Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä kierukan asettamisen jälkeen on vuotanut..?

Mirena
27.11.2018 |

Minulle asennettiin 6 viikkoa sitten elämäni ensimmäisen kerran hormonikierukka (5 vuoden Mirena, 20mikrog.). Asennus tehtiin tiistaina ja vuotoa oli kolmisen päivää ja viikonloppu vuodoton, joten ajattelin sen olevan siinä. No, eihän se nyt niin tietysti mennyt.. Sen jälkeen olen vuotanut joka päivä. Olen lukenut ja tietoinen siitä, että toisilla vuoto voi kestää muutamankin kuukauden.. Moni juttu oli useamman vuoden takaa, joten haluaisin kysyä tuoreempia kokemuksia.

Miten teillä muilla siis on mennyt? Kauanko vuoto kesti ja millaiseksi muuttui? Loppuiko vallan vai jatkuiko tiputteluna tai vuotona, onko joku päätynyt poistamaan kierukan jatkuvan vuodon takia tms..? Kertokaahan omista kokemuksistanne!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lisään vielä, että välillä näyttää, että vuoto loppuisi, samalla tavalla, kuin kuukautisten loppuvaiheessa, tulee rusehtavaa vuotoa ja ehkä hieman niukemminkin, mutta kohta taas jatkuu kirkkaanpunaisena vuotona.. Turhauttavaa, niin turhauttavaa....

Vierailija
2/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin usein laitetaan kierukka? Eikö ihonalainen hormoniehkäisin olisi parempi, jos ei pillereitä tahdo? Vai toivotteko kierukasta apua vaikeisiin kuukautisiin?

Itse en uskaltaisi häiritä kohtuni normaalia kiertoa minkään laitteen asentamisella + muut syyt, joiden vuoksi en tahdo kierukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanilla oli puoli vuotta tiputteluvuotoa. Sitten loppui kuin seinään.

Vierailija
4/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut viikon tai vähän yli. En muista, ei kovin kauaa kuitenkaan mennyt. Olen ollut supertyytyväinen muuten.

Vierailija
5/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Mirena, vuosin kolme kuukautta kunnes kierukka tuli itsestään pois. Pari päivää sen jälkeen asennettiin uusi kierukka, vuosin kaksi kuukautta ja kierukka tuli taas pois. Ei siis onnistunut millään tapaa vaikka kovasti toivoin ja yritin pääseväni eroon kuukautisista. :(

Vierailija
6/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk vuoti. 10kk kierukan laittamisesta selvisi, että olin n. 12. viikolla raskaana.

Vierailija
7/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille. Onpas siinä "hyviä" kokemuksia.. 🙈 Odotan omani kanssa ja toivon parasta. Onneksi myös hyviä kokemuksia mahtuu joukkoon! 👍

Vierailija
8/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin mirena pari kk sitten. Aluksi vuoti tosi vähän pari viikkoa. Sitten alkoi valkovuoto ja piti yölläkin pitää pikkuhoususuojaa. Sitten harmikseni alkoi menkat vaikkakin aika niukat mutta sellaista lirua verta mikä siteestä huolimatta falskas yöllä pitkin lakanoita . Murr. Menkat kesti puolitoista viikkoa ja olin aika hiilenä. Nyt taas lirua valkovuotoa ja mua ärsyttää koska haluaisin nukkua yöt nakkena. Odottelen toiveikkaana että kuukautiset loppuis kokonaan.

Vierailija
9/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosin tuhrua puoli vuotta, sain silmämunan kokoisia finnejä yläkroppaan, supisteli ja kivisteli alavatsaa päivittäin. Hökötyksen poistin 7kk jälkeen. Ei ikinä enää.

Vierailija
10/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen te naiset suostutte...

Vierailija
11/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodin kaksi kuukautta. Kehittyi iso nestekysta munasarjaan. Se poksahti itsekseen. Sen jälkeen kuukautiset pysyivät pois viisi vuotta. Kun kuukautiset jokseenkin tasan viiden vuoden päästä taas alkoivat, poistatin kierukan, koska sen liikkuminen tuntui koko ajan ja oli pientä kipua.

Hormonikierukka asennettiin sekä ehkäisyksi että liian runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten hoitoon. Ei kai kukaan sitä muuten edes ottaisi, kun on vähemmän kivuliaitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
12/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen te naiset suostutte...

Niin, koska te miehet ette suostu esim. käyttämään kumia. Ja seksi on usein kivaa, vaikka mies olisikin täyspöljä.

Tiesitkö muuten, ettei 100% varmaa ehkäisykeinoa ole olemassakaan? Että miehen sterilaationkin ehkäisyvarmuus on vain 99,5%?

Tuskin tiesit sitäkään, että kuukautiset ovat oikeasti todella inhottavat ja kivuliaat. Joka kuukausi toista viikkoa menee säryn, turvotuksen ja helvetillisen kosketusarkuuden vallassa. Mies ei moista kestäisi päivääkään.

Vierailija
13/13 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle asennettiin eka mirena 18.6.

Takana on nyt ensimmäinen täysin vuodoton viikko!

Hermot on menneet monta kertaa ja välillä kierukka ja kuukautiset on haiseet kuolemalle!

Nyt ehkä alkaa rauhoittua..? Meinasin jo otattaa koko ärsyttävän vehkeen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä