Apua aikuisen korvatulehdukseen?
Onko kellään ollut sellaista, että toisesta korvasta menee äkkiä kuulo niin kuin siellä ois joku tulppa tiellä, puhe ja äänet kaikuu ja se korva ns. soi ja särisee? mulla on ollut sellainen nyt jo melkein kaksi viikkoa. Kävin lääkärissä (en korvalääkärissä) ja ei ole vahaa, joten sain antibiootit joita oon syönyt nyt 5 pv eikä mitään parannusta olotilaan.
Help, voiko tästä parantua niin että kuulo palaa vai menikö se nyt sitten lopullisesti? Ahdistaa!
Kommentit (6)
Minulla on nuorena aikuisena ollut ja meni muistaakseni kuulo juuri noin että pääkopassa kaikuu. Meni se sitten ohi ajan kanssa, en vaan muista tuota aikaa, ehkä viikkoja.
Jos tuntuu että huono kuulo jää niin kannattaa ostaa se korvanhuuhtelupumppu ja huuhdella korvaa. Itselle jäi siihen tärykalvon pintaan joku ohut kalvo joka sitten lähti tuolla huuhtelulla. Lääkärikään ei tuota kuuloa huonontavaa kalvoa nähnyt.
Muistan miten olin teininä korvatulehduksen takia puolikuuro varmaan pari viikkoa.
Minulla oli vastaavaa kaikumista ja huminaa vielä pitkään antibioottikuurin jälkeen. Aikanaan sitten loppui ja kuulo normalisoitui. Kiusallistahan se on.
Jos on viirustulehus niin ei auta. Nyt kierrossa olevat influenssa virukset aiheuttavat myös korva- ja aivokalvontulehduksia. Jos bakteerin aiheuttama, niin voi olla pneumokokki, jota vastaan on kallis rokote.
Ok, kiitos miljoonasti kaikille vastanneille, autoitte mua pelkäämään vähemmän sitä että ois kyseessä pysyvä vamma. Itselle tää on ihan uusi tilanne niin ei voi tietää : ) Ehkä sitten vaan odottelen, että menee jollain aikavälillä ohi, vaikka hulluksi tässä tulee kun ei kuule toisella korvalla mitään..
Eikö kellään ole tällaisesta kokemusta?