Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökastelu

Vierailija
27.11.2018 |

Kaipaan nyt asiallisia vastauksia äärimmäisen inhottavaan ja noloon vaivaan. Minulla on ongelmia virtsankarkailun kanssa ja nykyään myös yökastelua. En todellakaan herää hätään yöllä, huomaan vasta kun vahinko on jo tapahtunut. Välillä tulee vain vähän ja viime yönä kastelin koko sängyn. Ahdistaa ja hävettää ihan hirveästi, enkä kehtaa kertoa vanhemmille. Pesin itse lakanat ja siistin muutenkin kaiken ja olin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Äidille sanoin että lakanoille meni verta, kun kysyi miksi pesin ne. Minulla on ibs, mutta tuskin vaikuttaa rakon toimintaan? Olen ihan tavallinen 16v lukiolainen ja mitään ihmeellistä vaivaa ei pitäisi olla. En halua ketjuun kiusaajia tai p*rvoja, vaan kaipaan oikeasti apua. Miten kehtaan ottaa tämän asian esille? Pienistä vahingoista on ollut helppo syyttää kissaa, mutta ei omatunto kestä sitäkään. :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot äidille ja varaatte lääkäriajan. Vaivasi on hoidettavissa. Nyt nolostelet väärässä paikassa. Et ole ainoa yökastelija, moni kärsii samasta vaivasta.

Vierailija
2/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä juomista illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmasti tarpeen käydä lääkärillä ja sulkea sairauksista johtuvat syyt pois. Esimerkiksi diapetes voi oireila noin.

Olen ison yökastelijan äiti ja saat kaiken empatiani. Tuo on tosi hankalaa. Muutama muu juttu, joita voisit huomioida:

Juo päivällä tarpeeksi. Liian vahva virtsa on hapanta ja saa rakon supistelemaan tahdonvastaisesti. Pissan pitaisi olla haalean keltaista. Vähennä iltaa kohden juomista.

Vältä kokista, kevytlimuja ja energiajuomia.

Älä syö iltapalalla sokerisia tuotteita, mielummin jotain kevyesti suolaista.

Ja käy vessassa rauhassa ja ajatuksen kanssa aina. Mietit ja tiedostat aina vessassa mitä olet tekemässä, opeta itsellesi vaikka jokin ele tai lupalause ennekuin pissaat. Oma lapseni taputtaa etusormella toista kämmentä kolmesti, se auttaa lopulta siihen, että keho ehdollistuu ja tavallaan tarvitsee tämän luvan ennenkuin pissa tulee.

Ymmärrän nolouden hyvin, vaikka ethän sinä sille mitään ole voinut. Fleesehuopa lakanan alla auttaa suojaamaan sänkyä.

Vierailija
4/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään juonut paljon vähemmän kuin normaalisti. Hävettää ihan uskomattoman paljon. Ja sitten kun luulee vessassa saaneensa kaiken jo valmiiksi ja nousee seisomaan, alkaakin tulla lisää. Mikä minussa on vikana? :( Voiko häpeään kuolla...

Vierailija
5/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häpeä, puhu vanhemmillesi. Jos sinulla ei aiemmin ole ollut virtsankarkailua, se voi olla oire vakavammasta sairaudesta. Olisi oikeasti tärkeää että käyt lääkärissä.

Vierailija
6/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äskettäin on tutkittu sokeriarvot väsymyksen takia, mutta ei ole diabetesta. Edellinen oli Ap ja täällä vielä. :D

Vierailija
7/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten se voi olla jotain muuta. Yökasteluun on olemassa myös lääkitys, josta on hyvin nopeasti apua niille, joille se sopii.

Se juomattomuus pahentaa ongelmaa. Juo päivällä säännöllisesti ja tarpeeksi vettä. Lisäksi on tärkeää huolehtia ettet kärsi edes piilevästä ummetuksesta, eli kakan pitää tulla helposti, päivittäin ja olla siistiä, eli parilla pyyhkäisyllä pyllyn puhtaaksi jättävää sorttia. Ummetus pahentaa oireita. Jos tässä on parantamisen varaa, niin lisää sitä veden juontia ja kuitujen saantia, myös kuituvalmisteita voi käyttää, mutta ei varsinaisia laksatiiveja.

Mutta kerro vanhemmillesi tai edes toiselle, lääkärikäynti on tarpeen jokatapauksessa ja syy voi löytyä nopsastikin jos diapetestakaan ei tarvitse ensin poissulkea.

Vierailija
8/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava?

Vierailija
9/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän visibliniä ja uloste on aina papanamaista, ihan sama mitä syön tai juon. Minulla on myös kysta munasarjassa ja se aiheuttaa ulostamisvaikeuksia.

Ap

Vierailija
10/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sitä suuremmalla syyllä lääkäriin. Ja kerrot vanhemmillesi, jos ovat normaalit kunnolliset huolehtivat vanhemmat, niin he tahtovat tietää tämmöisestä terveyshuolesta ja auttaa.

Vierailija
11/13 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on yleisin syy virtsankarkailuun ja yökasteluun.

Vierailija
12/13 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen Ap painan 173kg ja olen 130cm pitkä miksi Kusen housuuni

Vierailija
13/13 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Pituutta 172cm ja painoa 71kg. En siis ihan hirveän lihava. Tänään ei ole ollut ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi