Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies joka haluaa olla ystävä sekä välittää. Puhuu tulevaisuudesta meistä yhdessä mutta ei pysty parisuhteeseen. Miten selitän tilanteen itselleni?

Vierailija
25.11.2018 |

Tiedän hänen välittävän minusta aidosti. Kuuntelee ja auttaa aina jos minulla on jokin vialla. Laitellaan usein viestiä ja välillä tapaamme. Haluaa minulle vain hyvää ja pitää minua älykkäänä sekä loistavana tyyppinä.
Niin minäkin häntä. Rakastan häntä itseasiassa vähintäänkin ystävänä.

Olemme puhuneet parisuhteesta sekä yhteisestä tulevaisuudesta. Mies ei pysty lupailemaan mitään eikä pysty tällä hetkellä vakavaan suhteeseen, sanonut ihan suoraan.
Ei kuitenkaan osaa selittää mitä välillämme on vaikka olen pyytänyt usein olemaan rehellinen minulle, en minä mene hajalle kuitenkaan. Tai ainakin kestän asiat kyllä niin kuin ne on.
Haluan vain tietää mikä ihme tämä on kun en pysty etenemään itse elämässäni koska pidän miehestä niin paljon. Hän antaa toivoa toisinaan ja pyytää lähes minua olemaan tilanteessa vaikka ei tiedä itsekään mihin asiat etenee. Tai sanoo, ettei voi pakottaa minua jäämään mutta haluaa, että olen hänen elämässään yhtä läheisenä kuin nytkin.

Olen ollut liian kauan tässä tilanteessa ja toisinaan pää hajoaa ja tekisi mieli vain irrottautua ja purkautua vihaisena oman turhautumisen vuoksi.

Hän on sitoutumiskammoinen eikä ole seurustellut vuosiin. Olen myös varovainen mutta tämä ihminen vain on todella tärkeä ja olisi ihanaa nähdä hänen kanssaan elämää.
Seksi ei ole tässä suhteessa niin ilmeinen. Toki meillä on seksuaalista jännitettä ja nautimme toisistamme joskus mutta voimme myös olla ilmankin. Se ei määritä ystävyyttämme.
Ei ole koskaan kinunut vällyjen väliin, suhde on alkanut ystävyydellä ja olen tavannut hänen ystäviään.
Meillä on hieman eri elämäntilanteet. Molemmat keksittyvät työhön. Hän on kiireinen ja uupunut. Minä olen vielä alussa siinä missä hän on jo lopuillaan.
Kuitenkin molemmat lapsettomia sinkkuja.

Vaikea tilanne molemmille.

Miltä tämä kuulostaa ulkopuolelta katsottuna?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on homo. Tai sitten ei vaan ihastu sinuun.

Joka tapauksessa vaikuttaa, että hänellä on paljon omia sisäisiä juttuja, jotka täytyy ensin selvittää. Älä jää odottelemaan. Ja tiedän, ettei ole helppoa jos olet rakastunut. 

Jännä kuinka se on aina niin, että jos mies ei ole naisesta kiinnostunut, epäillään häntä kaappihomoksi mutta jos nainen ei ole miehestä automaattisesti kiinnostunut, ei häntä kukaan epäile lesboksi. Mikä siinä on niin vaikea sisäistää, ettei nainen oletusarvoisesti ole kiinnostava miehelle muuta kuin ehkä panomielessä, jos on hyvännäköinen? Tottakai miehetkin valikoivat kumppaninsa ja jos on sellainen tunne tulee, ettei nainen ole hyvä match niin ei sille mitään voi. Ehkäpä kyseinen mies on tullut aloittajasta toisiin aatoksiin tai ei vain uskalla torjua häntä suoraan.

Vierailija
22/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen kaveri. Eihän siitä mitään valmista tullut. Kun ei pysty parisuhteeseen, niin ei pysty. Kun ei halua terapiaan avaamaan solmuja, niin sitten on yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei ole ystävyyssuhde, jossa sinä olet rakastunut ja toinen ei.

Vierailija
24/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole kiinnostunut, selitä asia siten kuin se on.

Vierailija
25/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten sanoo, että meillä on yhteinen tulevaisuus ehkä. Miksi pitää minut tässä tilanteessa ja antaa toivoa. Vaikka puhumme asioista ja sovimme, ettei suhteen tarvitse edetä. Kuitenkin...

Miksi puhuu minulle kuitenkin niin, että haluaa nähdä meidät yhdessä samassa talossa ja yhteisissä projekteissa.

Miksi hänessä puhuu kaksi ihmistä. Toinen joka ei halua kuin ystävyyttä ja toinen joka haluaa antaa kaiken minulle ja pitää meitä potentiaalisina ehdokkaina vakavaan suhteeseen.

Miksi!? En vain ymmärrä.

Ap

Vierailija
26/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pidä sua viehättävänä mihinkään parisuhteeseen. You're in a friend zone.

Vierailija
27/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa tilanteessa, ihan kuin omia sanojani lukisin.

Toivon että kohdallasi tilanne on eri, mutta sattumalta selvisi että miehellä on suuria ongelmia. Oli "roikottanut" muitakin aiemmin samalla tavalla. Ei siis ihan oikeasti pystynyt suhteeseen, tajusin etten voi häntä odottaa. Elämä lipuu ohi.

Sydän särkyi. Olen nyt yhdessä eri miehen kanssa. Tajusin, että itse ihastuin aiempaan osittain sen takia, että olin itse ongelmainen ja saavuttamaton kiinnosti. Nyt olen löytänyt aarteen ja olen onnellinen etten tämän aiemman kanssa mihinkään ryhtynyt.

Kiitos viestistäsi!

Niin. On kyllä puhunut, että hänellä on ollut minua aikaisemminkin samankaltainen suhde mutta ei vain pystynyt heittäytymään. Ei pysty vain.

Toivoo tilanteen muuttuvan kuulemma. Ei halua menettää minua mutta ei vain jostain syystä jotenkin uskalla edetä vaikka haluaisi.

Hän ei osaa kuulemma selittää asiaa.

Pakko myöntää, että on minullakin ongelmia sitoutumisessa, olen ehkä siksi tässä tilanteessa. Olen miettinyt tätä ennenkin.

Minulla se johtuu varmaan siitä, että pelkään luottaa ihmisiin (lasinen lapsuus ja oli väkivaltainen ensimmäinen seurustelusuhde) , helpompi olla yksin vaikka oikeasti tarvitsen rakkautta. Aina sitä ei ole kuitenkaan helppo ottaa vastaan.

Kuitenkin tuon ihmisen kanssa olen todella paljon vienyt itseäni mukavuusalueiden ulkopuolelle ja tunnen olevani valmis suhteeseen.

Olen todella paljon avoimempi ja valmis ottamaan riskejä.

Harmi, ettei tämä tule ainakaan vastaan. Tuskin koskaan.

Jospa vain itse pystyisin irrottautumaan nyt. Hän on vain niin hyvä ja läheinen ihminen minulle, että ystävänä joka tapauksessa haluan hänet pitää vaikka se vaikeuttaakin irti päästämistä tunnetasolla.

Ap

Kuulostat edelleen minulta menneisyydessä! Itse muutin ulkomaille, ei se mullekaan oikein muuten onnistunut. Kun tulin takaisin Suomeen, pari kertaa sorruin pitämään yhteyttä. Sitten löysin paremman ja tuo aiempi mies jäi yksin haahuilemaan.

T. Sama

Vierailija
28/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen: jätä se sika ja juokse!!!

Vierailija
29/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kohdallasi tilanne on eri, mutta sattumalta selvisi että miehellä on suuria ongelmia. Oli "roikottanut" muitakin aiemmin samalla tavalla. Ei siis ihan oikeasti pystynyt suhteeseen, tajusin etten voi häntä odottaa. Elämä lipuu ohi.

Sydän särkyi. Olen nyt yhdessä eri miehen kanssa. Tajusin, että itse ihastuin aiempaan osittain sen takia, että olin itse ongelmainen ja saavuttamaton kiinnosti. Nyt olen löytänyt aarteen ja olen onnellinen etten tämän aiemman kanssa mihinkään ryhtynyt.

Kiitos viestistäsi!

Niin. On kyllä puhunut, että hänellä on ollut minua aikaisemminkin samankaltainen suhde mutta ei vain pystynyt heittäytymään. Ei pysty vain.

Toivoo tilanteen muuttuvan kuulemma. Ei halua menettää minua mutta ei vain jostain syystä jotenkin uskalla edetä vaikka haluaisi.

Pakko myöntää, että on minullakin ongelmia sitoutumisessa, olen ehkä siksi tässä tilanteessa. Olen miettinyt tätä ennenkin.

Minulla se johtuu varmaan siitä, että pelkään luottaa ihmisiin (lasinen lapsuus ja oli väkivaltainen ensimmäinen seurustelusuhde) , helpompi olla yksin vaikka oikeasti tarvitsen rakkautta. Aina sitä ei ole kuitenkaan helppo ottaa vastaan.

Kuitenkin tuon ihmisen kanssa olen todella paljon vienyt itseäni mukavuusalueiden ulkopuolelle ja tunnen olevani valmis suhteeseen.

Jospa vain itse pystyisin irrottautumaan nyt. Hän on vain niin hyvä ja läheinen ihminen minulle, että ystävänä joka tapauksessa haluan hänet pitää vaikka se vaikeuttaakin irti päästämistä tunnetasolla.

Ap

Kuulostat edelleen minulta menneisyydessä! Itse muutin ulkomaille, ei se mullekaan oikein muuten onnistunut. Kun tulin takaisin Suomeen, pari kertaa sorruin pitämään yhteyttä. Sitten löysin paremman ja tuo aiempi mies jäi yksin haahuilemaan.

T. Sama

Haluaisin saada tilanteelle vain jonkun selvän kulun. Luultavasti suhteesta täytyy vain irrottautua, se näyttää todennäköisemmältä.

Toivottavasti ei kuitenkaan ole sama mies kyseessä. :D

Mukava kuitenkin saada vastauksia ihmiseltä, joka on ollut samankaltaisessa tilanteessa.

Kiitos vielä.

Tämä tilanne väsyttää yllättävän paljon.

Ap

Vierailija
30/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse! Mies ei halua sitoutua mutta roikottaa sua varalla. Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta, ilm aina kun olet irtaantumassa? Tuossa saat ap vielä pahasti näpeillesi.

Vierailija
31/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viestistäsi!

Ap

T. Sama

Haluaisin saada tilanteelle vain jonkun selvän kulun. Luultavasti suhteesta täytyy vain irrottautua, se näyttää todennäköisemmältä.

Toivottavasti ei kuitenkaan ole sama mies kyseessä. :D

Mukava kuitenkin saada vastauksia ihmiseltä, joka on ollut samankaltaisessa tilanteessa.

Kiitos vielä.

Tämä tilanne väsyttää yllättävän paljon.

Ap

Selvä kulku on aika epätodennäköinen, valitettavasti. Toivon, ettei ole sama mies, nimessä kuusi kirjainta. Eiköhän näitä kuitenkin valitettavasti ole usemapiakin.

Itse olisin toivonut, että olisin ollut tarpeeksi vahva, jotta oisin ihan vaan vaatinut vastauksia kunnolla, ja niitä saamattomana ignoraannut koko hepun kokonaan. Siihen siis kannustan, mutten itsekään pystynyt.

Tsemppiä!

Vierailija
32/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään käynyt niin, että tuollaisen suhteen päätyttyä mies on alkanut seurustella miehen kanssa? Mulle kävi niin.

Vierailija
33/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo miehen nyt tarjoama ei ole sitä mitä haluat niin suuntaat katseen muualle.

Vierailija
34/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa valitettavasti siltä, ettei hän ole sinuun ihastunut. Olet ok ja kivaa seuraa, mutta et sitoutumiseen asti. Niin kauan kun sinullekin riittää tuo niin homma jatkuu kunnes mies löytää sen oikean. Miehelle sopii tämän hetkinen tilanne, siksi et saa kuin ympäripyöreitä vastauksia.

Jos etsit parisuhdetta ja sitoumista niin hän ei ole sinua varten.

Vierailija
35/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten sanoo, että meillä on yhteinen tulevaisuus ehkä. Miksi pitää minut tässä tilanteessa ja antaa toivoa. Vaikka puhumme asioista ja sovimme, ettei suhteen tarvitse edetä. Kuitenkin...

Miksi puhuu minulle kuitenkin niin, että haluaa nähdä meidät yhdessä samassa talossa ja yhteisissä projekteissa.

Miksi hänessä puhuu kaksi ihmistä. Toinen joka ei halua kuin ystävyyttä ja toinen joka haluaa antaa kaiken minulle ja pitää meitä potentiaalisina ehdokkaina vakavaan suhteeseen.

Miksi!? En vain ymmärrä.

Ap

Siksi koska haluaa pitää sinut, koska kiva kun on joku ihaileva nainen ja seksiä rouva Oikeaa odotellessa. Luulisitko, että jaksaisit roikkua mukana jos hän sanoisi, että yhteistä tulevaisuutta ei ole? Tuskin ja mies tietää sen. Samaten hän ei myöskään halua luvata mitään liikoja, mutta vähän kuitenkin että pysyt mukana.

Vierailija
36/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti kuulosta siltä että tilanteessa olisi mitään epäselvää. Minusta asetelma on aivan päivänselvä: mies ei ole sinusta kiinnostunut parisuhdemielessä eikä parisuhdetta ole tulossa.

Hän kuitenkin on varmaan sinuun jollain tavalla kiintynyt, pitää sinua ihan ok tyyppinä tai nauttii ihailustasi. Joka tapauksessa, hän pitää mieluummin tilanteen nykyisenlaisena kuin antaisi sinulle lähtöpassit. Tilanne on yksinkertaisesti hänelle nyt täysin OK, eikä hän halua muuttaa sitä.

Epämääräiset maalailut tulevasta pitävät sinut kätevästi saatavilla, mutta ovat tarpeeksi höttöisiä ettei miehen tarvitse valehdella tai ruveta kusipääksi. 

Sinun täytyy olla nyt itse vahva ja irrottautua suhteesta. Usko vain, että kunhan suret ja itket tunteen loppuun, nouset vahvempana. Puolen vuoden kuluttua ihmettelet, miksi ihmeessä arvostit itseäsi niin vähän, että roikut suhteen toivossa noinkin kauan.

Vierailija
37/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti kuulosta siltä että tilanteessa olisi mitään epäselvää. Minusta asetelma on aivan päivänselvä: mies ei ole sinusta kiinnostunut parisuhdemielessä eikä parisuhdetta ole tulossa.

Hän kuitenkin on varmaan sinuun jollain tavalla kiintynyt, pitää sinua ihan ok tyyppinä tai nauttii ihailustasi. Joka tapauksessa, hän pitää mieluummin tilanteen nykyisenlaisena kuin antaisi sinulle lähtöpassit. Tilanne on yksinkertaisesti hänelle nyt täysin OK, eikä hän halua muuttaa sitä.

Epämääräiset maalailut tulevasta pitävät sinut kätevästi saatavilla, mutta ovat tarpeeksi höttöisiä ettei miehen tarvitse valehdella tai ruveta kusipääksi. 

Sinun täytyy olla nyt itse vahva ja irrottautua suhteesta. Usko vain, että kunhan suret ja itket tunteen loppuun, nouset vahvempana. Puolen vuoden kuluttua ihmettelet, miksi ihmeessä arvostit itseäsi niin vähän, että roikut suhteen toivossa noinkin kauan.

Kiitos sinulle paljon, olet oikeassa, että ajallaan helpottaa.

Olen kyllä todella ahdistunut ja surullinen. Ehkä siksi, että olen kertonut hänelle kaiken ja luottanut häneen ihmisenä todella paljon. Pitänyt ehkä luotettavimpana henkilönä elämässäni. Aloin uskomaan ihmisiin uudestaan hänen kauttaan.

Sattuu ihan hirveästi mutta minkäs tälle tilanteelle voi.

Ap

Vierailija
38/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni niin tyhmäksi. Luulin, etten ole enää niin naiivi ja helposti saatavilla.

Väärässä olin. Joskus ajattelin, että jo on ihme, että jos tämä ihminen pettää luottamukseni niin usko ihmisiin menee. Vaikutti todella luotettavalta ja hyvältä ihmiseltä, jolle voisin kertoa kaiken aina. Tunsin jotain syvempää yhteyttä.

Mutta kaikki on loppuen lopuksi vain puhetta.

Mihin täällä voi uskoa. Kaikki suhteeni on kaatunut siihen, että luottamus on petetty. Ehkä jopa haen sellaisten ihmisten seuraan tiedostamatta jotka eivät kykene rakastamaan.

Minä kyllä välitän ja rakastan, ehkä kuitenkin sellainen mahdottomuus vastarakkauteen juontaa lapsuudesta jolloin vedettiin vain viinaa ja rakkaus sekä huomio riitti vain rippeisiin vanhempien tunneskaalojen mukaan.

Inhottaa ihan hirveästi. Luulen eteneväni vuosien tullessa mutta joka kerta tulee pahasti takapakkia ja taas tuntuu olleensa hölmö. Helvetti sentään.

Mitenköhän ihmeessä uskon ja positiivisen asenteen tähän elämään saisi?

Ap

Vierailija
39/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu suoraan sille miehelle, että nyt riittää kiemurtelu, sulla on tullut raja vastaan. Sitten katkaiset suhteen ja irrottaudut hänestä.

Vierailija
40/65 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinun pitää miettiä se, että mitä SINÄ haluat.

Nyt mietit sitä, että mitä joku TOINEN haluaa.

Jos sinä haita parisuhteen, niin sinä etsit sen. Et sinä parisuhdetta sellaisen kanssa voi toteuttaa, joka ei sitä sinun kanssasi halua.

Vai voitko?

Josku pitää tehdä radikaalejakin asioita, että etenee omassa elämässään.

Mitä sinä haluat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi