Lapsivapaat lomat, kerrostalot ym.
Oletteko käyneet lapsivapailla lomilla tai hotelleissa?
Itse olen käynyt ja varsin hyvä loma oli ja koko konsepti mielestäni hyvä alku.
En varsinaisesti vihaa lapsia, mutta en myöskään pidä niistä. Vähän kun joku tykkää koirista ja joku ei.
Uskon että lapsivapaisiin kerrostaloihin olisi paljon tulijoita. Eli asunnoissa ei saisi asua alle 16-vuotiaita. Mikäli tulisit raskaaksi, olisi asunnosta muutettava pois. Laki ei ole tässä varmasti puolella, mutta eiköhän jonkinlaiset sopimusehdot saisi kikkailtua. Mitä mieltä lapsivapaista kerrostaloista?
Kommentit (76)
Muuttaisin heti! Kärsin nykyisessä asunnossa jatkuvasta lasten huudosta (myös yöllä). Ulkomaan matkoilla varaan aina aikuisten hotellin. Nämä ovat ihania kohteita, siistejä ja hiljaisempia. Eikä tarvitse aamupalalla tahmeita pikkulapsiperheitä.
En vihaa lapsia, olen äiti. Mutta minusta valinnanvapaus tässä asiassa olisi hyvä. Lapsiperheillä olisi seuraa omissa kerrostaloissa ja muut saisivat elää rauhassa ilman huutoa ja mekastusta. Ja kohta joku tarttuu tähän, että lähtee melua muistakin. Lähteekin - mutta muu melu ei häiritse. En tiedä mitään hirveämpää kuin taukoamatta huutavat lapset.
Kerätäänkö adressi lapsivapaiden asuntojen saamiseksi?
Muutenkin miten köyhä tarvii ihmisiä olla että asuu lasten kanssa kerrostalossa.. ei omaa pihaa lapsilla eikä saa ikinä riehua :( surullista.
Juuri meteli. Ja aika monessa talossa lasten äänet on ne äänet jotka häiritsevät! Tietysti asunnossa voi vierailla kuka vaan, kunhan meteli ja yörauhan häirintä ei ole jatkuvaa. Lapsiperheiden häirintä tätä usein on, ikävä kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä lapsivapaita taloja tulisi olla? Ainoa syy mikä vaikuttaa järkevältä voisi olla meteli, koska kukaan terve ei nyt niin heikkohermoinen ole, että lapsen näkeminen rappukäytävässä jotenkin rasittaisi. Kuitenkin uusissa kerrostaloissa ei yleensä kuulu ääniä toisiin asuntoihin, kolmessa olen asunut ja poraamista ja satunnaista koiran haukkumista rappukäytävässä lukuunottamatta en ole kuullut pihahdustakaan.
Haluaisin asua kerrostalossa seuraavasti:
- ei lemmikkieläimiä kenellekään (lievennyksenä: hiljaiset lemmikit hyväksytään). Koirien haukunta ja tuntikausien ulvonta on helvetillistä.
- ei alkoholisteja eikä viikoittain bilettäviä henkilöitä
- ei metelöiviä (eli voi olla lapseton, lapsellinen, nuori, vanha kunhan osaa asua muita asukkaita kunnioittaen)
Ja samat speksit hotelleihin ja lentoihin kiitos :) Mutta sellaista se on, kaikkea elämässä ei saa.
Mutta oikeasti: jos ahdistaa muut ihmiset, lapset taikka vanhukset niin muuttakaa korpeen niin saatte olla ihan rauhassa. Suomalainen yhteiskunta on nykyisin niin vihamielinen että puistattaa.
Olisihan siinä hyvä idea varmasti, mutta siksi kukaan ei sitä ole lähtenyt toteuttamaan, koska sääntö-Suomi. Jos joku on ajatellutkin sitä, on tullut mieleen että ihan varmasti tulee ongelmaa sääntöjen kanssa, niinkuin tulisikin.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin miten köyhä tarvii ihmisiä olla että asuu lasten kanssa kerrostalossa.. ei omaa pihaa lapsilla eikä saa ikinä riehua :( surullista.
Vaikka olisin miljonääri niin, miksi tuhlaisin rahani pihaan kun lapsille on täällä leikkipihoja ja puistoja vierivieressä, ja lisäksi pitäisi päästää joku ventovieras puutarhuri hiippailemaan omien ikkunoiden taakse. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen perustuslaki ja syrjinnänkielto tulee vastaan. Et voi myöskään perustaa taloja, joihin eivät saisi muuttaa tummaihoiset, vammaiset tai homot - noin ihan esimerkin vuoksi.
Eiköhän ole aika muuttaa vanhentunutta perustuslakia!
Ehdottomasti. Mä haluaisin, että kaikki v****maiset valittajat asuisivat jossain Lapin kairoilla eikä ihmisten ilmoilla. Ootko valmis siihen?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin vanhusvapaan talon. Ei kiukkuisia ruttuisia naamoja mulkoilemassa ikkunan takaa, ei pissanhajua hississä eikä ainaista valitusta muka väärin lajitelluista roskista tai olemattomasta metelistä. Ampukaa minut, jos minusta tulee muutaman kymmenen vuoden päästä tuollainen hapan niuhottaja !
Äläs nyt. Ei niistä oikeasti haittaa ole ellei ole joku häiriintynyt tapaus. Tässä talossa on useita vanhuksia eikä mikään noista täsmää. Mieluummin ottaisin tilalle lapsiperheitä koska sitten kuuluisi enemmän elämän ääniä eikä tuntuisi niin synkän hiljaiselta.
Eiköhän viedä esitys nyt YIT: lle ja muille tahoille. Helsingin keskustaan tuntumaan yksi lapsivapaa kerrostalo. Jessss. Myös kerrostalon piha on lapsivapaata kiitos :)
Asun itse uudehkossa kerrostalossa ja inhoan naapureiden meluavia kakaroita. Esim. Ulko ovia paiskotaan, huudetaan ja kiljutaan rappukäytävässä jo ennen aamu kuutta, mekastetaan ja hakataan lattioita. Olen aivan kypsä kaikkiin kakaroihin, joten olen valmis sijoittamaan ison summan että pääsen kerrostaloon minne kakaroilla ei ole mitään asiaa!
Minä haluaisin asua mamuvapaassa kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän viedä esitys nyt YIT: lle ja muille tahoille. Helsingin keskustaan tuntumaan yksi lapsivapaa kerrostalo. Jessss. Myös kerrostalon piha on lapsivapaata kiitos :)
Asun itse uudehkossa kerrostalossa ja inhoan naapureiden meluavia kakaroita. Esim. Ulko ovia paiskotaan, huudetaan ja kiljutaan rappukäytävässä jo ennen aamu kuutta, mekastetaan ja hakataan lattioita. Olen aivan kypsä kaikkiin kakaroihin, joten olen valmis sijoittamaan ison summan että pääsen kerrostaloon minne kakaroilla ei ole mitään asiaa!
No ei muuta kuin oikotielle haku päälle Kaivariin ja Ullanlinnaan, niihin vanhoihin taloihin. Ei oo monta lasta riesana. Ja onhan tossa Meilahdessa niitä puuvilloja, ihan okt, ei tunge lapset huutamaan sun oven taakse. Eli ei se ihan oikeasti ole kuin rahasta kiinni.
Muuttakaa Marsiin.
No ehkä sielläkin sen asuinkumppanin naama alkaa pian v tuttaa. Pitää ottaa etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Näe mielessäni tämän talon ja asukkaat tekemässä ikkunassa ristimerkkejä, kun kadulla menee lapsi :D
Tää oli ihan paras :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisin miljonääri niin, miksi tuhlaisin rahani pihaan kun lapsille on täällä leikkipihoja ja puistoja vierivieressä, ja lisäksi pitäisi päästää joku ventovieras puutarhuri hiippailemaan omien ikkunoiden taakse. Ei kiitos.
Juu siellä kerrostalon pihalla ei niitä ventovieraita olekaan, omakotitalojen pihoilla niitä pyörii.
Parastahan olisi jos lapsiperheitä ei saisi asua kehä 1 sisäpuolella!
Kaupassakäynti ajat pitäisi myös muuttaa, vuoropäivinä klo 18-22 lapsiperheet ja toisenä päivä kauppaan ei tuona aikana lapset saa tulla. Uimahalleihin, elokuvateattereihin ja julkiseenliikenteeseen myös.
Vierailija kirjoitti:
Suomen perustuslaki ja syrjinnänkielto tulee vastaan. Et voi myöskään perustaa taloja, joihin eivät saisi muuttaa tummaihoiset, vammaiset tai homot - noin ihan esimerkin vuoksi.
Ainut ryhmä, jota tässä asiassa saa syrjiä, ovat lemmikilliset. On tosi paljon taloja, joissa ei saa olla lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2 lasta enkä silti voi sietää naapurin lapsia 😂 ero on toki se että meidän tytöt tottelevat, käyttäytyvät yleisillä paikoilla ja leikkivät myös hiljaa. Naapurin pojat riekkuvat ja huutavat aamusta iltaan.
Tässä tulee nyt se pointti, joka itseäni usein näissä keskusteluissä ärsyttää. Minulla on lapsia, ja minä kyllä siedän ihan kaiken ikäisiä ihmisiä, mutta huonokäytöksisiä ihmisiä en siedä. Ja huonolla käytöksellä tarkoitan muita ihmisiä häiritsevää käytöstä.
Meidän asunnosta ei tasan tarkkaan kuulu melua, koska en ole sellaista hyväksynyt lapsilta edes pieninä, ja nykyään vähän vanhempina se on heille itsestään selvää. Jos matkustamme lentokoneella, lapset istuvat nätisti ja lukevat kirjaa ym. He eivät huuda, kilju tai potki toisten penkkejä. Mutta heitäkin suututtaa, jos takana istuu huonokäytöksinen perhe, jonka lapset potkivat heidän penkkejään tai kiljuvat kovaan ääneen. Valitettavan usein näin käykin, koska lapsiperheet ilmeisesti pyritään sijoittamaan koneeseen lähekkäin.
Huono käytös ei ole kiinni ihmisen iästä. Lapsilla tietysti se huono käytös näkyy selkeämmin ja häiritsee enemmän, mutta taustalla on lapsen vanhempien välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan. Kaikki vanhemmat eivät ole tällaisia, vaan on meitäkin, jotka osaamme ja haluamme kasvattaa lapsemme muut ihmiset huomioiviksi. Joten meillekin kiitos omia taloja ja lomia! Meluavat ja riehuvat, huonosti käyttäytyvät lapset ovat piinaa myös meille ja meidän lapsillemme.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kuvailit just meidän naapureiden metelöinnit, ainoat erot on, ettei yksikään ole lapsiperhe ja metelöintiä on myös öisin.
Mistä syystä lapsivapaita taloja tulisi olla? Ainoa syy mikä vaikuttaa järkevältä voisi olla meteli, koska kukaan terve ei nyt niin heikkohermoinen ole, että lapsen näkeminen rappukäytävässä jotenkin rasittaisi. Kuitenkin uusissa kerrostaloissa ei yleensä kuulu ääniä toisiin asuntoihin, kolmessa olen asunut ja poraamista ja satunnaista koiran haukkumista rappukäytävässä lukuunottamatta en ole kuullut pihahdustakaan.