Lapsivapaat lomat, kerrostalot ym.
Oletteko käyneet lapsivapailla lomilla tai hotelleissa?
Itse olen käynyt ja varsin hyvä loma oli ja koko konsepti mielestäni hyvä alku.
En varsinaisesti vihaa lapsia, mutta en myöskään pidä niistä. Vähän kun joku tykkää koirista ja joku ei.
Uskon että lapsivapaisiin kerrostaloihin olisi paljon tulijoita. Eli asunnoissa ei saisi asua alle 16-vuotiaita. Mikäli tulisit raskaaksi, olisi asunnosta muutettava pois. Laki ei ole tässä varmasti puolella, mutta eiköhän jonkinlaiset sopimusehdot saisi kikkailtua. Mitä mieltä lapsivapaista kerrostaloista?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Suomen perustuslaki ja syrjinnänkielto tulee vastaan. Et voi myöskään perustaa taloja, joihin eivät saisi muuttaa tummaihoiset, vammaiset tai homot - noin ihan esimerkin vuoksi.
...mutta kumma kyllä vain ruotsinkielisille tarkoitettuja taloja, kortteleita ja siirtolapuutarhoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen perustuslaki ja syrjinnänkielto tulee vastaan. Et voi myöskään perustaa taloja, joihin eivät saisi muuttaa tummaihoiset, vammaiset tai homot - noin ihan esimerkin vuoksi.
Kuitenkin on taloja, jotka ovat vain senioreille. Siis ihan tavallisia osakehuoneistoja.
Ihan aidosti kysyn, miten tämä saadaan perusteltua. Äkkiseltään luulisi menevän samaan syrjintäkieltoon.
Niihin riittää, kun toinen vanhemmista on täyttänyt 55 ainakin täällä. Meillä on mies täyttänyt ja lapsi alle kouluikäinen. Voisimme muuttaa pikkulapsen kanssa senioritaloon, olen kysynyt.
Lapsivapaa asunto olisi lottovoitto. Talossamme asuu mamuperhe, jonka lapset huutavat aamusta iltaan aina, ihan joka päivä. Vihaan heitä! Talossa asuu myös fiksuja koululaisperheitä, joilla hyväkäytöksiset lapset.
Ja koska naapureita ei voi valita, olisi aivan ihana muuttaa aikuisten taloon. Liikaa on näitä perheitä, joissa lasten huonoon käytökseen ei puututa. Ja lapset tosiaan rääkyvät päivästä toiseen (en kyllä tiedä miksi).
En mä mitään ristinmerkkejä tarvitse lapsia nähdessä, en vain halua omassa kodissani kuunnella lasten tauotonta ja päivittäistä rääkymistä. Kaikkea muuta melua siedän esim. tömistely, liikenne, hissi, satunnainen koiran haukunta, satunnaiset kovaäänisemmät juhlat jne.
Vierailija kirjoitti:
Lapsivapaa asunto olisi lottovoitto. Talossamme asuu mamuperhe, jonka lapset huutavat aamusta iltaan aina, ihan joka päivä. Vihaan heitä! Talossa asuu myös fiksuja koululaisperheitä, joilla hyväkäytöksiset lapset.
Ja koska naapureita ei voi valita, olisi aivan ihana muuttaa aikuisten taloon. Liikaa on näitä perheitä, joissa lasten huonoon käytökseen ei puututa. Ja lapset tosiaan rääkyvät päivästä toiseen (en kyllä tiedä miksi).
En mä mitään ristinmerkkejä tarvitse lapsia nähdessä, en vain halua omassa kodissani kuunnella lasten tauotonta ja päivittäistä rääkymistä. Kaikkea muuta melua siedän esim. tömistely, liikenne, hissi, satunnainen koiran haukunta, satunnaiset kovaäänisemmät juhlat jne.
Itselläni ihan sama. Siedän kyllä satunnaiset tömistelyt ja poraukset, mutta lasten kiljuminen tai huuto on sietämötöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voit perustaa taloja, mihin muuttaakseen sinun pitää olla vähintään tietyn ikäinen. Mitäs mieltä perustuslaki on tästä?
Miks ei ihmiset saa valita? Mikä tämä sääntö maa oikeen on! Asioihin pitää saada muutosta, jos et halua asua lapsiperheiden kanssa se on fine. Mikäli et halua asua tummaihoisten tai vanhusten kanssa on sekin fine.
Tarvitaan muutosta nyt asioihin. Maksetaan veroja ja ostetaan asunnot, kyllä rahoille vastinetta pitää saada.
Lapsiperheille voisi rakentaa omat keskitysleirit lapin perukoille :DDD
En ota kantaa näihin lapsettomiin kerrostaloihin, mutta vapsivapaiden lomien kannalla olen ehdottomasti. EIkö matkaa varatessa jo sen pitäisi kertoa hotellista/matkasta aika paljon, että siinä lukee "Suunnattu aikuisille"? Silti siellä on aina vähintään yksi lapsiperhe, joka lennolla valittaa ensin siitä, kun ei ole lapsille varattu tekemistä ja sitten hotellilla valitetaan, kun aamiaisella ei ole erillistä lastenpöytää tai erikseen lastenallasta. Työn puolesta aika paljon osallistuin näiden pakettimatkojen järkkäämiseen ja kaikenlaista kyllä joutui kuuntelemaan. Kaikki pääsisivät huomattavasti helpommin, jos tällaiset matkat/hotellit olisivat valmiiksi lapsivapaita.
Näistä kerrostaloista, oon itse asunut neljässä asunnossa aivan erilaisissa kaupunginosissa ja itselle ei ole koskaan ollut lapsista häiriötä. Tosin ystäväni kerrostalossa kuuluu lasten kiljumista aivan jatkuvasti. Itselle on onneksi aina sattunut rauhallisia lapsiperheitä naapuriin, mutta voin kyllä kuvitella sen tuskan, jos aamukuudelta joutuisi heräämään järjettömään kolinaan ja kiljumiseen ja se meteli loppuisi vasta iltamyöhään. Nykyinen yläkerran naapurini, nuori nainen, on vähän samantyylinen. Pitkin päivää kuuluu järjetöntä kälätystä ja räkättämistä, vaikka talo on suhteellisen hyvin äänieristetty. Tää ei siis ole mitään pientä puheensorinaa, vaan sellaista, joka yöllä kuuluu korvatulppien läpi. Mielestäni tällaiset ihmiset voitaisiin sijoittaa omiin kerrostaloihin möykkäämään, oli kyse sitten äänekkäistä lapsiperheistä tai sitten bilettävistä teineistä. Rauhalliset ihmiset saisivat rauhallisen kerrostalon.
Meidän kerrostalossa asuu paljon mekastavia lapsiperheitä. He huutavat aamut, päivät ja illat. Käyn itse yötöissä, joten en saa päivällä nukuttua järkyttävän huudon takia. Tulen kotiin 4-5 aikaan ja voi sitä ilon tunnetta kun hakkaan pattereiden metalliputkia. Lopetan kun kuulen että lapset alkavat huutaa. Aina ei ole pakko muuttaa pois...voi antaa potut pottuina.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille voisi rakentaa omat keskitysleirit lapin perukoille :DDD
Kannatetaan.
Ainakin noita lapsivapaita kerrostaloja on jo muissa maissa, Suomi on aina muita 10 vuotta jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurikerrostalossa asuu mamuperhe ja ne huudattaa ikkunat auki jotain ulisevaa kamelin jolkutusmusiikkia ja huutaa sen musiikin yli toisilleen, se siis kuuluu sieltä 25 metrin päästä meille sisään ikkunan läpi, ja joku käy siinä nurkilla välillä myös tuunausautonsa kanssa huudattamassa ja miehet kälättää ja huutaa sen auton metelin yli. Niiden lapset juoksee pihalla usein kirkumassa vielä 23.00 aikaan, ainakin 5 lasta. Talvisin on onneksi rauhallisempaa.
Meidän talossa asuu pari mamuperhettä jotka puhuvat keskenäänkin nykyään suomea ja vanhemmat käyvät töissä, heitäkin ahdistaa tuo naapuritalon meteli ja kun lapsensa eivät pysty leikkiä omia leikkejään kun noiden meteli soi korvaan.
Minä teen kotoa töitä aamuisin tai iltaisin, riippuen siitä minkä maan ja aikavyöhykkeen toimiston kanssa palaveeraan mutta jos olen videopalaverissa esim. amerikkalaisten kanssa iltaisin niin noiden huuto ja meteli kuuluu taustalla, ihan kuin joku aavikon basaaritori. Rasittavaa!
Asunnot voisi olla vaikka samassa pihapiirissä, mutta talot erikseen aikuisille. Näissä taloissa, joissa ei asu pikkulapsiperheitä hissit ja julkiset tilat pysyvät paljon siistimpinä. Lapsitaloihin voisi tehdä vaunuparkkeja ym. tarpeen mukaan. Aikuisten talossa vois panostaa vaikka omaan kuntosaliin. Ja se piha-alue voisi ihan hyvin olla yhteinen.
Miksei taloja, kun on lomiakin! On kyllä ollut nautinto lomailla joissakin aikuisten hotellissa. Ja ihan hirveää on ollut joskus lomalla, kun on sattunut tahmea useampilapsinen perhe samaan aamupalapöytään. Ei Villevaltteri et saa pudottaa ruokaa ja kuules nyt Eeviadalmina nyt ei sotketa ruualla. Ja kolmas kiljuu ja rimpuilee syöttötuolissa. Nää tyypit voi sitten myöhemmin siirtyä halutessaan "aikuisten puolelle"...
Vierailija kirjoitti:
Asunnot voisi olla vaikka samassa pihapiirissä, mutta talot erikseen aikuisille. Näissä taloissa, joissa ei asu pikkulapsiperheitä hissit ja julkiset tilat pysyvät paljon siistimpinä. Lapsitaloihin voisi tehdä vaunuparkkeja ym. tarpeen mukaan. Aikuisten talossa vois panostaa vaikka omaan kuntosaliin. Ja se piha-alue voisi ihan hyvin olla yhteinen.
Miksei taloja, kun on lomiakin! On kyllä ollut nautinto lomailla joissakin aikuisten hotellissa. Ja ihan hirveää on ollut joskus lomalla, kun on sattunut tahmea useampilapsinen perhe samaan aamupalapöytään. Ei Villevaltteri et saa pudottaa ruokaa ja kuules nyt Eeviadalmina nyt ei sotketa ruualla. Ja kolmas kiljuu ja rimpuilee syöttötuolissa. Nää tyypit voi sitten myöhemmin siirtyä halutessaan "aikuisten puolelle"...
Tuntuu, että monet valitsevat noita k18 tai aikuisille suunnattuja hotelleja. Itse olen kai sitten poikkeus, kun olen jo ennen lapsia valinnut aina lapsiystävällisiä hotelleja ja tykännyt kun on niin rauhallista, en siis niitä "tässä hotellissa hurjin vesipuisto"-hotelleja vaan niitä joissa on esim. pari lasten allasta ja minidisko pikkuisille.
Kerran olin hotellissa joka oli aikuisille tarkoitettu ja se humalaisten möykkääjien mölinä oli todella hermoja raastavaa.
Noissa hotelleissa joissa olen ollut on ollut myös niin isot ravintolat, että kaikille syöjille on ollut omat pöydät, olisikohan lapsiystävällisissä hotelleissa panostettu enemmän noihin yhteisiin tiloihinkin? (Ja tässä puhun tietty ns. etelänlomista.)
Me valitaan yleensä K18 -hotelli joka on kallis, ja joka on lähinnä häämatkaparien suosiossa. Sinne ei lapsiperheet eikä pääse eikä örveltäjillä ole siihen varaa.
Seuraava vaaliehdokas joka ajaa tätä asiaa niin kannattaa äänestää!
Kaikki maksaa kauheat verot ja sitten pitäisi vielä pakosti kotonaan kuunnella kakaroiden huutoa?!? Kyllä juttu on niin että tässä asiassa syrjintä pitää unohtaa ja saada rahoilleen vastinetta. Lapsiperheistä pitää voida päästä eroon.
Onhan siellä pihalla porukkaa yleensä, mutta sais olla kyllä aika pitkiä, että meidän ikkunan taakse pääsisi.