Voi v*ttu mikä vitsi on tuo Hjalliksen "Liike nyt"
Jengi netissä päättää mitä edustaja milloinkin äänestää eduskunnassa. Joopa joo.
Kommentit (55)
Ehkä Hjallis pelastaa Suomen tiputtamalla Kokoomuksen kärkipaikoilta. Jos näin käy, olen tuolle porukalle ikuisesti kiitollinen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ade2b29e-0c15-40e5-98be-c304b74b4…
Tätäkö haluatte lisää? Muutoksia tarvitaan nyt. Siksi Liike Nyt!
Urbaanit eliinolosuhteet tarvitsee rahaa jotta saadaan mahdolllisuuksia.
Elinolosuhteet. Iso osa kuluista menee järjettömään ja raskaaseen julkiseen sektoriin. Julkishallinnossa istutaan viroissa ja perustetaan kokoajan uusia. Virkoja joissa ei ole mitään oikeata työnkuvaa ja niistä maksetaan kovia korvauksia. Virkoja joissa ei ole muuta tekemistä kuin keksiä jatkuvia muutoksia jotta näyttäisi siltä että työsarkaa olisi. Sillä ei ole väliä mihin suuntaan muutokset menevät. Yleensä huonompaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi netissä päättää mitä edustaja milloinkin äänestää eduskunnassa. Joopa joo.
Niin, onhan tuo ongelmallista niille, jotka saavat tulonsa ja valtansa puoluetoiminnasta. Nythän tässä maassa voi äänestää 12 kertaa 50 vuoden aikana tyyppejä, jotka voivat pettää (ja pettävätkin) lupauksensa, joten olisihan se täysin absurdia päästää rahvasta yhtään enempää vaikuttamaan asioihinsa.
Sveitsi on hyvä esimerkki suoran demokratian aiheuttamasta rappiosta. Mutta, niillä on paremmat geenit, ei voi verrata suomalaiseen.
Sveitsillä menee hyvin. Suomella ei. Miksiköhän?
Anne Berner muutti Suomeen. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän politiikka on täyttä sirkusta. Olen niin pettynyt tapaan toimia että aion ehdottomasti antaa mahdomlisuuden liike nyt organisaatiolle. Mitä menetettävää on jos vaihtoehtona on jatkaa samaa rataa? Päinvastoin, on vain voitettavaa. Kuinka moni äänestäjistä OIKEASTI edes perehtyy siihen populaan jolle äänensä antaa? Luulen että suurin osa äänestää ihan muun kuin faktan perusteella. Fakta on se, että jos Suomi halutaan paremmaksi paikaksi, pienten piirien hyväveliverkosto on ajettava alas. Julkisen sektorin herranpallit joilla ei ole mitään työnkuvaa mutta älytön palkka, ne sen kun vaan lisääntyy nykymenolla yhtäaikaa kun kenttätyöstä leikataan. Nykyhallitukset ylläpitää suojatyöpaikkoja kaikin keinoin. Sote ja maakuntauudistus on täysi vitsi jos se toteutuu nykysuunnitelmilla. Kalliiksi tulee. Itse olen valintani tehnyt koska kaipaan muutosta ja maalaisjärkeä päätöksentekoon!
Ihmetteleen sitä miksi perheet eii pidä enemmän yhhtä, miksi myydään kaikki bisnees ulkomaille, mikksi ei ole mitään perinteitä, miksi vanhukset eivät pidä toisilleen seuraa, miksi suonessa onn niin paljonn itsemurhia, miksi kunnissa harrastustoimintaa eii tueta...
Vierailija kirjoitti:
Populismia yrittää mutta tussahdukseksi jää.
En tunne ko. Liikkeen ideologiaa, eikä edes kiinnosta, mutta kaikki vaalit ovat populismia. Jokainen puolue ja ehdokas yrittää lupailla kaikille kaikki, tai ainakin tarpeeksi isolle joukolle äänestäjiä heitä kiinnostavia asioita. Ei niitä lupauksia kukaan vaalien jälkeen muista. Tyhmä vaalikarja vaan kuvittelee "vaikuttavansa" äänestämällä. Hallituspuolueet lopettavat ikävien päätösten teon mielellään vuotta ennen vaaleja, ja oppositio haukkuu päätöksiä ja politiikkaa, jota oli itse tekemässä edellisen hallituksen aikana. Ja kukaan ei ole oikeasti vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ko. Liikkeen ideologiaa, eikä edes kiinnosta, mutta kaikki vaalit ovat populismia. Jokainen puolue ja ehdokas yrittää lupailla kaikille kaikki, tai ainakin tarpeeksi isolle joukolle äänestäjiä heitä kiinnostavia asioita. Ei niitä lupauksia kukaan vaalien jälkeen muista. Tyhmä vaalikarja vaan kuvittelee "vaikuttavansa" äänestämällä. Hallituspuolueet lopettavat ikävien päätösten teon mielellään vuotta ennen vaaleja, ja oppositio haukkuu päätöksiä ja politiikkaa, jota oli itse tekemässä edellisen hallituksen aikana. Ja kukaan ei ole oikeasti vastuussa.[/quo
Siksi ihmettelen miksi kukaan vaivaantuu äänestämään tai jos äänestää, antaa äänensä vuodesta toiseen samoilla puluille
Mutta miksi Hjalliksella on nämä Venäjä-bisnekset, ja lähellä Puutttinin valtapiiriä? Jokeriomistuksien kautta, sitä voi ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan tuo ongelmallista niille, jotka saavat tulonsa ja valtansa puoluetoiminnasta. Nythän tässä maassa voi äänestää 12 kertaa 50 vuoden aikana tyyppejä, jotka voivat pettää (ja pettävätkin) lupauksensa, joten olisihan se täysin absurdia päästää rahvasta yhtään enempää vaikuttamaan asioihinsa.
Vaikutat melko höynältä, kun niitä vaalilupauksia edes kuuntelet. Yksikään ehdokas ei voi oikeasti luvata mitään, sillä päätöksiä ei tehdä yksin.
Hän voi ainoastaan kertoa, mitä asioita itse pitää tärkeinä ja yrittää tehtävässään edistää.
Taitaa olla hukassa useimmilta sekä meidän vaalijärjestelmämme toimintaperiaate että tapa, jolla päätökset tehdään. Yleissivistykseen kuuluvat tärkeät asiat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ko. Liikkeen ideologiaa, eikä edes kiinnosta, mutta kaikki vaalit ovat populismia. Jokainen puolue ja ehdokas yrittää lupailla kaikille kaikki, tai ainakin tarpeeksi isolle joukolle äänestäjiä heitä kiinnostavia asioita. Ei niitä lupauksia kukaan vaalien jälkeen muista. Tyhmä vaalikarja vaan kuvittelee "vaikuttavansa" äänestämällä. Hallituspuolueet lopettavat ikävien päätösten teon mielellään vuotta ennen vaaleja, ja oppositio haukkuu päätöksiä ja politiikkaa, jota oli itse tekemässä edellisen hallituksen aikana. Ja kukaan ei ole oikeasti vastuussa.[/quo
Siksi ihmettelen miksi kukaan vaivaantuu äänestämään tai jos äänestää, antaa äänensä vuodesta toiseen samoilla puluille
Ihmiinen on sellainen samaan aikkaan kun ajateelee omaa etuaaan niin samaanaikaisesti pyrkii ulkoiistamaan syyyt. Vastuu on loppuen lopuksi kasssavirrassa ja ihmisten hyviinvoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
"Liike Nytin perustajat laittavat nettisivulle kaikkiaan 60 ehdotusta vaaleissa ajettavista asioista, joista kannattajat äänestävät jatkoon 12 kärkiteemaa. Kyseiset 60 ehdotusta perustuvat Harkimon mukaan tutkimuksella kerättyihin tietoihin ja Liike Nytin nettisivuilla käytyihin keskusteluihin.
Harkimon mukaan perustajat eli hän itse, Mikael Jungner, Karoliina Kähönen, Tuomas Enbuske, Alex Nieminen, Sarian Antila ja Helene Auramo pitävät huolen siitä, että ehdotukset ovat esimerkiksi valtiontaloudellisesti järkeviä."
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi Hjalliksella on nämä Venäjä-bisnekset, ja lähellä Puutttinin valtapiiriä? Jokeriomistuksien kautta, sitä voi ihmetellä.
mistäs ä puhut
Mitkä Suomen puolueista ovat lähimpänä ns. suoraa demokratiaa?
Eiköhän tuo yllä oleva kerro kuinka ääliöitä äänestäjät on. Äänestetään ulkonäköä. Sillä varmaan saadaan valtion asiat kuntoon. Maa on päättäjien näköinen eli läpimätä, niinkuin suomi ja suomalaiset .