Ystäviesi ammatit - kuinka monipuolinen kaveripiiri sinulla on?
Jos sinulla olisi illanistujaiset, joissa olisi esimerkiksi 10 henkeä, minkä ammattikunnan edustajia kotonasi olisi? Ovatko ystäväsi pääosin samalla allalla kuin olet itse, vai onko lähipiiriisi valikoitunut ihmisiä alasta ja ammatista riippumatta? (Jos ystäväsi ovat vielä opiskelijoita, mitä alaa he opiskelevat?)
Kommentit (92)
Akateemisia kaikki. Huonoiten koulutettu on farmaseutti. Toki on mulla myös amis- ja amk-kavereita peruskouluajoilta, mutta en heitä kotiini päästäisi :D
Onpa kyllä hyvin monipuolista. On Yrittäjiä( mediapuolen ja ravintola-alan)Opetusalan ihmisiä, teollisuuden esimies, yritysvalmentajaa, tehtaassa työskenteleviä, kaupan alan päällikköihmisiä ja myyjiä, grafiikkoa ja hoitoalan ihmisiä.
Kaikilla akateeminen loppututkinto, eri alojen maistereita ja pari tohtoria.
Erittäin monipuolisesti duunareista akateemisiin, opiskelijoihin ja työttömiin. En valikoi kavereitani ammatin perusteella.
Kirurgiperhe ja siivoojaperhe tulisivat pöydän ääreen. Tätähän sää hait.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin monipuolisesti duunareista akateemisiin, opiskelijoihin ja työttömiin. En valikoi kavereitani ammatin perusteella.
Tervejärkinen ihminen 🤗
Lähin ystäväpiiri on muodostunut opiskeluajan aikana, joten iso osa on teekkareita. Muut on FM, lääkäri tai amk-sosiaalipuolelta. Sukulaiset on sitten melkein kaikki ammattikoulutaustaisia, muutama amk joukossa.
Yksi väittelee juuri tohtoriksi. Toinen on toipuva sekakäyttäjä, joka on elänyt sossun tuilla kymmenen vuotta. On valokuvaajaa, hyllyttäjää ja kaikkea siltä väliltä. Yhtään kapiaista, poliisia tai palomiestä ei taida kyllä olla, muutama sentään rauhanturvahommissa ollut. Niin ja mies tuntee yhden luotsin.
Meillä on sellaiset harrastukset että tuttavapiiri käy väkisinkin aika kirjavaksi.
Luokanopettaja x 3, erityisopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, psykiatrinen sairaanhoitaja, leikkaussalinsh, suurtalouskokki, puheterapeutti
Ihmisen lähipiiriin kuuluu muutama tärkeä ihminen.
10 lähipiirin ystävää ja me? Nämä nyt niitä mitä tekevät tällä hetkellä, eivät välttämättä valmistuneet kys. ammattiin:
- vesitekniikkasuunnittelija (tms)
- graafikko
- palvelupäällikkö
- opettaja/lentoemäntä
- tapahtumatuottaja
- graafikko
- työtön
- opiskelija (sairaanhoitaja)
- valokuvaaja/media-assistentti
- käsikirjoittaja
- muusikko/ääniteknikko
- henkilökohtainen avustaja
Aika laajalla skaalalla ollaan, ei olla kauheasti toistemme papereita tuijoteltu kun elämässä on paljon muutakin sisältöä. :)
Työttömät
Opiskeltiin samaa alaa, puolet samalla alall töissä, mutta kallistuisin kuitenkin työtömiin, koska se koskee meitä kaikkia. Ei tiedä onko töitä vielä viikkojenpäästä.
Mun illanistujaisissa olisi 2 käsityöalan yrittäjää, sairaanhoitaja, lähihoitaja, kaupan myyjä ja myyntiedustaja. Itse olen media-alan yrittäjä.
Enpä ole koskaan ennen läheisiäni listannut, enkä edes sen kummemmin ajatellut heidän ammattejaan.
Katsotaan... illallisille kutsutaan 10 läheistä:
- insinööri
- 2 sairaanhoitajaa
- asianajaja
- ajoneuvoasentaja
- kampaaja
- sihteeri
- lähihoitaja
- ohjelmistosuunnittelija
- kiinteistövälittäjä
Meillä olisi:
Lähihoitaja
Sosionomi
Sosionomi opiskelija
Terveydenhoitaja
Arkkitehti opiskelija
puutarhuri
Isännöitsijä
Insinööri(joku tietokoneisiin liittyvä ala)
Myyjä
Psykoterapeutti
Suomalaiset saavat olla ylpeitä tästä - on aika harvinaista maailmassa, että useimmilla meillä on tuttuja erilaisissa ammateissa, ja saman pöydän ääreen kutsutaan oikeasti lääkäri ja siivooja ilman sen suurempaa meteliä asiasta. Hyvä me!
Siis 10 läheistä ystävää.. ollaan me aika sakki
Kaks kokkia
Mekaanikko
Prosessinhoitaja
Puuseppä
Suutari
Lähihoitaja
Laitoshuoltaja
Luontokartoittaja
Perhepäivähoitaja
Aika moni työskentelee viestinnän ja median alalla. Niistä kymmenestä näitä olisi ehkä kuusi. Lähimmissä ystävissä on myös valtion virkamies, kiinteistövälittäjä, lääkäri ja biologian jatko-opiskelija.