Mikä on syysi sille, ettet halua lapsia?
Minulla on kyse elämäntapavalinnasta. Haluan elämäni olevan vapaata, leppoisa, spontaania ja antoisaa, ja lapsen hankkiminen sotisi kaikkia näitä tavoitteita vastaan.
Mites muut?
Kommentit (65)
En halua lapsia yksinkertaisesti siksi että äitiys ei kiinnosta. Se tuntuu yhtä oudolta ja luotaantyöntävältä ajatukselta kuin Siperiaan muuttaminen tai tatuoinnin ottaminen naamaan. En ajattele lapsia tai äidiksi tulemista arjessa ellei joku sitä erikseen kysy. Olen joskus pakottanut itseni kokeilumielessä ajattelemaan perheen auvoisuutta ja pieniä sukkia, mutta ainoa tuntemukseni on se etten halua sellaista elämää.
En koe tarvetta. Odotan täyttäväni 30, jotta saan vihdoinkin sterilisaation.
Lapset ovat ärsyttävä. Haisevat, sotkevat ja meluavat. En jaksa sitä eritemäärää ja joka paikan kuolalla lähmäämistä. Hyi hemmetti yääääk.
Kiitos sterilisaatio 2015.
Ei kiinnosta tuhlata elämää moisella stressillä ja tiedän etten seurustele 18 vuotta kenenkään kanssa, joka tarkoittaa elatuksia ja vkloppuisänä olemista. Näen jo mitä se elämä on kaveripiirissä ja sellasen elämän kierrän kaukaa.
Koska siihen tarvitsee naisen, enkä koe että minulla olisi oikeutta tehdä lapsi maailmaan, missä äiti voi ottaa lapsen ja muuttaa toiselle puolelle suomea. Jos päätän tehdä lapsen, minun tulee olla varma että voin taata lapselle hyvän elämän. Muutamaa lapsiperhettä seuranneena, ei se miehen rooli ole kovinkaan hääppöinen ole, joten ei kiitos.
- Työmäärä
- Vastuu
- Univelka
- Rahanmeno
Teen töitä itselleni. Vapaata voin pitää 1-2 päivänä kuukaudessa ja muun ajan olen töissä. Koen tärkeämmäksi asiaksi kerryttää säästöjä jotta voin eläkkeellä hymyillä vauraana. Sori, lapset eivät tuo mulle autuutta tai rikkautta. Viime aikaiset uutiset köyhistä perheistä seisomassa ruokajonoissa tai hakemassa lahjoituksia ei ole missään nimessä mua varten.
Se, etten halua lapsia. Tarvitseeko siihen jonkun erityisen syyn muka?
Lapset on ihan kivoja, mutta en silti halua omia.
Lapset haisevat ja niissä on tauteja ja syöpäläisiä.
Minusta lapset ovat kamalia: kiljuvat lähes lakkaamatta, sotkevat, vaativat jatkuvaa huomiota. Nykyajan lapset ovat myös täysin avuttomia ja passattavia, eivätkä oikein pysty tekemään mitään omatoimisesti.
Miksi haluaisin tuollaisen riippakiven elämääni?
En halua, että ne joutuvat kokemaan esimerkiksi koulukiusaamista ja muuta kärsimystä. Olepa hieman erilainen kuin muut ja sinut suljetaan ulos kaikkialta.
En voisi ikinä synnyttää poikalasta.
Mulla noita syitä on useita. Ensinnäkään en pidä lapsista joten en ole koskaan halunut lapsia enkä voi ymmärtää miksi kukaan täysjärkinen ihminen vapaaehtoisesti hankkisi lapsia. Tiedän kyllä että äidin vaistot varmasti heräisivät jos lapsi tulisi ja vaikka muut lapset sitten edelleennb tuntuisivat inhottavilta omaa lasta rakastaisi, mutta sillon taas en haluaisi että lapseni joutuisi koskaan kärsimään ja tiedän että viimeistään kun lapsi menee kouluun en voi enää olla aina suojelemassa. Minua onn kiusattu koulussa ja se on vaikuttanut pitkälle aikuisuuteen enkä halua ottaa sitä riskiä että oma lapseni joutuisi kiusatuksi tai hyväksikäytetyksi. Nykymaailma on muutenkin niin julma ja menee kokoajan vaan huonompaan suuntaan että en toivoisi yhdenkään lapsen syntyvän tähän maailmaan ja joutumaan näkemään sotia, ilmastonmuutosta ja oman lajin tuhoa. Lisäksi vielä ekologiset syyt painaa. Liikapopulaatio on se kaikista eniten ympäristöä kuormittava tekijä enkä halua itse tietoisesti pahentaa ilmastonmuutosta tekemällä tänne lisää ihmisiä. Sitten toki se pikku juttu että mulla ei ole miestä joten en lapsia saisi vaikka haluaisinkin
Mukavaa huomata, että en ole ainoa, joka ei pidä lapsista. Siedän pienissä erissä, mutta siihen se jää. Siksi ei omia, eikä lainalapsia.
Jaksamisen ja rahan puute + kärsin ääniyliherkkyydestä.
Jos ihmisten käytös ja tominta ylipäätään olisi fiksua ja toisia kunnioittavaa, epäitsekästä ja elämä kaikinpuolin tyydyttävää kaikille maailman ihmisille lähtökohdista riippumatta, niin voisin tehdäkin lapsia ja vaikka kuinka paljon.
Mut valitettavasti näin ei ole, ei lähelläkään ja pikemminkin päinvastoin, niin miksi tuottaisin tänne lisää viattomia kärsimään ja juoksemaan rahan perässä kymmeniä vuosia? Mielestäni ihmisrotu on niin saastunut ja p*rseestä, että en näe mitään syytä, että tää rotu pitäisi jotenkin suojella sukupuutolta.
Kyllä tämä planeetta ja luonto ja universumi pärjää hyvin, vallan mainiosti, ilman ihmistäkin.
Kiitos!
Suoraan sanottuna en varmaa jaksaisi ensimmäistäkään viikkoa.
Ihmiset on nii pahoja nykypäivänä etten halua oman lapsen joutua kokemaan mitään sellasta vääryyttä.
En pidä lapsista, enkä jaksa olla heidän kanssaan. Jos joskus joudun lapsilauman keskelle, väsyn heti ja haluan pois. Huuto ja kiljuminen käy hermoille. Lapsiperhearki on ahdistavaa. Haluan pitää oman vapauteni, matkustella, nukkua ja tehdä mitä haluan. En keksi yhtäkään syytä haluta lapsia. Olen tiennyt alle kouluikäisestä, etten tule koskaan lisääntymään. En myöskään halua olla raskaana, imettää tai synnyttää. Vaipan vaihto kuvottaa! Samoin lasten haju ja puklut sekä tahmaiset kädet. En jaksa kuunnella turhaa älämölöä ja tyhmiä kysymyksiä. Vaativat lapset vituttavat. Lapset eivät herätä minussa mitään muita tunteita kuin ärtymystä. Jos sen sijaan näen kissanpennun, olen myyty. En koe jääväni mistään muusta paitsi kuin suunnattomasta vitutuksesta. Sen pystyn halutessani hankkimaan muilla keinoin. 😀
En ole koskaan kokenut vauvakuumetta ja minulla on perinnöllisiä sairauksia (allergia yms) joita ei kannata laittaa eteenpäin.
M