Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka haluaa olla ystävä sekä välittää. Puhuu tulevaisuudesta meistä yhdessä mutta ei pysty parisuhteeseen. Miten selitän tilanteen itselleni?

Vierailija
25.11.2018 |

Tiedän hänen välittävän minusta aidosti. Kuuntelee ja auttaa aina jos minulla on jokin vialla. Laitellaan usein viestiä ja välillä tapaamme. Haluaa minulle vain hyvää ja pitää minua älykkäänä sekä loistavana tyyppinä.
Niin minäkin häntä. Rakastan häntä itseasiassa vähintäänkin ystävänä.

Olemme puhuneet parisuhteesta sekä yhteisestä tulevaisuudesta. Mies ei pysty lupailemaan mitään eikä pysty tällä hetkellä vakavaan suhteeseen, sanonut ihan suoraan.
Ei kuitenkaan osaa selittää mitä välillämme on vaikka olen pyytänyt usein olemaan rehellinen minulle, en minä mene hajalle kuitenkaan. Tai ainakin kestän asiat kyllä niin kuin ne on.
Haluan vain tietää mikä ihme tämä on kun en pysty etenemään itse elämässäni koska pidän miehestä niin paljon. Hän antaa toivoa toisinaan ja pyytää lähes minua olemaan tilanteessa vaikka ei tiedä itsekään mihin asiat etenee. Tai sanoo, ettei voi pakottaa minua jäämään mutta haluaa, että olen hänen elämässään yhtä läheisenä kuin nytkin.

Olen ollut liian kauan tässä tilanteessa ja toisinaan pää hajoaa ja tekisi mieli vain irrottautua ja purkautua vihaisena oman turhautumisen vuoksi.

Hän on sitoutumiskammoinen eikä ole seurustellut vuosiin. Olen myös varovainen mutta tämä ihminen vain on todella tärkeä ja olisi ihanaa nähdä hänen kanssaan elämää.
Seksi ei ole tässä suhteessa niin ilmeinen. Toki meillä on seksuaalista jännitettä ja nautimme toisistamme joskus mutta voimme myös olla ilmankin. Se ei määritä ystävyyttämme.
Ei ole koskaan kinunut vällyjen väliin, suhde on alkanut ystävyydellä ja olen tavannut hänen ystäviään.
Meillä on hieman eri elämäntilanteet. Molemmat keksittyvät työhön. Hän on kiireinen ja uupunut. Minä olen vielä alussa siinä missä hän on jo lopuillaan.
Kuitenkin molemmat lapsettomia sinkkuja.

Vaikea tilanne molemmille.

Miltä tämä kuulostaa ulkopuolelta katsottuna?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni niin tyhmäksi. Luulin, etten ole enää niin naiivi ja helposti saatavilla.

Väärässä olin. Joskus ajattelin, että jo on ihme, että jos tämä ihminen pettää luottamukseni niin usko ihmisiin menee. Vaikutti todella luotettavalta ja hyvältä ihmiseltä, jolle voisin kertoa kaiken aina. Tunsin jotain syvempää yhteyttä.

Mutta kaikki on loppuen lopuksi vain puhetta.

Mihin täällä voi uskoa. Kaikki suhteeni on kaatunut siihen, että luottamus on petetty. Ehkä jopa haen sellaisten ihmisten seuraan tiedostamatta jotka eivät kykene rakastamaan.

Minä kyllä välitän ja rakastan, ehkä kuitenkin sellainen mahdottomuus vastarakkauteen juontaa lapsuudesta jolloin vedettiin vain viinaa ja rakkaus sekä huomio riitti vain rippeisiin vanhempien tunneskaalojen mukaan.

Inhottaa ihan hirveästi. Luulen eteneväni vuosien tullessa mutta joka kerta tulee pahasti takapakkia ja taas tuntuu olleensa hölmö. Helvetti sentään.

Mitenköhän ihmeessä uskon ja positiivisen asenteen tähän elämään saisi?

Ap

Höpö höpö. Hienoa, että olet tutustunut ihmisiin. Sitä kautta sinulle selviää, mitä sinä haluat...ja noista kaikista ihmissuhteista opit ja saat elämänkokemusta. Ihan niinkuin hekin saavat sinun tuntemisesta.

Eri ihmiset ovat meillä kanssa kulkijoita eri vaiheissa.

Joku pidempään joku hetken. Tärkeitä voi olla monta.

Etiäpäin vaan. Ihan turhaan vähättelet omaa kokemistasi.

Uskalla vaan edelleen.

Vierailija
42/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu suoraan sille miehelle, että nyt riittää kiemurtelu, sulla on tullut raja vastaan. Sitten katkaiset suhteen ja irrottaudut hänestä.

Niin olen päättänyt tehdä. Olen niin väsynyt ja turta tilanteeseen. En aio kuitenkaan itkeä hänelle, kerron vain nyt kaiken jahkailun päättyvän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka on suhteessa tuollaisen miehen kanssa, siis olematta suhteessa. He elelevät kuin aviopari ulkopuolisen silmin, mutta mies ei halua määrittää heidän yhdessä oloaan. Ei hän kuitenkaan halua ketään toistakaan. Tätä on kuitenkin jatkunut jo pari vuotta. Vähän kyllä ihmetyttää.

Vierailija
44/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä intuitioni kertoo asioita ja voin luottaa itseeni. Tässä asiassa en vain saa mitään selvää hänestä tai koko tilanteesta.

Ehkä hän ei vain halua parisuhdetta ilman, että syynä olisi mitään erityisempää.

On todella tarkka asioista ja varovainen. Hänellä on asiat ihan hyvin, ehkei vain osaa sopeutua ajatukseen sitoutumisesta mutta kuitenkin välittää ja tarvitsee jonkinlaista tunneyhteyttä hänelle erityiseen ihmiseen.

Ap

No jos tuo sulle riittää niin okei. Mutta jos etsit parisuhdetta ja haluat kenties lapsiakin, niin tuohon ei todellakaan kannata jäädä roikkumaan.

Vierailija
45/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeästi sanottuna, "miksi hankkii lehmän, jos saa muutenkin maitoa"... Mies pitää sinusta selvästi ja on ihastunut sinuun, koska hän haluaa olla kanssasi. Ainoa vain, että olet tehnyt sen hänelle "liian helpoksi". Olet hänelle selviö. Hän tietää että hänellä on ohjat käsissä suhteessasi. Miksi hän haluaa antaa sinulle sormuksen? Sinähän olet siinä muutenkin! ilman mitään ponnisteluja. Hänellä on sekä turvallinen parisuhde että sinkkumiehen vapaus. Tapailette ja tapailujen välissä se olet vain sinä, joka olet tuossa ns. suhteessa ja kaipaat häntä. hän ei kaipaa tai edes mieti sinua, koska hän tietää. että siellä sinä odotat. hän touhuaa kaikkea muuta, mutta sitten kun hänen pitää tyydyttää hellyyden ja läheisyyden tarpeensa, hän palaa taas luoksesi lähteäkseen taas ja sydämesi särkyy jälleen.

Ala olla vähän "salaperäisempi". Älä aina vastaile hänen puheluihinsa ja lakkaa tivailemasta lisäinfoa "suhteenne tilasta". Kun olette yhdessä, niin tehkää kaikkea kivaa! Lakkaa analysoimasta suhdettanne ainakin hänelle. lakkaa "avoimet keskustelut tunteistasi ja kaipauksestasi häntä kohtaan". Heittäydy hetkeen! Nauti elämästä! Pidä hauskaa aina kun olet hänen kanssaan mutta älä takerru tai ala kuulustella häntä tulevaisuuden suhteen. 

Kun hän hoksaa, ettei hän ole elämäsi ainoa kiintopiste, hän ehkä alkaa itsekin pelätä, että hän voi jopa menettää sinut ja ehkä innostuu sitoutumaan. Mitä enemmän sinä nostat asiaa itse esiin, sitä enemmän hän perääntyy. Sinun pitää nyt alkaa perääntymään. Älä ole aina niin valmis kun hänelle sopii vaan keksi itsellesi jotain muuta menoa välillä. Se on vaikeaa, mutta välillä tunteemme eivät palvele meitä niin hyvin vaan teemme typeryyksiä. Kannattaa välillä ajatella kylmästi järjellä.

itse olin aikoinaan samassa tilanteessa ja hankin itselleni ulkomailta työpaikan koska halusin ottaa etäisyyttä kaikkeen. En ehtinyt kuukautta olla kun hän haki minut takaisin ja menimme naimisiin. 

Vierailija
46/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihastunut haluaa pitää kiinni siitä ihastuksen kohteesta. Miehen käytös vaikuttaa epäilyttävältä. Hän kaipaa huomiota ja läheisyyttä, siksi pitää yhteyttä sinuun yllä. Hänellä ei välttämättä ole ketään muuta, mutta on valmis lähtemään toisen matkaan, kun sopiva halukas naiskandidaatti ilmaantuu.

Vierailija
47/65 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on mestariroikottaja! Naista kiinnostaa mies joka tanssii oman pillinsä mukaan, joka on mysteeri, jota ei voi koskaan täysin valloittaa.

Välillä kuitenkin täytyy naarata nainen takaisin antamalla vähän toivonkipinää jos suhde meinaa viiletä..

Mikäs siinä, mieshän tuossa saa kaiken haluamansa. Sinä et.

Ei kuulosta siltä että tekisi tuota tahallaan ja varsinkaan ilkeyttään, mutta onpahan oppinut toimivaksi tavaksi pitää nainen kuvioissa.

Vierailija
48/65 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla ja lakata olemasta hänelle. Et olekaan aina saatavilla, älä vastaa, vastaa hänen seurankyselyynsä, että nyt on muuta menoa. Kiinnostuuko hän enemmän sinusta?

Tai ehkä hän ei edes ota yhteyttä? 

Vierailija
49/65 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan kokeilla ja lakata olemasta hänelle. Et olekaan aina saatavilla, älä vastaa, vastaa hänen seurankyselyynsä, että nyt on muuta menoa. Kiinnostuuko hän enemmän sinusta?

Tai ehkä hän ei edes ota yhteyttä? 

Jos mies innostuu pitämään kiinni tuossa tilanteessa, niin kannattaa myös kokeilla sitte että hiipuuko taas into samaan tapaan jos on saatavilla. Joskus miehet vaan hilaavat takaisin omistamaansa takaisin siksi kun ovat menettämässä sen ja sitten kun saalis on taas turvallisesti hyppysissä niin ei enää kiinnostakaan. 

Vierailija
50/65 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat miehen, tirautat pari kyyneltä ja menet eteenpäin. Turha roikuttaa moista. Sä haluat enemmän kuin mies on valmis antamaan. Sille sopii että se sillä tavalla pitää sua varalla. Mutta sen ei pitäis sopia sulle.

Sano sille adios ja jatka elämääsi.

Vierailija
51/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo susta kiinnostunut. Lopeta se roikkuminen ja tule järkiisi.

Vierailija
52/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräässä tapauksessa mies oli rakastunut ja kiinnostunut, mutta lestadiolainen.

Vierailija
53/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eräässä tapauksessa mies oli rakastunut ja kiinnostunut, mutta lestadiolainen.

Tuskinpa hänelläkään oli sen kummempaa. Naiset saattavat kuvitella tyhjää

Vierailija
54/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo, homo homo heti jos mies ei ole sillä tavalla kiinnostunut jostain tietystä naisesta. Voi teitä, vääntäkää sitä narsistinappulaa vähän pienemmälle, jooko. Ette te aina voi kelvata miehelle, vaikka kuinka hienoja kuvittelette olevanne.

Olen mies ja olin noin vuosi sitten erittäin samankaltaisessa tilanteessa naisen kanssa. Tulimme loistavasti toimeen ja meillä oli jopa harvinaisen hyvä yhteys keskustellessa. Hän oli fiksu ja mukava ja kaikkea ja olisi halunnut kanssani kaiken mahdollisen, mutta minun puoleltani vain jäi jotain puuttumaan. Kaipa se oli sitten se viimeinen kipinä, joka tarvitaan että tunteet roihahtavat. Sääli että sitä ei löytynyt, mutta ei sille mitään voi.

Vierailija
55/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hgffghdgfh kirjoitti:

Homo, homo homo heti jos mies ei ole sillä tavalla kiinnostunut jostain tietystä naisesta. Voi teitä, vääntäkää sitä narsistinappulaa vähän pienemmälle, jooko. Ette te aina voi kelvata miehelle, vaikka kuinka hienoja kuvittelette olevanne.

Olen mies ja olin noin vuosi sitten erittäin samankaltaisessa tilanteessa naisen kanssa. Tulimme loistavasti toimeen ja meillä oli jopa harvinaisen hyvä yhteys keskustellessa. Hän oli fiksu ja mukava ja kaikkea ja olisi halunnut kanssani kaiken mahdollisen, mutta minun puoleltani vain jäi jotain puuttumaan. Kaipa se oli sitten se viimeinen kipinä, joka tarvitaan että tunteet roihahtavat. Sääli että sitä ei löytynyt, mutta ei sille mitään voi.

Niin. En usko kyllä miehen olevan homo. Vaikkakin seksuaalisesti on halukas kokeilemaan erilaisempiakin juttuja. Ei kuitenkaan pidä miehiä ajatuksissaan kiihottavana.

Ymmärrän sen jos ei ole kipinää. Eikö sen voisi kuitenkin sanoa ihan päin naamaa niin kuin olen pyytänyt mutta silti vain hokee, että pitää minua kiinnostavana naisena ja tykkää minusta kovasti. Ei vain pysty parisuhteeseen.

Sitten saattaa kuitenkin puhua meidän yhteisestä tulevaisuudesta, haluaa treffailla ja olla aina lähekkäin kun näemme. Voin yöpyä hänen kainalossaan eikä meillä ole seksiä läheskään aina. Lisäksi pitää minua kiihottavana kyllä ja meillä on seksuaalista kemiaa. Se ei kuitenkaan ole suhteemme perusta.

Turhauttaa siis aivan he*vetisti ristiriitainen käytös. Haluaa, ei halua.

Häntä varmaan ärsyttää, että otan aiheen aina välillä esiin ja puran ahdistuksen asiasta.

Sitten vain selittelee yleensä jotain tyyliin että, ei halua päästää minusta irti mutta ei vain uskalla hypätä suhteisiin täysillä.

Toivoo hänen tilanteensa muuttuvan jne.

Tai sitten nyt viimeksi kun asian otin esiin niin syyllisti kuinka naiset tekevät tilanteista monimutkaisempia kun ovat, kuinka syyllistävät miehiä väärin perustein. Tai olettavat miehen tekevän jotain väärää ja purkautuvat turhaan.

En jaksa ymmärtää tilannetta.

Kysyin, että haittaako sitten jos pysymme ystävinä mutta haen muualta läheisyyden ja syvempää tuttavuutta. Ei ole vastannut.

Tuntuu niin typerältä edes jauhaa tästä. Tällä hetkellä tunnen olevani miehelle vain taakka ja että olen naurettava kun edes purkaudun aiheesta, tai että edes tunnen häntä kohtaan mitään.

Ap

Vierailija
56/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hgffghdgfh kirjoitti:

Niin. En usko kyllä miehen olevan homo. Vaikkakin seksuaalisesti on halukas kokeilemaan erilaisempiakin juttuja. Ei kuitenkaan pidä miehiä ajatuksissaan kiihottavana.

Ymmärrän sen jos ei ole kipinää. Eikö sen voisi kuitenkin sanoa ihan päin naamaa niin kuin olen pyytänyt mutta silti vain hokee, että pitää minua kiinnostavana naisena ja tykkää minusta kovasti. Ei vain pysty parisuhteeseen.

Sitten saattaa kuitenkin puhua meidän yhteisestä tulevaisuudesta, haluaa treffailla ja olla aina lähekkäin kun näemme. Voin yöpyä hänen kainalossaan eikä meillä ole seksiä läheskään aina. Lisäksi pitää minua kiihottavana kyllä ja meillä on seksuaalista kemiaa. Se ei kuitenkaan ole suhteemme perusta.

Häntä varmaan ärsyttää, että otan aiheen aina välillä esiin ja puran ahdistuksen asiasta.

Sitten vain selittelee yleensä jotain tyyliin että, ei halua päästää minusta irti mutta ei vain uskalla hypätä suhteisiin täysillä.

Tai sitten nyt viimeksi kun asian otin esiin niin syyllisti kuinka naiset tekevät tilanteista monimutkaisempia kun ovat, kuinka syyllistävät miehiä väärin perustein. Tai olettavat miehen tekevän jotain väärää ja purkautuvat turhaan.

Kysyin, että haittaako sitten jos pysymme ystävinä mutta haen muualta läheisyyden ja syvempää tuttavuutta. Ei ole vastannut.

Tuntuu niin typerältä edes jauhaa tästä. Tällä hetkellä tunnen olevani miehelle vain taakka ja että olen naurettava kun edes purkaudun aiheesta, tai että edes tunnen häntä kohtaan mitään.

Ap

Hänelle riittää hyvin se, mitä teillä tällä hetkellä on. Sinulle ei riitä. Joten ei tässä ole kuin se yksi ratkaisu. Irtautuminen miehestä.

Vierailija
57/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hgffghdgfh kirjoitti:

Ap

Voi ap. Jos teillä olisi seksuaalista kemiaa, te ette olisi vierekkäin panematta. Just saying..

Ehkä se kemia on nyt omalla puolellasi vaan.

Vierailija
58/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään ihastunutta heteromiestä ei kiinnosta joku yön yli lusikoiminen ihastuksensa kohteen kanssa, vaan kyllä siinä on lisämausteena julmettu halu saada seksiä. Mies ei ole ihastunut, pitää sua ystävänä.

Vierailija
59/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanot miehelle mitä haluat, ja jos ei kykene syystä tai toisesta siihen vastaamaan, niin siirryt eteen päin elämässäsi. Ajan hukkaa roikkua toisen vallassa noin. Omanarvontuntoa peräänkuuluttaisin tässä.

Vierailija
60/65 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, tiedän miten vaikeassa tilanteessa olet! Mutta sulla on nyt pari vaihtoehtoa: a) lakkaat stressaamasta koko asiasta ja elät päivän kerrallaan fiiliksen mukaan tai b) jätät sen miehen, vaikka miten sydän särkyisi.

Jos jatkat, niin pidä ainakin huoli, ettet tule raskaaksi. Kyllä sun mittasi jossain vaiheessa tulee täyteen, etkä halua silloin olla nalkissa lapsen takia.

Parasta olisi irrottautua kokonaan, parannella itsesi yksin ja katsella sitten. Silloin se mieskin voisi päättää haluaako sinut vai ei. Päästä se vapaaksi ja katso, tuleeko se takaisin. Älä silti ota takaisin, ennen kuin olet itse kunnossa ja ennen kuin mies on kunnossa. Voi olla ettet sitten enää haluakaan.

Näin neuvoisin. Jälkiviisaana. Älä tee niin kuin minä tein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi