Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon lähihoitajaopintoihin sisältyy työharjoittelua?

Vierailija
27.11.2018 |

Jos kävisi monimuoto-opiskeluna ja samalla kävisi töissä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni käytännön ilmaisharjoittelua parin kuukauden välein 5 viikkoa kerrallaan. En tiedä nykyään, kysy koulusta, he kyllä kertovat.

Vierailija
2/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tuonnne menee koska laahjat on enemmmän jossain muuualla kuin laskee lääkkeiden määäriä tokii väheksymätttä sitä selllainen kuvahan siitä välittyy kun sanooo noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tuonnne menee koska laahjat on enemmmän jossain muuualla kuin laskee lääkkeiden määäriä tokii väheksymätttä sitä selllainen kuvahan siitä välittyy kun sanooo noin.

Lääkkeiden määriäää. Läääkkeiden volyymia.

Vierailija
4/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvun tukeminen ja ohjaus 6vkoa harkkaa

Hoito ja huolenpito 10vkoa harkkaa

Kuntoututimisen tukeminen 4vkoa

Valinnainen 2vkoa

Osaamisalana(lapset/vanhukset/sairaanhoito) 10vkoa. Eli paljon on harkkaa kyllä!!

Vierailija
5/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaaa lääkkeitäää

Vierailija
6/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa laskeaa. Annostellla.

Vierailija
7/23 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinnainen 2vkoa

Osaamisalana(lapset/vanhukset/sairaanhoito) 10vkoa. Eli paljon on harkkaa kyllä!!

Kiitos tiedosta.,,,siis joku näistä vaihtoehdoistako? Eli vaihtelee osaamisalasta riippuen? Kymmenisen viikkoa koko opiskeluajalta?

Vierailija
8/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn monimuotoa ja eka harkkajakso meneillään.

Onnistuu kokoaika työssä käydä samalla, mikäli oma pää kestää.

Mä olen ensin 8h töissä, sitten ajan suoraan harkkapaikkaan ja olen 7h siellä.

Välissä ei kerkeä kuin nukkua ja sitten on taas mentävä.

Vierailija
9/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Meillä taas aikuiskoulutuksessa oli vielä tuotakin enemmän. 

KaTu 6 viikkoa

HoHu 10 viikkoa

KuTu 6 viikkoa

Osaamisala 12 viikkoa

Valinnainen 6 viikkoa

Eli noin puolet opinnoista oli harjoittelua. 

Olen ihan ollut ihmeissäni nyt sairaanhoitajakoulutuksessa kun kaikki harkat on vain 5 viikkoa kerran lukukaudessa eli puolessa vuodessa. 

Vierailija
10/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Kiitos tiedosta.,,,siis joku näistä vaihtoehdoistako? Eli vaihtelee osaamisalasta riippuen? Kymmenisen viikkoa koko opiskeluajalta?

Onkohan oikea ala jos et osaa edes plussalaskuja?

Vierailija
11/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Aikuispuolelta v. 2012 valmistuin ja työssäoppimisjaksot ekana vuonna: kto 3vk harjoittelu + 1vk näyttö, kunt 4 vk harjoittelu + 1vk näyttö, hoh 5vk harjoittelu + 1vk näyttö

Tokana vuonna en edes muista miten monta viikkoa harjoittelua oli mutta kolmessa jaksossa useita viikkoja kerrallaan (suun terveydenhoito).

Vierailija
12/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Voi hyvä luoja siis, kolme ekaa ovat perusopintojaksoja, eli kaikille pakollisia. Sitten on valinnainen joka riippuu siitä millaisen jakson siihen valitset, joku on pakko valita. Sitten on osaamisala eli perehtyminen johonkin, myös pakollinen mutta voit valita mihin perehdyt. Kaikki nuo harjoittelujaksot on silti tehtävä ja tosiaan tässä esimerkissä on lyhyemmät jaksot kuin esim meillä. 

Vierailija
13/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Voi hyvä luoja siis, kolme ekaa ovat perusopintojaksoja, eli kaikille pakollisia. Sitten on valinnainen joka riippuu siitä millaisen jakson siihen valitset, joku on pakko valita. Sitten on osaamisala eli perehtyminen johonkin, myös pakollinen mutta voit valita mihin perehdyt. Kaikki nuo harjoittelujaksot on silti tehtävä ja tosiaan tässä esimerkissä on lyhyemmät jaksot kuin esim meillä. 

Tuo ihan viimeinen harjottelujakso oli joku syventävä ja sen voi saada kuitattua jos on aiempi tutkinto. Itse sain sen hyväksiluettua kokonaan (harjoitteluineen plus näyttö) koska minulla oli taustalla jo amk-tutkinto.

Vierailija
14/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn monimuotoa ja eka harkkajakso meneillään.

Onnistuu kokoaika työssä käydä samalla, mikäli oma pää kestää.

Mä olen ensin 8h töissä, sitten ajan suoraan harkkapaikkaan ja olen 7h siellä.

Välissä ei kerkeä kuin nukkua ja sitten on taas mentävä.

Ok, vois tuollainen minultakin juuri ja juuri onnistua, mutta motivaatio ei taida ihan riittää noin rankkaan puuhaan, kun ei se ihan unelma-ammatti ole minulle.

Vierailija
15/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

En tiedä miksi tätä on näin peukutettu, koska ihan totta.

Vierailija
16/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laajoja näyttösuunnitelmia nykyään pitää laatia. Olin aiemmassa elämässä lähihoitaja ja ohjasin monia tutkintotilaisuuksia. suunnitelmat olivat jopa 40 sivuisia.

Vierailija
17/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinnainen 2vkoa

Onkohan oikea ala jos et osaa edes plussalaskuja?

Opiskelen oppiakseni. ap

Vierailija
18/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2014 oli meillä viisi viikkoa plus viikon näyttö jokaisessa perusosiossa. Valinnainen saman verran.

Suuntautumisessa yksi viisiviikkoinen ja toinen kymmenviikkoinen näyttöineen. Viikon kestäviä tutkintoja eli näyttöjä siis oli yhteensä viisi. Näyttösuunnitelmat olivat tosiaan monikymmensivuisia ja kohtia monta/ sivu. Laajasti tekstiä teoriasta plus selostus käytännön näytöstä joka ikiseen kohtaan. Näyttöviikon jälkeen sitten kaikki samat uudellen selostettuna mitä on tehnyt ja miten. Ja kaikki kohdat selostettuna ääneen vielä arviointitilaisuudessa. En kaipaa noita aikoja.

Vierailija
19/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutus oli ennen ainakin todella vaativa ja rankka. Kuinka paljon lie muuttunut viimeisen parin vuoden aikana.

Vierailija
20/23 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi lakkauttaa koko turhan ammatti-nimikkeen.