Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä olo työttömyydestä.

Vierailija
28.11.2018 |

Deittailen. En etsi perinteistä parisuhdetta. Mutta olo on todella kamala johtuen karuista tosiasioista. Toisen asteen tutkinto suoritettu alalle jolla en ole koskaan työskennellyt. Pitkäaikaistyötön. Yksinhuoltaja. Valehtelen miehille työskenteleväni jossain kuitenkin, koska eihän monikaan halua tapailla työtöntä. Oikeastaan olen myös masentunut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys masentaa. Et ole yksin. Työttömyyden aiheuttama masennus: toivon, että tämä kokemukseen perustuva tieto menisi perille Sipilälle. Kukaan, joka ei ole ollut pitkäaikaistyötön, ei ymmärrä miten työttömyys vie mielialan pohjalle. Siihen ainoa lääke on  - työ - eikä mitkään mielialalääkkeet.

Itse olen ollut turhautunut, onneton ja työtön viimeiset parikymmentä vuotta. Välissä kotihoidonvuosia ja  pätkätöitä. Kokonaisuutena ottaen olen ollut poissa säännöllisestä työelämästä siitä saakka, kun ensimmäinen lapseni syntyi.

Nyt minua ei kukaan halua työhön, koska olen 50 vuotias itkeskelevä, masentunut nainen. Minulla on akateeminen tutkinto.

Vierailija
2/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että pysyt kertomaan rehellisesti tilanteesi deittailemillesi miehille. Valehtelu tekee olosi vieläkin pahemmaksi. Ymmärrän kyllä työttömyyden aiheuttaman häpeän. Se on meihin kasvatettu. Jos voit, niin ylitä se häpeä. Ole ylpeä tutkinnostasi, joka toistaiseksi ei ole johtanut työllistymiseen. Elät haasteellisessa elämäntilanteessa, mutta siitä huolimatta pärjäät kuitenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa eilen aloin juttelemaan netissä miehen kanssa, jolle kerroin työskenteleväni vanhusten parissa. Ajattelin, että voin elää tuon valheen kanssa, koska etsin tosiaan ihan kevyttä tapailua vain. Mies vaikuttaa niin mukavalta ja nyt tuntuu vain, että en voi tavata häntä koska valehtelin työkuvioistani. Totuuden kertominen taas takuuvarmasti karkoittaa hänet. Eli josko siis ensi kerralla kerron uudelle miehelle totuuden? Olen kyllä totuuden kertonut pari kertaa, yllättäen miehistä ei enää kuulunut mitään. Emme siis edes tavanneet.

Vierailija
4/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyö voi loppua.

Vierailija
5/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleenkouluttaudu? Voit saadatyöttömyystuella kouluttautua jos haet sitä. Tuplaat opintotuen määrän. Sieltä voi myös saada uusia ysräviä joka helpottaa myös miesten tapaamista.

T. Uudelleenkouluttautuja kun omalla alalla ei ollu töitä

Vierailija
6/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitäisi unohtaa se miesten tapailu ja heille valehtelu. Vaikket etsi itse seurustelusuhdetta, he saattavat etsiä. Eiväthän he muuten lakkaisi pitämästä yhteyttä siinä kohtaa kun työttömyytesi heille selviää. Seksiin ja kevyeen hauskanpitoon kelpaa kuka tahansa pitkäaistyötön eikä lapsikaan haittaa, mutta jos heillä on haaveissa yhteinen perhe-elämä, tuo työttömyys on ongelma ja tapailu loppuu siihen. 

Säästäisit ne vähät energiasi siihen, että ponnistelet elämässäsi eteenpäin. Tee jotain sen hyväksi, että mahdollisuutesi työllistyä paranevat. Olipa se sitten jotain itseopiskelua tai yleisestä hyvinvoinnistasi huolehtimista, jos se on jäänyt vähälle. Itsestään huolta pitävä ja hyväntuulinen ihminen pääsee helpommin töihin kuin lannistunut ja masentunut. Ja vaikka et pääsisi töihinkään, ainakin sinulla olisi parempi olo itsesi kanssa.

Vierailija
7/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on jo lähes nelikymppinen. Aikamoisen huolella mennyt aina kaikki pipariksi. Lähdin jo kouluttautumaan uudelle alalle, mutta kävikin ilmi ettei ihoni kestänyt alaa alkuunsakaan joten kesken jäi.

Vierailija
8/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun pitäisi unohtaa se miesten tapailu ja heille valehtelu. Vaikket etsi itse seurustelusuhdetta, he saattavat etsiä. Eiväthän he muuten lakkaisi pitämästä yhteyttä siinä kohtaa kun työttömyytesi heille selviää. Seksiin ja kevyeen hauskanpitoon kelpaa kuka tahansa pitkäaistyötön eikä lapsikaan haittaa, mutta jos heillä on haaveissa yhteinen perhe-elämä, tuo työttömyys on ongelma ja tapailu loppuu siihen. 

Säästäisit ne vähät energiasi siihen, että ponnistelet elämässäsi eteenpäin. Tee jotain sen hyväksi, että mahdollisuutesi työllistyä paranevat. Olipa se sitten jotain itseopiskelua tai yleisestä hyvinvoinnistasi huolehtimista, jos se on jäänyt vähälle. Itsestään huolta pitävä ja hyväntuulinen ihminen pääsee helpommin töihin kuin lannistunut ja masentunut. Ja vaikka et pääsisi töihinkään, ainakin sinulla olisi parempi olo itsesi kanssa.

Olet niin oikeassa. Alusta saakka olen tuonut ilmi millaista tapailua etsin ja se on siis puhuttu heti selväksi. Mä jaksan kyllä myös hakea töitä, siinä toistaiseksi onnistumatta.

Vierailija
9/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, näytän paperilla huonolta (cv ym.) Muta sitten live elämässä olen pystyvä aika moneen asiaan, näppärä ja älykäs.

En kyllä ole etsimässä tositarkoituksella ketään. Tällä hetkellä haaveilen miesmallin näköisestä lakimiehestä. Joten tässä voi vierähtää muutama vuosi, ennenkuin toiveet ja todellisuus kohtaavat.

Vierailija
10/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minulla kuitenkin on oikeus saada jotain kivaakin tässä elämässä, tarkoittaen tässä tilanteessa miesten tapailua harvakseltaan? Olen kuitenkin ulkoisesti ihan ok ja vientiä tuntuu olevan, mutta yleensä peräännyn tapaamisesta koska en pysty kertomaan työttömyydestäni. En itsekään haluaisi tapailla pitkäaikaistyötöntä.

Vierailija
11/12 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tähän lisättävää?

Vierailija
12/12 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten saisin sinuun yhteyden?