Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muualla ongelmana että puoliso ei välitä mistään jouluun liittyvästä ja se latista tunnelmaa?

Vierailija
27.11.2018 |

Mies ei varmaan viettäisi joulua ollenkaan jos ei mun ja lasten vuoksi olisi vähän pakko.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole ns jouluihmisiä. Ymmärrän hyvin.

Vierailija
2/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tunnelma lähtee sinusta itsestäsi, älä syytä muita, jos eivät toimi sinun haluamalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko perheen pitää hössöttää?

Ei kai se tunnelma latistu jos et ota hernettä nenuun turhan takia ja mies ei ole naama nutturalla.

Muutenkin osalla (varsinkin naisilla) on jostani elokuvista saatu turhan romanttinen ja ylenpalttinen joulukuvitelma päässä. Joulua pitää suorittaa vimpan päälle. Relaa ja nauti.

Vierailija
4/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole ns jouluihmisiä. Ymmärrän hyvin.

Toki, mutta mun mielestä edes lasten vuoksi voisi olla vähän yritystä. On aika rankkaakin tehdä kaikki yksin.

Vierailija
5/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihan tahallaan tekevät niin. Oma lukunsa hekin, jotka sanovat että liian aikaisin hössötetään, no päivää ennenkö sitten kaikki ehtii tekemään?

Vierailija
6/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se tunnelma latistu jos et ota hernettä nenuun turhan takia ja mies ei ole naama nutturalla.

Muutenkin osalla (varsinkin naisilla) on jostani elokuvista saatu turhan romanttinen ja ylenpalttinen joulukuvitelma päässä. Joulua pitää suorittaa vimpan päälle. Relaa ja nauti.

Ei ole mistään hössöttämisestä kyse vaan ihan alkaen siitä että toinen ei siedä joululauluja ja siksi ne ei saisi soida kodissa. Tai naama menee just nutturalle siitäkin että laitan jouluvaloja.

Vierailija
7/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on. Kun lapset aikuistuivat ja muuttivat kotoa pois, mies ei halunnut osallistua mihinkään ja minä lopetin joulupäällikkönä olemisen. Nykyään meillä ei koristella, eikä valmistella joulua mitenkään.

Meidät on kutsuttu tyttären luokse joululounaalle, se siitä joulusta. Se riittää minulle, että saan olla lasten kanssa jouluna.

Vierailija
8/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on perseestä.

Vierailija
9/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, vaikka toinen ei niin joulusta innostuisikaan, kunhan ei marise minun jouluinnostuksestani. Enhän kuitenkaan vaadi mitään piirileikkejä tai yhteislaulua ja saan koristeet esille ja piparkakut leivottua ilman puolisoakin.

Vierailija
10/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse miehensä valinnut. Oletettavasti mies ei ole ennen lapsiakaan ollut mikään joulunhenki? Joten nyt on turha vinkua.

Vierailija
11/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se auta kuin keskustella miehen kanssa lasten "oikeudesta" kivaan jouluun. Tuskin mies kuolee niihin jouluvaloihin tai joululauluihin ym. Toki niitä joulurenkutuksia ei kannata soittaa 24/7. Se on teidän kaikkien koti joten tehkää joulukompromissi. Sinä ja lapset laitatte kivan joulun ja mies ei ole naama nutturalla. Jos et jaksa itsekään niin himmaa.

Vierailija
12/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on itse miehensä valinnut. Oletettavasti mies ei ole ennen lapsiakaan ollut mikään joulunhenki? Joten nyt on turha vinkua.

No ainahan nuorten parien joulut on aika askeettisia lapsiperheen jouluun nähden. Mistä sitä voi tuolloin tietää että mies ei tule auttamaan edes kuusen hankinnassa, saati että ostelisi joululahjoja tms.

Vierailija
13/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksinkertasesti jaksa joka vuosi samaa oravanpyörää, oon ajatellu lähteväni joku joulu reissuun ihan vaan että pääsee tosta hässätyksestä eroo

miehen pitäis siis joustaa teidän vuoksi mutta te ette jousta miehen vuoksi, JEE!

Vierailija
14/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marisija on marisija, oli joulu tai ei. Esimerkiksi siivous on joskus tehtävä. Ja joskus on tehtävä perusteellisempikin siivous, sillä ei riitä, että vuodesta toiseen vain pikaimuroidaan. Jos mies on tehnyt suursiivouksen marraskuussa, niin fine. Siinä tapauksessa jouluksi riittää pikaisempikin siivous. Mutta jos miehellä ei ole mitään aikomusta olla aloitteellinen suursiivouksen suhteen yhtään missään kuussa, niin turha inistä siitä, että se tehdään juuri jouluksi. Joskushan se on kuitenkin tehtävä!

Vierailija
15/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot mutta miksi lasten takia on pakko? Tunnen itse muutamankin perheen jossa ei joulua vietetä joko lainkaan tai hyvin minimaalisesti.

Meillä ei kahden kissan takia tule joulukuusta enkä omista mitään jouluverhoja tai muutakaan turhaa säkää jota säilyttää kaapissa 50 viikkoa vuodessa.

Jouluruuat tulee, ne tuunaan valmiista kaupan laatikoista. Jouluaterialla kynttilä tuo tunnelmaa ja thats it. Käydään toki hautausmaalla muistelemassa sukulaisia ja laitetaan palju ja sauna. Joululauluja melllä ei soi eikä käy pukkia, 9 v jo tietää totuuden joten lahjoja saa availla pitkin päivää. Tälläinen joulu on sopinut lapsellekin vuosia ja tuskin jää traumoja.

Vierailija
16/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistään hössöttämisestä kyse vaan ihan alkaen siitä että toinen ei siedä joululauluja ja siksi ne ei saisi soida kodissa. Tai naama menee just nutturalle siitäkin että laitan jouluvaloja.

Jos olet tosiaan ripustanut jouluvaloja ja soittanut joululauluja jo nyt, jumalauta MARRASKUUSSA, niin ymmärrän miestäsi kyllä täydellisesti. 

N33

Vierailija
17/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan joulua. En ole koskaan ostanut joululahjaa kenellekään, naisettomana miehenä tuskin koskaan tarvisikaan. Epäilenpä , ettei parisuhdetta koskaan löydy niin ei tarvi lahjojakaan ostella. Todennäköisesti lähden johkin lämpöiseen tänä jouluna.

M32

Vierailija
18/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellinen mies ei välittänyt joulusta yhtään. Mutta tietysti auttoi minua "joulun laitossa", siivosi kanssani, haki kuusen, koristeltiin se yhdessä, käytiin lahjaostoksilla yhdessä jne. 

Samalla lailla kun minä en olisi välittänyt että Formulat huutavat joka toinen sunnuntai, kuitenkin istuin siinä miehen vieressä kun hän niitä katsoi. 

Parisuhteessa tehdään joskus myös juttuja, joita ei huvittaisi tehdä, koska kunnioitetaan sitä parisuhteen toista osapuolta ja halutaan heidän olevan onnellisia. <3 

Vierailija
19/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just niin perseestä. Lapsille sitä joulua kuitenkin pääasiassa laitetaan. Ettei vaan olisi pelkkä tekosyy, kun ei viitsi laittaa tikkua ristiin.

Itse väsyin yhtenä jouluna siihen että kuusen hankkiminen, koristelu ja edelleen siivoaminen joulun jälkeen oli aina mun harteilla. Päätin sitten että ollaan ilman kuusta. Kun lapsi sitten aatonaattona kysyi ääni väristen että eikö meille tule ollenkaan kuusta, niin en sitten kuitenkaan pystynyt pysymään päätöksessäni. Miehelle se oli edelleen tuossa kohtaa evvk.

Vierailija
20/78 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna tottuu siihen että joulu lakkaa olemasta. Kun muutin pois lapsuudenkodista omaan kotiin ja tuli ensimmäinen joulu en ostanut ensimmäistäkään joulukoristetta, en kuunnellut joululauluja, saatikka että olisin ostanut joulukuusta. Joulukortteja en lähettänyt kellekään.

Nyt lapsia niin ostettiin ensimmäinen joulukuusi. Lapset tykkäs kun laitettiin siihen valot, oli ihan komian näköinen. Eikä edes koristeltu mitenkään.

MIES