Minkälaista on työ saneluiden purkajana/tekstinkäsittelijänä?
Onko täällä ketään, joka tekisi sitä työtä?
Olen sairaanhoitaja ja minua kiinnostaisi alan vaihto. Olen miettinyt, että saneluiden purku/tekstinkäsittely olisi kiinnostavaa hommaa. Mikä se virallinen ammattinimike muuten on? Tekstinkäsittelijä? Minkälainen koulutus siihen vaaditaan ja mikä on palkka? Työ on kai päivätyötä?
Minulle lääketieteen sanasto on tuttua ja osaan jonkin verran latinaa. Siisti sisätyö ja yksin työskentely kuulostaisi hyvältä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulen että työ on aika itsenäistä? Ei tarvitse varmaan kauheasti puhua kenellekään, eikä esim. palvella asiakkaita. Kuitenkin kollegoita varmaan löytyy, joilta kysyä neuvoa? Vai tehdäänkö tätä työtä paljon etänä kotoa käsin?
Olen myös huolellinen ja tarkka, joten sikälikin työ voisi sopia minulle.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Puheentunnistus tulee joo, mutta täytyy nekin tarkistaa, kun on niin p.aska ohjelma, että kirjoittaa joka toisen sanan väärin.
Juu vielä toistaiseksi, mutta se tulee kehittymään kovaa vauhtia kun ohjelmaa kehitetään ja sanastot muokkautuvat. Uskon että tämä työ tulee loppumaan kokonaan joidenkin vuosien kuluessa. Eli kovin pitkäaikaista uraa ei ehkä kannata suunnitella...
Mites tuo HUS, kouluttavatko oppisopimuksella osastosihteeriksi? Itse valmis lähäri, osaamisala vaan ei ole asiakaspalvelu ja tietohallinta.
Vierailija kirjoitti:
Mites tuo HUS, kouluttavatko oppisopimuksella osastosihteeriksi? Itse valmis lähäri, osaamisala vaan ei ole asiakaspalvelu ja tietohallinta.
Osastonsihteeriksi ei vaadita koulutusta. Haet vain niitä työpaikkoja, ottavat ilomielin minkä tahansa lähihoitajan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä että suostuisit sairaanhoitajan koulutuksella tähän kun palkka tippuu ainakin 500€.
Fyysisesti ja henkisesti kevyempi työ ja vähemmän vastuuta. Lisäksi pääsisi pois epäterveellisestä kolmivuorotyöstä.
Olen tehnyt muutaman vuoden parissa eri paikassa. Julkisella palkka oli ihan hyvä siihen nähden, että työ on niin helppoa.
Yksinkertaista ja itsenäistä, toisaalta niin tylsää ja itseään toistavaa, että pilkin koneen ääressä. Meni se väliaikaisena työnä. Riippuu päivästä, mitä ajattelin siitä. On siinä puolensakin.
Miten puheentunnistus on HUSissa lähtenyt etenemään?
Onko tekstinkäsittelijöille tulevaisuudessa töitä?
Tiedän kollegoiden lukevan tätä palstaa, joten en viitsi kertoa paikan nimeä. Eräs yksityinen firma kuitenkin. Neuvottelemalla sain nostettua liksaa. Tällä alalla palkkahaitari on laaja vaihdellen yleensä 1900-2100€/kk.