Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ärsyttää suomalaisvaatteiden mitoitus. Miksi oletetaan että paksut ovat pitkiä ja laihat lyhyitä?

Vierailija
25.11.2018 |

Olisin halunnut erään villaneuleen, mutta hihan pituus olisi sopiva koossa XL ja vyötärömitta koossa XS. Just joo.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa aasiasta vaatteita. Aasialaiset pitkät naisetkin ovat pieniä. Itse ostan aina aasiasta vaatteeni, koska täällä niin vaikeaa.

Vierailija
42/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 168cm ja 60kg, hoikka tiimalasi (urheilullinen). Lähes kaikki vaatteet istuu mulle, ilmeisesti oon aika standardi mitoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole mitenkään suomalainen ilmiö. Suunnilleen kaikki vaatteet ovat pitkälle lyhyitä. XL-koko on jo teltta ja silti lyhyt.

Vierailija
44/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 168cm ja 60kg, hoikka tiimalasi (urheilullinen). Lähes kaikki vaatteet istuu mulle, ilmeisesti oon aika standardi mitoissa.

Miten helppo sun on löytää sopivia housuja? Mulla on vyötätönympärys 65 ja lantio 92. Eli en ole vielä tiimalasi, mutta on normaalin verran erotusta. En meinaa löytää vyötäröltä sopivia housuja millään. Jäävät aina pussittamaan. Tiimalaseilla sen luulisi olevan vaikeampaa.

Vierailija
45/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee mietittyä, että kaikenlaista tässä maailmassa on keksitty, mm. avaruuslennot ja tekoäly..  Sitten ei kuitenkaan ole olemassa sopivan kokosia vaatteita lyhyille ihmisille. wtf.

Joku saisi kehittää neulekoneen ja 3D-tulostimen risteytyksen, jolla voi marketissa tulostaa omien mittojen mukaisen vaatteen... tai jotain.

Vierailija
46/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin harrastuksekseni ompelemisen 35 vuotta sitten. Sen jälkeen ei ole ollut vaateongelmia. :)

t. 180 cm kurvikas pitkäkinttu

Vierailija
47/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee mietittyä, että kaikenlaista tässä maailmassa on keksitty, mm. avaruuslennot ja tekoäly..  Sitten ei kuitenkaan ole olemassa sopivan kokosia vaatteita lyhyille ihmisille. wtf.

Joku saisi kehittää neulekoneen ja 3D-tulostimen risteytyksen, jolla voi marketissa tulostaa omien mittojen mukaisen vaatteen... tai jotain.

'

Nämä taitavat olla lähinnä toivettasi:

https://www.ompelukoneverkko.fi/epages/ompelukoneverkko.sf/fi_FI/?Objec…

Vierailija
48/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali koot on 160, 165 ja 170 senttiä pitkille. Kokoja on aivan yhtäläisesti kaikissa sarjoissa. Jotkut tekee vielä erikseen Petit ja long- mallistoja. Niitä vaan eiole bulkkiksuooissa myytävänä.

Vierailija
49/49 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa tehdään keski-ikäisille naisille samanlaisia vaatteta kun 5 v tytöille? PINKKI MEKKO JOSSA MUUMIT. Just joo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme