Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen pienet punaiset pisteet iholla

Vierailija
25.11.2018 |

Mitähän on sellaiset tosi pienet kirkkaanpunaiset pisteet iholla? Onko muilla ollut sellaisia? Isoimman koko on 1 mm, mutta suurin osa on 0,5 mm kooltaan tai jopa pienempiä. Ihan kuin olisi neulalla pistetty. Niitä ei ole paljon, mutta olen silti huolissani.

Googlailu antoi tulokseksi petekiat, mutta kuvien perusteella nämä ei ole kai sellaisia. En ole kyllä varma.

Olen käynyt muista syistä verikokeissa ja olisiko perusverenkuvassa näkynyt, jos on syytä epäillä leukemiaa? Muitakin kokeita on otettu.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat näyttää kuin ne olisivat ehkä vähän koholla ihosta. Suurin osa on niin pieniä, etten osaa sanoa.

Ap.

Vierailija
2/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut niitä satamäärin kerrallaan jo vuosia sitten ja edelleen ja hengissä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko keratosis pilaris

Tai mansikkaluomi/veriluomi

Vierailija
4/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia teille. Googlailin noita ja ne ei näyttäneet niiltä, mutta kiitos kuitenkin avusta.

En ole varma, miten kauan minulla on ollut näitä. Niitä tuntuu tulevan ja menevän.

Vierailija
5/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan nuo tulla ihon hankaamisesta, esim. pesusienestä? Ap.

Vierailija
6/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
7/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohti näitä pisteitä on? Joka puolella vaiko jossain tietyssä paikkaa?

Vierailija
8/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma puhummeko samanlaisista pienistä pisteistä, mutta itselläni on sellaisia. Ikään kuin pienen pieniä veripisaroita. En aio stressata niistä, ja ehkä joskus menen näyttämään niitä lääkärille, mutta en vain usko että ne ovat vaarallisia, ja niitä on ollut vuosia. Olen melko vaaleaihoinen.

Vierailija
9/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsissä enimmäkseen. Jalasta löytyi nyt katsottuna yksi. Kainalossakin ja rinnassa on pari. Ap.

Vierailija
10/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmosia molempien käsivarsien yläosassa. Ollut jo useamman vuoden ja koska terveydentilassa ei ole tapahtunut muutosta, niin en jaksa enää olla huolissani. Perusverikokeita (muusta syystä) otettu ja niissä ei ole ilmennyt aihetta huoleen. Tosiaan välillä nuo pisteet erottuvat selkeämmin ja välillä ei niin selkeästi, mutta silti koko ajan kuitenkin olemassa ollen.

Vierailija
11/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripisara on hyvä kuvaus. Minulla nuo isoimmat (1 mm) ovat vähän epätasaisia röpylöitä, mutta pienet ovat kuin neulalla pistettyjä. Ap.

Vierailija
12/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös. Ja vastaavia keskusteluja on täällä ennenkin käyty. Koskaan mikään ehdotus ei ole ollut oikea. Haitattomia nuo näyttävät kuitenkin olevan ja enemmän ihon ominaisuus kuin hoitoa kaipaava asia.

Vierailija
13/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa. Yritän etsiä vanhoja keskusteluja, mutta ehkä tämä tosiaan on jotain vaaratonta. Juuri joku ihon ominaisuus. Olen vain tällainen, että tapaan murehtia ja tarkkailla terveyttäni. Ap.

Vierailija
14/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut kirkkaanpunaisia pisteitä vartaloon kooltaan millin halkaisija, en tiedä mitä ovat mutta kiinnostaisi myös tietää.

Vierailija
15/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin juuri tätä hankaus- teoriaa. Itselläki ollut tällaisia "veritäpliä" ja yleensä tullut kun käyttänyt villapaitaa tai karheampaa materiaalia ja hangannut johonkin. Seuraa johtuisiko nämä täplät vaikka vaatteistasi? Tai ehkä jopa pesuaineesta johtuvaa?

Vierailija
16/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noita samoja myös. Ollut jo pidemmän aikaa. Osa isompia, suurin osa ihan pieniä pisteitä. Kiinnostaa aika ajoin tietää mitä ne ovat, mutta ilmeisesti eivät mitään vaarallista. Perusterveystarkastus, verikokeet, sydänfilmi ja keuhkot muissa yhteyksissä hyviksi todettu.

Vierailija
17/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut kirkkaanpunaisia pisteitä vartaloon kooltaan millin halkaisija, en tiedä mitä ovat mutta kiinnostaisi myös tietää.

Jatkan, eivät ole tulleet vaatteiden hankauksesta. Olen perusterve, ei allegioita ja ihoni on hyvässä kunnossa.

Vierailija
18/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mikä ilmiön nimi on, mutta kyseessä pienet verenpurkaumat ja liittyy ainakin joihinkin systeemisiin autoimmuunitauteihin. Minulla suvussa paljon reuma- ja kilpirauhassairauksia ja noita pilkkuja alkoi ilmestyä lähinnä käsivarsiin pari vuotta sitten. Ajoittain on muitakin oireita mutta niin kauan kuin lenkit kulkee ja muutenkin suht tolpillani niin en stressaa.

Vierailija
19/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ilmiö on teleangiektasia.

Vierailija
20/50 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi tietty neule aiheuttaa verenpurkaumia. Jos alla on pitkähihaisen aluspaidan sijasta pelkkä t-paita, voin olla satavarma että illalla on kyynärtaipeissa verenpurkaumia kun riisuudun.