Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen pienet punaiset pisteet iholla

Vierailija
25.11.2018 |

Mitähän on sellaiset tosi pienet kirkkaanpunaiset pisteet iholla? Onko muilla ollut sellaisia? Isoimman koko on 1 mm, mutta suurin osa on 0,5 mm kooltaan tai jopa pienempiä. Ihan kuin olisi neulalla pistetty. Niitä ei ole paljon, mutta olen silti huolissani.

Googlailu antoi tulokseksi petekiat, mutta kuvien perusteella nämä ei ole kai sellaisia. En ole kyllä varma.

Olen käynyt muista syistä verikokeissa ja olisiko perusverenkuvassa näkynyt, jos on syytä epäillä leukemiaa? Muitakin kokeita on otettu.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronanäppyjä -> Mene nyt testiin ja äkkiä!

Vierailija
42/50 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tosiaan sit liittyä johonkin kehon kuormittumiseen, mulla noi aina "räjähtää käsiin" silloin jos oon valvonut yli vuorokauden putkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivalle iholle tyypillistä ihottumaa, varsinkin talvella lisääntyy..

Vierailija
44/50 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Ootko saanu selvyyttä näille? Itsellä myös ja huolettaa. On siis siellä täällä punaisia pisteitä, ei rykelmiä. Perus verenkuva hyvä, ferritiini matala. Oon menossa vielä laajempiin verikokeisiin.

Vierailija
45/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavallani oli. Löytyi keliakia.

Ei silti tarkoita, että asiat liittyisivät yhteen. Yhtä hyvin voisi väittää, että luomet ja keliakia liittyy yhteen. Monilla keliakikoilla kun on iholla luomia.

Minullakin on noita pisteitä, mutta ei keliakiaa, on testattu.

Keliakia on autoimmuunisairaus, ja joku tuolla sanoi aiemmin että näitä voi ilmestyä jos on joku sellanen. Mulla on näitä muutamia, ja on todettu kilpirauhasen autoimmuuni vajaatoiminta. (Myös ferritiiniarvoa joudun vähän väliä nostamaan, eli rautavarastoja pitää täydennellä (kun siitäkin joku muu puhui).

Vierailija
46/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä myös ja autoimmuunisairautta epäillään. Ihobiopsiassa näkyi alkava SLE (lupus) mutta vasta-aineet labroissa normaalit. Eli diagnoosia ei ainakaan vielä ole.

Vierailija
47/50 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski- iässä noita yleensä rupeaa tulemaan, ihon vanhenemiseen jotenkin liittyy. Vaarattomia ovat.

Vierailija
48/50 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut näitä ihan vauvasta asti, täysin vaarattomia eikä niitä tarvitse hoitaa mitenkään. Ovat pienempiä kuin ihohuokoset, eivätkä reagoi mihinkään ulkoiseen ärsykkeeseen. Lähinnä käsissä ja rintakehässä, suurin osa neulanpään kokoisia mutta muutama n. 2mm kokoinen. Pienet näyttävät vähän siltä kun olisi jotain murusia ihon päällä.

Vierailija
49/50 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cherry angioma eli kirsikkaluomi. Suomenkielisillä sivuilla puhutaan n 5mm kokoisista luomista, mutta muualla "pinpoint" eli neulanpiston kokoisista ja siitä vähän isommista.

Vierailija
50/50 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee pieniä punaisia pisteitä kasvoihin aika ajoin. Joku väitti, että voisi olla yliherkkyysreaktio viljalle. Semmoinen tuntuma mulla on, että liittyisivät jotenkin suolistoon ja siihen mitä oon syönyt. Niitä oli jatkuvasti silloin kun söin vielä kotimaisia viljoja. Nyt harvemmin. Alkoivat joskus 3-kymppisenä, nyt olen yli 50. Olen myös näitä googlaillu ja mitään varmaa tietoa ei tunnu  löytyvän.