi oudolta selittää miksi on ollut haluamatta jotain. Loogisempaa on selittää miksi haluaa jotain.

Vierailija
38/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha haluta, kun miehenä en tule sellaista yksin saamaan.

Vierailija
39/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en erityisemmin pidä lapsista, eikä lapsiperhe-elämä houkuttele millään tavalla. Kärsin myös masennuksesta ja olen köyhä. Lisäksi ajatus siitä, että joutuisin kroonisesti sairaan tai vaikka kehitysvammaisen lapsen huoltajaksi on - anteeksi vain - hirvittävä. 

Oletko itse jotenkin sitä mieltä, että kaikkien kannattaisi tehdä lapsia? Jopa minun? Viestisi lähinnä naurattaa minua. Kaikista ei ole vanhemmiksi, ja mielestäni on vain hyvä, että tässä ketjussa lukuisat ihmiset myöntävät sen. 

Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, ja vaikka jostain käsittämättömästä syystä alkaisinkin potea sitä (mitä pidän kyllä hyvin epätodennäköisenä), minun pitäisi ottaa realiteetit huomioon. Olisin yksinkertaisesti ihan paska vanhempi. Miksi tämän asian myöntäminen järkyttää joitakin ihmisiä niin hirveästi?

Vierailija
40/65 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe pakottavaa tarvetta laittaa geenejäni eteenpäin kuten : rotta, kani apina

Sääli et id.iootit lisääntyy eniten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän