Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalinen kömpelyyteni tappaa halun olla mukana työelämässä :(( !

Vierailija
26.11.2018 |

En osaa olla kuin muu t. En osaa puhua väkinäisesti aiheista mitkö ei edes tunnu omalta. Työpäivän saldona ahdistus ja monimuotoisia itseensäpettymis tilanteita .
Onko jotain kursseja = Opi olemaan työelämässä tai Opi sosiaalisia taitoja ?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänmurtajat?

Vierailija
2/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Työuran edetessä sosiaaliset taidot yleensä karttuvat, myös ammatillinen itsetunto kasvaa ajan myötä. Ole huoleti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset valitsisi ammattia jossa ei tarvi olla sosiaalinen? Itse olen äärierakko, ja inhoan sosiaalisia tilanteita, mutta eipä se pääosin etätyötä tekevänä koodarina haittaa pätkääkään.

Vierailija
4/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäänmurtajat?

500 euron kurssi kuin konkurssi

Vierailija
5/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset valitsisi ammattia jossa ei tarvi olla sosiaalinen? Itse olen äärierakko, ja inhoan sosiaalisia tilanteita, mutta eipä se pääosin etätyötä tekevänä koodarina haittaa pätkääkään.

mitä ne ammatit on missä ei tarvi olla sosiaalinen? en ole hyvä missään, en edes kohtalainen

Vierailija
6/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downshiftaa.

Vierailija
7/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Työuran edetessä sosiaaliset taidot yleensä karttuvat, myös ammatillinen itsetunto kasvaa ajan myötä. Ole huoleti.

Paskan jauhantaa.

Vierailija
8/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy voimille se jokapäiväinen töissä sosiaalisen esittäminen. Usein olenkin töiden loppuessa jo niin loppu itsekin, että ulko-ovesta poistuessani olenkin täysin mykistynyt, enkä jaksa puhua mitään. Ja se on vaan sitä kotona latailua että jaksaisi taas seuraavan päivän jotenkuten.

Vierailija
9/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on luultavasti työpaikassa, ei sinussa. Osassa työpaikoista on aika vinksahtanut tunnelma. Tällaisellä työpaikalla vuorovaikutus on täysin pakkopullaa.

Vierailija
10/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy voimille se jokapäiväinen töissä sosiaalisen esittäminen. Usein olenkin töiden loppuessa jo niin loppu itsekin, että ulko-ovesta poistuessani olenkin täysin mykistynyt, enkä jaksa puhua mitään. Ja se on vaan sitä kotona latailua että jaksaisi taas seuraavan päivän jotenkuten.

Tuttua. Vapaa-ajalla en näe koskaan ihmisiä. En edes kaipaa ihmisseuraa. Haluan vain olla ilman sosiaalisuutta.

Vierailija
11/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ujostelen kaikkea puhumista ja esilläoloa työryhmän edessä. Änkytän ja sanat sekoittuvat siansaksaksi.

Vierailija
12/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäsikö joku mikä on prosentuaalinen määrä sosiaalisille kömplyksille ?

Vierailija
13/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä ne ammatit on missä ei tarvi olla sosiaalinen? en ole hyvä missään, en edes kohtalainen

En minäkään ole koskaan ollut. Mutta itse uskon että keskivertoälykäs voi oppia ihan mihin tahansa ammattiin ihan riittävän hyväksi perus-ammattilaiseksi jos tahto on kova. Itselleni se että saan ammatin jossa ei tarvi olla juurikaan ihmisten kanssa oli niin suuri motivaattori, että jaksoinn vääntää matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan kaikki pakolliset matematiikan opinnotkin läpi lyhyen lukion matematiikan pohjalta. vaikka yötkin päntäten pahimmissa vaiheissa. Hyväksi tulee harjoittelemalla, uskon minä. Ja niinpä valitsin ammatin jossa saa olla rauhassa omituinen erakko nörtti, vaikkei minua ihmeemmin tietokoneet tai koodaus kiinnostaneet ta mitään lahjoja sinne suuntaan ollut. 15 vuotta tätä hommaa jo hyvällä menestyksellä tehty näinkin.

On toki myös vähemmän koulutusta vaativia töitä joissa ei tarvitse kovin sosiaalinen olla. Esim. tehdastöissä erilaiset prosessien valvojat. Jossain, kuten paperiteollisuudessa, niistä hommista voi saada varsin hyvää liksaakin. Varastoissakin voi olla tällaisia hommia. Laborantit yms.

Vierailija
14/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole koskaan ollut. Mutta itse uskon että keskivertoälykäs voi oppia ihan mihin tahansa ammattiin ihan riittävän hyväksi perus-ammattilaiseksi jos tahto on kova. Itselleni se että saan ammatin jossa ei tarvi olla juurikaan ihmisten kanssa oli niin suuri motivaattori, että jaksoinn vääntää matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan kaikki pakolliset matematiikan opinnotkin läpi lyhyen lukion matematiikan pohjalta. vaikka yötkin päntäten pahimmissa vaiheissa. Hyväksi tulee harjoittelemalla, uskon minä. Ja niinpä valitsin ammatin jossa saa olla rauhassa omituinen erakko nörtti, vaikkei minua ihmeemmin tietokoneet tai koodaus kiinnostaneet ta mitään lahjoja sinne suuntaan ollut. 15 vuotta tätä hommaa jo hyvällä menestyksellä tehty näinkin.

On toki myös vähemmän koulutusta vaativia töitä joissa ei tarvitse kovin sosiaalinen olla. Esim. tehdastöissä erilaiset prosessien valvojat. Jossain, kuten paperiteollisuudessa, niistä hommista voi saada varsin hyvää liksaakin. Varastoissakin voi olla tällaisia hommia. Laborantit yms.

tehdastyössä prosessi vain jumiutuisi kun olisin puikoissa

Vierailija
15/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä omaa itsetuntoasi ominaisuuden takia

Vierailija
16/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paininut samojen ajatuksien kanssa vuosia. Mikä minussa on vikana? Minkä diagnoosin nämä oireet täyttäisivät? Onko tähän hoitoa? Vai olenko tälläinen aina?

Vierailija
17/53 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/53 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sittenkin vain epäluuloinen?

Vierailija
19/53 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Teen työni yhtä hyvin kuin muut. Olen ahkera ja tunnollinen. Mutta en osaa tehdä vahvoja sosiaalisia verkostoja. En osaa liittyä sisäpiireihin. Jos joku sosiaalisesti taitava haluaisi vahingoittaa minua töissä, hänellä on siihen suuret mahdollisuudet. Olen huono puhumaan puolestani tai puolustamaan itseäni. Aina pelkät teot eivät riitä puhumaan ihmisen puolesta, vaikka niin haluaisin uskoa. Jos työpaikan ilmapiiri on hyvä, niin tällaisten asioiden murehtimiseen ei tarvitse käyttää energiaa, mutta huonolla tuurilla voi käydä huonosti. Välillä tuntuu, että olen täysin muiden armoilla siinä kuinka minun työhöni suhtaudutaan. Kun sosiaalisesti pätevä ihminen sanoo jotakin, se on uskottavaa. Kun minä sanon jotakin, se epäilyksen alla. Se pitää todistaa.

Vierailija
20/53 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se juttu, että kun hyväksyt itsesi, kaikki helpottuu. Kuulostaa lätinältä, mutta näin se on.

Nimittäin kun hyväksyt, että olet sosiaalisesti kömpelö ja ehkä erilainen kuin muut, sallit itsellesi sen käytöksen, mikä sulle tulee luonnostaan. Hyväksyt sen, että saatat töksäytellä tai mikä se ongelma nyt juuri sinulla onkaan. Kun olet rauhassa sellainen kuin olet, sosiaaliset tilanteet eivät enää ole pakkopullaa, koska enää et mene niihin asenteella, mitä muut minusta ajattelevat, vaan menet asenteella, mitä minä ajattelen muista. Ja se ei haittaa enää sinua, että vuorovaikutus ei mene joidenkin ennalta oletettujen normien mukaan, vaan juuri sinä saat vaikuttaa vuorovaikutustilanteisiin juuri sellaisena kuin olet.

Häpeästä pääsee menemällä häpeän läpi. Mitä enemmän välttelet häpeää tuottavia asioita, sitä suuremmiksi ne kasvavat. Kipeää tämän tien kulkeminen on, todella! Koska joudut oikeasti kohtaamaan itsesi. Mutta tämä on tie rauhaan ja itsevarmuuteen.