Mies joka haluaa olla ystävä sekä välittää. Puhuu tulevaisuudesta meistä yhdessä mutta ei pysty parisuhteeseen. Miten selitän tilanteen itselleni?
Tiedän hänen välittävän minusta aidosti. Kuuntelee ja auttaa aina jos minulla on jokin vialla. Laitellaan usein viestiä ja välillä tapaamme. Haluaa minulle vain hyvää ja pitää minua älykkäänä sekä loistavana tyyppinä.
Niin minäkin häntä. Rakastan häntä itseasiassa vähintäänkin ystävänä.
Olemme puhuneet parisuhteesta sekä yhteisestä tulevaisuudesta. Mies ei pysty lupailemaan mitään eikä pysty tällä hetkellä vakavaan suhteeseen, sanonut ihan suoraan.
Ei kuitenkaan osaa selittää mitä välillämme on vaikka olen pyytänyt usein olemaan rehellinen minulle, en minä mene hajalle kuitenkaan. Tai ainakin kestän asiat kyllä niin kuin ne on.
Haluan vain tietää mikä ihme tämä on kun en pysty etenemään itse elämässäni koska pidän miehestä niin paljon. Hän antaa toivoa toisinaan ja pyytää lähes minua olemaan tilanteessa vaikka ei tiedä itsekään mihin asiat etenee. Tai sanoo, ettei voi pakottaa minua jäämään mutta haluaa, että olen hänen elämässään yhtä läheisenä kuin nytkin.
Olen ollut liian kauan tässä tilanteessa ja toisinaan pää hajoaa ja tekisi mieli vain irrottautua ja purkautua vihaisena oman turhautumisen vuoksi.
Hän on sitoutumiskammoinen eikä ole seurustellut vuosiin. Olen myös varovainen mutta tämä ihminen vain on todella tärkeä ja olisi ihanaa nähdä hänen kanssaan elämää.
Seksi ei ole tässä suhteessa niin ilmeinen. Toki meillä on seksuaalista jännitettä ja nautimme toisistamme joskus mutta voimme myös olla ilmankin. Se ei määritä ystävyyttämme.
Ei ole koskaan kinunut vällyjen väliin, suhde on alkanut ystävyydellä ja olen tavannut hänen ystäviään.
Meillä on hieman eri elämäntilanteet. Molemmat keksittyvät työhön. Hän on kiireinen ja uupunut. Minä olen vielä alussa siinä missä hän on jo lopuillaan.
Kuitenkin molemmat lapsettomia sinkkuja.
Vaikea tilanne molemmille.
Miltä tämä kuulostaa ulkopuolelta katsottuna?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän hänen välittävän minusta aidosti. Kuuntelee ja auttaa aina jos minulla on jokin vialla. Laitellaan usein viestiä ja välillä tapaamme. Haluaa minulle vain hyvää ja pitää minua älykkäänä sekä loistavana tyyppinä.
Niin minäkin häntä. Rakastan häntä itseasiassa vähintäänkin ystävänä.Olemme puhuneet parisuhteesta sekä yhteisestä tulevaisuudesta. Mies ei pysty lupailemaan mitään eikä pysty tällä hetkellä vakavaan suhteeseen, sanonut ihan suoraan.
Ei kuitenkaan osaa selittää mitä välillämme on vaikka olen pyytänyt usein olemaan rehellinen minulle, en minä mene hajalle kuitenkaan. Tai ainakin kestän asiat kyllä niin kuin ne on.
Haluan vain tietää mikä ihme tämä on kun en pysty etenemään itse elämässäni koska pidän miehestä niin paljon. Hän antaa toivoa toisinaan ja pyytää lähes minua olemaan tilanteessa vaikka ei tiedä itsekään mihin asiat etenee. Tai sanoo, ettei voi pakottaa minua jäämään mutta haluaa, että olen hänen elämässään yhtä läheisenä kuin nytkin.Olen ollut liian kauan tässä tilanteessa ja toisinaan pää hajoaa ja tekisi mieli vain irrottautua ja purkautua vihaisena oman turhautumisen vuoksi.
Hän on sitoutumiskammoinen eikä ole seurustellut vuosiin. Olen myös varovainen mutta tämä ihminen vain on todella tärkeä ja olisi ihanaa nähdä hänen kanssaan elämää.
Seksi ei ole tässä suhteessa niin ilmeinen. Toki meillä on seksuaalista jännitettä ja nautimme toisistamme joskus mutta voimme myös olla ilmankin. Se ei määritä ystävyyttämme.
Ei ole koskaan kinunut vällyjen väliin, suhde on alkanut ystävyydellä ja olen tavannut hänen ystäviään.
Meillä on hieman eri elämäntilanteet. Molemmat keksittyvät työhön. Hän on kiireinen ja uupunut. Minä olen vielä alussa siinä missä hän on jo lopuillaan.
Kuitenkin molemmat lapsettomia sinkkuja.Vaikea tilanne molemmille.
Pitää miehistä, muttei vielä valmis tulemaan kaapista.
Äijä selittelee tuubaa. Sillä on toinen nainen jossakin ja pitää sinua varalla. Toinen vaihtoehto on että mies on saamaton vänkyrä jolla naisihminen ei tee yhtään mitään. Unohda koko äijä.
Mies on homo. Tai sitten ei vaan ihastu sinuun.
Joka tapauksessa vaikuttaa, että hänellä on paljon omia sisäisiä juttuja, jotka täytyy ensin selvittää. Älä jää odottelemaan. Ja tiedän, ettei ole helppoa jos olet rakastunut.
Yleensä kyllä intuitioni kertoo asioita ja voin luottaa itseeni. Tässä asiassa en vain saa mitään selvää hänestä tai koko tilanteesta.
Ehkä hän ei vain halua parisuhdetta ilman, että syynä olisi mitään erityisempää.
On todella tarkka asioista ja varovainen. Hänellä on asiat ihan hyvin, ehkei vain osaa sopeutua ajatukseen sitoutumisesta mutta kuitenkin välittää ja tarvitsee jonkinlaista tunneyhteyttä hänelle erityiseen ihmiseen.
Ap
Jos mies sanoo ettei voi pakottaa jäämään, se tarkoittaa ettei häntä haittaisi myöskään jos lähtisit jonkun toisen miehen mukaan.
Tämä velmu haluaa vain rusinat pullasta.
Olemme puhuneet hänen seksuaalisesta suuntautumisesta. Niin kuin minun myös.
Kuulemma ei osaisi kuvitellakaan olevansa miehen kanssa milläänlailla.
Naiseus on hänelle kiihoke, hän kokee ettei seksi ole tärkeää ellei siinä ole tunnetta mukana. Hänelle on tärkeämpää syvällisempi yhteys kuin pinnallisuus.
Ap
Olen ollut tuossa tilanteessa, ihan kuin omia sanojani lukisin.
Toivon että kohdallasi tilanne on eri, mutta sattumalta selvisi että miehellä on suuria ongelmia. Oli "roikottanut" muitakin aiemmin samalla tavalla. Ei siis ihan oikeasti pystynyt suhteeseen, tajusin etten voi häntä odottaa. Elämä lipuu ohi.
Sydän särkyi. Olen nyt yhdessä eri miehen kanssa. Tajusin, että itse ihastuin aiempaan osittain sen takia, että olin itse ongelmainen ja saavuttamaton kiinnosti. Nyt olen löytänyt aarteen ja olen onnellinen etten tämän aiemman kanssa mihinkään ryhtynyt.
Eiköhän toi ole vaikea tilanne ihan pelkästään sinulle.
Ei kannata alkaa selittelemään tai ihmettelemään miehen toimintaa itselleen parhain päin. Ei sillä loppujen lopuksi ole väliä miksi mies ei halua ottaa sitä askelta sinun kanssasi (ei välttämättä tiedä sitä itsekään), joku teidän suhteessa ei vain natsaa tarpeeksi ja siinä se. Kiusaat vain itseäsi jatkamalla tuota ja pahimmillaan saat seurata sivusta kun mies vihdoin haluaa alkaa tosissaan seurustella - jonkun muun kanssa.
Menette sitten vanhoina, rumina ja väsynneinä viimisillä voimillanne hetkeks yksiin. Siihen asti odottelet että hän silloin tällöin kertoo sulle jotain loruja. Kuluuhan se elämä niitä ihmetellessä.
Entäs jos olisitte ihan vaan ystäviä? Eikö se riittäisi?
Niin olen minäkin erään miehen kanssa, haluaa että pysyn elämässään, soitellaan/viestitellään mutta sen jälkeen ku tein itselle selväksi että ollaan vaan ystäviä niin ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin häntä. Rakastan häntä itseasiassa vähintäänkin ystävänä.Olemme puhuneet parisuhteesta sekä yhteisestä tulevaisuudesta. Mies ei pysty lupailemaan mitään eikä pysty tällä hetkellä vakavaan suhteeseen, sanonut ihan suoraan.
Haluan vain tietää mikä ihme tämä on kun en pysty etenemään itse elämässäni koska pidän miehestä niin paljon. Hän antaa toivoa toisinaan ja pyytää lähes minua olemaan tilanteessa vaikka ei tiedä itsekään mihin asiat etenee. Tai sanoo, ettei voi pakottaa minua jäämään mutta haluaa, että olen hänen elämässään yhtä läheisenä kuin nytkin.Olen ollut liian kauan tässä tilanteessa ja toisinaan pää hajoaa ja tekisi mieli vain irrottautua ja purkautua vihaisena oman turhautumisen vuoksi.
Kuitenkin molemmat lapsettomia sinkkuja.Vaikea tilanne molemmille.
Niin, miksi et nyt vaan usko mitä mies sanoo, kun kaikki on niin hyvin. Hänellä voi olla myls elämänkokemusta, joten siksi sanoo näin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuossa tilanteessa, ihan kuin omia sanojani lukisin.
Toivon että kohdallasi tilanne on eri, mutta sattumalta selvisi että miehellä on suuria ongelmia. Oli "roikottanut" muitakin aiemmin samalla tavalla. Ei siis ihan oikeasti pystynyt suhteeseen, tajusin etten voi häntä odottaa. Elämä lipuu ohi.
Sydän särkyi. Olen nyt yhdessä eri miehen kanssa. Tajusin, että itse ihastuin aiempaan osittain sen takia, että olin itse ongelmainen ja saavuttamaton kiinnosti. Nyt olen löytänyt aarteen ja olen onnellinen etten tämän aiemman kanssa mihinkään ryhtynyt.
Kiitos viestistäsi!
Niin. On kyllä puhunut, että hänellä on ollut minua aikaisemminkin samankaltainen suhde mutta ei vain pystynyt heittäytymään. Ei pysty vain.
Toivoo tilanteen muuttuvan kuulemma. Ei halua menettää minua mutta ei vain jostain syystä jotenkin uskalla edetä vaikka haluaisi.
Hän ei osaa kuulemma selittää asiaa.
Pakko myöntää, että on minullakin ongelmia sitoutumisessa, olen ehkä siksi tässä tilanteessa. Olen miettinyt tätä ennenkin.
Minulla se johtuu varmaan siitä, että pelkään luottaa ihmisiin (lasinen lapsuus ja oli väkivaltainen ensimmäinen seurustelusuhde) , helpompi olla yksin vaikka oikeasti tarvitsen rakkautta. Aina sitä ei ole kuitenkaan helppo ottaa vastaan.
Kuitenkin tuon ihmisen kanssa olen todella paljon vienyt itseäni mukavuusalueiden ulkopuolelle ja tunnen olevani valmis suhteeseen.
Olen todella paljon avoimempi ja valmis ottamaan riskejä.
Harmi, ettei tämä tule ainakaan vastaan. Tuskin koskaan.
Jospa vain itse pystyisin irrottautumaan nyt. Hän on vain niin hyvä ja läheinen ihminen minulle, että ystävänä joka tapauksessa haluan hänet pitää vaikka se vaikeuttaakin irti päästämistä tunnetasolla.
Ap
Olen tosiaan puhunut miehen kanssa asioista. Olemme sopineet, että välillämme ei olisi mitään ihmeellisempää. Vain ystäviä koska kummatkin haluavat kuitenkin pysyä toisen elämässä meni asiat miten tahansa.
Kunnes alkaa ITSE puhumaan yhteisestä tulevaisuudesta jossain vaiheessa ja haluaa viedä minua syömään jne. Haluaa olla kanssani ja kuunnella, välittää jne.
Pää menee sekaisin toisinaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä intuitioni kertoo asioita ja voin luottaa itseeni. Tässä asiassa en vain saa mitään selvää hänestä tai koko tilanteesta.
Ehkä hän ei vain halua parisuhdetta ilman, että syynä olisi mitään erityisempää.
On todella tarkka asioista ja varovainen. Hänellä on asiat ihan hyvin, ehkei vain osaa sopeutua ajatukseen sitoutumisesta mutta kuitenkin välittää ja tarvitsee jonkinlaista tunneyhteyttä hänelle erityiseen ihmiseen.
Ap
Joo,noinhan sitä rakastunut itselleen selittää. Todellisuudessa mies ei vain halua suhteeseen SINUN kanssasi. Hänellä voi olla monenlaista säätöä meneillään eikä uskalla päästää irti koska nauttii siitä että ihailet häntä. Pitää sinua varalla ja paistattelee ihailussasi niin kauan että löytää sen johon rakastuu.
Tuollainen kaveri mullakin on ollut. Muuten ihan kiva mutta ei saa aikaan mitään ja haluaa olla sydänystävä. Minä vaan en halua miespuolisia tyttöystäviä vaan haluan miehen ja seksiä. Tottakai hyvässä suhteessa on myös ystävyys ja kaikenlaista. Sen takia minäkin roikuin tässä miehessä aikani kun luulin että siitä voisi tulla jotain. Onneksi tajusin lopettaa. Ei ole ihme että kaikki eivät löydä kumppania kun osa tarjokkaista on näitä lapasia ja loput jotain juoppopettureita. Hyvät miehet on harvassa valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo,noinhan sitä rakastunut itselleen selittää. Todellisuudessa mies ei vain halua suhteeseen SINUN kanssasi. Hänellä voi olla monenlaista säätöä meneillään eikä uskalla päästää irti koska nauttii siitä että ihailet häntä. Pitää sinua varalla ja paistattelee ihailussasi niin kauan että löytää sen johon rakastuu.
Eikä välttämättä ole edes montaa säätöä meneillään, mutta pointti on täysin totta. Mies ei ole ap:hen ihastunut, pitää lähinnä ystävänä. Usko tämä ap äläkä särje sydäntäsi, kun mies löytää yhtäkkiä rakkauden.
Niin saatatte olla kyllä oikeassa. Teen johtopäätöksiä sitten paremmin kun mies tänään selittää minulle tilanteen. Lupasi tehdä sen tänään, odottelen siis hänen kantaansa asiaan.
Täytyy vain varautua siihen, että tänään saattaa kirpaista mutta ei sen väliä, kunhan kuulisin totuuden, edes osittain.
Ap
Mielenterveysongelmat ovat miehen vaivana.
Mies on nössö eikä osaa olla naisen kanssa. Mahdollisesti piilohomo.