Olenko liian mustasukkainen ja kohtuuton? Aloin seurustella
juuri öskettäin miehen kanssa, joka tapaili alkuun useampaa naista, minä yksi heistä. Sitten me rakastuimme todella ja halusimme sitoutua toisiimme. Mies haluaa säilyttää yhden näistä naisista kaverinaan. Nainen on myös alkanut seurustella tahollaan, mutta on jo vuosia palannut aina erottuaan jostakin tapailemaan tätä minun miesystävääni ja on useita kertoja sanonut, että on rakastunut mieheeni ja haluaa seurustella hänen kanssaan. Näin tulisi tapahtumaan siis todennäköisesti uudestaankin. Miesystäväni on kieltäytynyt hänen seurusteluehdotuksistaan ja on tarjonnut vain kaveruutta ja seksiä.
Nyt minusta tuntuu epämukavalta, että nuo kaksi pitäisivät yhteyttä. Tästä voi tulla kynnyskysymys. Mitä mieltä olet? Olisiko sinulle minun asemassani ok, että nuo kaksi jatkaisivat yhteydenpitoa vai haluaisitko, että mies jättää naisen menneisyyteen?
Kommentit (71)
En hyväksyisi. Toisi liikaa stressiä ja porukkaa parisuhteeseen. Useinkin pitää seurustelun alussa valita yksi, sitoutua häneen ja toivottaa muille hyvät jatkot. Ei sitä kaveriksi muututa toisen statusmuutoksen takia.
Mies vaikuttaa julmalta, kun leikittelee tämän toisen naisen tunteilla. Klassinen friendzone-tilanne. Naisen tunteet voisivat joskus laantua, jos mies ei niitä kävisi säännöllisesti elvyttämässä.
Toisesta näkökulmasta katsoen kaveruuden kieltäminen olisi toisen rajoittamista. En lähtisi kieltämään kaveruutta, olisi melkoinen epäluottamuslause miehelle. Tutustu naiseen ja tarvittaessa juttele hänen kanssaan. Voit yllättyä. Moni seksikaverisuhde on ollut vilpittömästi sitä eikä taustalla aina ole ketään, joka siitä parisuhdetta vinkuisi. Tosin omallekin kohdalle osui mies, jonka ex "kaverina" vesitti suhdettamme ja vonkasi miestä takaisin. No, se mies sai kyllä mennäkin. Itse taas olen ollut se aidosti vilpitön ex-säätö ja kaverinainen monesti, ja todellakin ihan onnellinen kaverini löydettyä elämänsä naisen. Joskus se on surullisesti johtanut kaverin menettämiseen, kun nainen on ollut mustasukkainen syyttä, joskus siihen, että ollaan ystävystytty kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan, että tähän asti mies on tarjonnut naiselle vain kaveruutta ja seksiä. Meidän aloitettuamme seurustelun hän tarjoaa vain kaveruutta. Seksi on jäänyt pois. Mutta minusta kaveruuskin on liikaa tässä tapauksessa.
Ap
No mitäpä sä sitten enää ihmettelet? Tämä mies ei ole sinulle se oikea eikä edes sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Toisesta näkökulmasta katsoen kaveruuden kieltäminen olisi toisen rajoittamista. En lähtisi kieltämään kaveruutta, olisi melkoinen epäluottamuslause miehelle. Tutustu naiseen ja tarvittaessa juttele hänen kanssaan. Voit yllättyä. Moni seksikaverisuhde on ollut vilpittömästi sitä eikä taustalla aina ole ketään, joka siitä parisuhdetta vinkuisi. Tosin omallekin kohdalle osui mies, jonka ex "kaverina" vesitti suhdettamme ja vonkasi miestä takaisin. No, se mies sai kyllä mennäkin. Itse taas olen ollut se aidosti vilpitön ex-säätö ja kaverinainen monesti, ja todellakin ihan onnellinen kaverini löydettyä elämänsä naisen. Joskus se on surullisesti johtanut kaverin menettämiseen, kun nainen on ollut mustasukkainen syyttä, joskus siihen, että ollaan ystävystytty kaikki.
Mutta nyt on taustalla muutakin. Nainen on tietääkseni jo vuosia yrittänyt saada miesystävääni parisuhteeseen. Mies on itse kertonut tämän. Välillä seurustellut jonkun kanssa, eronnut ja ei kun uusi yritys. Nykyinen ”seurustelu” taitaakin olla joku nettisuhde eli entistä epävarmempi on minun oloni.
Ap
Mun mielestä sen miehen pitäis valita se seksiä tarjoava nainen ja unohtaa AP joka selvästi tunteilee liikaa. N40
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sen miehen pitäis valita se seksiä tarjoava nainen ja unohtaa AP joka selvästi tunteilee liikaa. N40
Häh? Ei ole mitään seksiä tarjoavaa naista.
Pelimies totta kai, ei tavallisilla miehillä ole naisia joka sormelle. Ap koittaa kesyttää miehen, ehkä onnistuu jos ei ihan lapsosia enää olla.