Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOkemuksia Risperidon-lääkkeestä? MIhin annettu, mitä huomasit käytettyäsi?

Onko auttanut ja mihin?
26.11.2018 |

Olen 40v nainen, en ole ennen syönyt mitään lääkkeitä, paitsi hormonaalinen ehkäisy ja muutaman kerran vuodessa särkylääke.

Lääkäri määräsi testiksi tuota kokeilemaan, auttaisiko mielialanmuutoksiin, kun välillä menee aika lujaa, välillä taas monta kertaa viikossa saatan ahdistua ja uupua ja sitten taas aurinko paistaa, mutta muutokset ovat aika rajuja.

Mitä hyötyä tai haittaa olette huomanneet? Psyykenasiat, etenkin lääkitys, ovat minulle uusia ja jotenkin pelottaviakin. Etenki painonnousua pelkään, kun se muutenki ongelma, että pitäisi laihtua

Kiitos

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja olen käyttänyt risperidon monta vuotta. Tasaa mielialoja hyvin mutta ei todellakaan poista tunteita tms. Ei pelkoa eikä syytä huoleen.

Vierailija
2/6 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ensin risperidonia yksinään, sitten Abilifyn kanssa yhdessä. Sivuvaikutuksena prolaktiinin noususta seurannut maidoneritys. Lääke vaihdettiin jossain vaiheessa vahvempaan. Diagnoosina skitsofrenia.

Voit varautua siihen, että joku innostuu kertomaan omia kauhukokemuksiaan täällä, useimmiten sivuvaikutuksia saaneet ovat äänekkäämpiä kuin ne, joille lääke on sopinut ilman sen kummempaa draamaa. Suuri osa sivuvaikutuksista myös laantuu, kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa kemiallista lobotomiaa.

Tod.näk. lääkärit suomessa kieltää asian.

Vierailija
4/6 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risperidon tasaa hyvin mieltä. Suurimmat vaihtelut jäävät pois ja se on hyvä. Näin miehenä on sanottava että koska lääke tuppaa nostamaan prolaktaani arvoja niin aiheuttaa miehille rintojen kasvua, joillekin siis. Sivuoireita nenän tukkoisuus ja pöhnöinen olo mutta siksi otetaan iltaisin. Näitäkään ei tule kaikille. Voi aiheuttaa myös painon nousua. Isommilla annoksilla kasvot muuttuvat ilmeettömiksi. Tästä omakohtaista kokemusta. Mulla se määrättiin harhoihin ja paranoidisiin ajatuksiin

Vierailija
5/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut hyvin annostuksella 4 mg. Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia. On hyvä lääke varhaisin ja paranoidisiin ajatuksiin. Mulla loppui myös yölliset kauhukohtaukset risperidon aloitettua ja nukun yöni hyvin nykyään.

Vierailija
6/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touretteen toiminut hyvin