Muutto ihmetellyä. Ostettiin talo
ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen mummo ja pappa, joille aikanaan myin rivitalokaksioni. Muutto oli sovittu muistaakseni 7.1., joka sinä vuonna oli lauantai. Yllättäen kodin pihaan kaarsi jo 22.12. muuttoauto, jossa oli kuljetajana ostajien poika ja sisältönä olohuoneellinen tavaraa. He olivat päättäneet, että se on mainio muuttopäivä etenkin, kun minäkin olin kotona ja saatoin olla apuna. He olivat saaneet oman talonsa kaupaksi ja koska sen ostajat halusivat jouluksi uuteen kotiin, niin minulta kyselemättä päättivät, että tavarat tuodaan ennen joulua minun asuntooni, joulun vanhukset olisivat pojan luona ja jo tapaninpäivän iltana tulisivat laittamaan kotiaan kuntoon.
Ilmoitin, että ehdottomasti ei käy. En anna kotiani varastoksi, en tyhjennä varastoa, en keksi mitään syytä sille, miksi minun pitäisi tapaninpäivänä antaa kotini muille etenkin kun kauppakirjan mukaan hallintaoikeus siirtyi vasta silloin 7.1. Tästä käytiin isoilla kirjaimilla keskustelua.Mummo itki, pappa kiroilija heidän noin 40v poikansa haistatteli. Lopulta oli pakko soittaa välittäjä paikalle selittämään, että vaikka kauppakirja oli allekirjoitettu ja maksupäivä sovittu, niin minun ei tarvitse muuttaa ennen sovittua päivää.
Mutta yrittivät ne silti jo uutenavuotena päästä "vähän katsomaan ja vaikka kahvit juomaan omaa kotiin".
Apua. Hyvä syy miksi ei kannata antaa avainta ennen, kuin hallinta oikeus siirtyy. Itse oon antanut ja saanut kaupanteon yhteydessä avaimen.. koska hallinta oikeus on siirtynyt n. 4 viikon sisällä kaupasta.
Mä en siivoa asunto mihin muutan vaan entinen omistaja ja näin on sovittu. Toiseksi meillä on vähemmän tavaraa, aloitamme pintarempan heti ennen joulua että jouluksi on tehty keittiö ja sali ja 2 makkaria. Emme jätä mitään entistä pintaa mutta edelliset silti siivoavat asumiskuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä sinne ihan lukkoseppä tulee vaihtamaan ne ja me olemme omistajia.
Mitä järkeä vaihtaa lukot jos saa avaimet itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Mä en siivoa asunto mihin muutan vaan entinen omistaja ja näin on sovittu. Toiseksi meillä on vähemmän tavaraa, aloitamme pintarempan heti ennen joulua että jouluksi on tehty keittiö ja sali ja 2 makkaria. Emme jätä mitään entistä pintaa mutta edelliset silti siivoavat asumiskuntoon.
Aiot asua talossa jossa tehdään pintaremonttia?
Muutimme tähän uuteen taloon 2 vkoa sitten. Hallintaoikeuden siirtymispäiväksi oli sovittu 4.11 eli sitä ennen ei ollut mitään asiaa talolle. Saimme sitten avaimet 2 pv etuajassa. Silloin alkoi remppa ja joka päivä toimme arempaa tavaraa kaappeihin samalla. Itse muutto oli isänpäivänä ja silloin tuotiin loput. Edellisessä talossamme tehtiin sitten muuttosiivous ja uudet asukkaat saivat puolestaan avaimet. He muuttivat toissapäivänä.
Ei meille kuulunut mitenkään miten ja missä vaiheessa tämä talon ex omistajat pakkasivat kamansa kunhan sovittuun päivään mennessä oli tyhjää.
Kun muutimme tähän asuntoon (vuokralle), muuttopäiväksi kirjattiin 1.10, mutta koska asunnossa ei asunut ketään, vuokranantaja antoi meille avaimet jo 15.9, jotta pääsimme kaikessa rauhassa muuttamaan, eikä ottanut vuokraa syyskuulta lainkaan.
Toivon jo koko syfämmestäni että ap on oikeassa ja pääsee elvistelemään aavistuksillaan, jotka myöhemmin ovat tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Toivon jo koko syfämmestäni että ap on oikeassa ja pääsee elvistelemään aavistuksillaan, jotka myöhemmin ovat tietoja.
Itse toivon kaikkien eduksi, että asiat sujuu niin kuin on sovittu. Olisi apllekin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan asunto on käytössämme 1,12 ja todella kauppakirjassa lukee niin. Mistä minå tiedän miksi lupasivat muuttaa viimen päivä viimestään pois vaikkei ollut uutta taloa. Miksi nämä asiat pitäisi olla kiinnostavia mutta ei se miten tuon muuton saa viidessä päivässä tehtyä?
Silloin kauppakirjaan olisi pitänyt laittaa huoneiston luovutuspäiväksi 30.11, mutta aloituksessa puhut 1.12 eli entiset asukkaat voivat muuttaa 1.12 klo 23.59 saakka.
Ja muuttofirmat kyllä helposti hoitavat homman päivän parin aikana. On ihan omakohtaista kokemusta.
Ja kuka muuttaa taloon, jossa tehdään remppaa samaan aikaan?
Minä toivon kaikkein eniten että talo on tunnistettu ja myyjille kerrottu....
Meiltä ostaja kysyi lupaa tuoda tavaraa etukäteen. Välittäjä puuttui heti ja suositteli, ettei lähdetä yhtään säätämään vaan avaimet saa xx.x. päivänä ja sitten voi tuoda tavaransa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiot asua talossa jossa tehdään pintaremonttia?
Tätä minäkin ihmettelin. Tein pintaremontit ehdottomasti ennen asuntoon muuttoa. Mikä sen mukavampaa kuin muttaa valmiiseen taloon. Mutta mikä ettei, jos ei remontin keskellä haittaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Kun muutimme tähän asuntoon (vuokralle), muuttopäiväksi kirjattiin 1.10, mutta koska asunnossa ei asunut ketään, vuokranantaja antoi meille avaimet jo 15.9, jotta pääsimme kaikessa rauhassa muuttamaan, eikä ottanut vuokraa syyskuulta lainkaan.
Ja tämä liittyi tähän kiinteistökauppakeskusteluun miten?
Vierailija kirjoitti:
Ei, en soita. Kyse vaan on vaistosta, asiasta että se muutto ei hoidu niinkun sanotte, nopeasti ja kitkattomasti. Ensinnäkin pakkaaminen. Voi kai ne muuttomiehet pakata mutta että päivässä pakkaus, muutto ja siivous? Ja se käytös kun kävin. Siinä oli jotain outoa. Me olemme maksaneet jo koko summan ja saaneet avaimen. Toinen avain asujilla. Mutta turha täällä pohtia, kaikki ovat lähestulkoon syyttäviä ihankuin olisin pakottamassa heitä muuttamaan aiemmin. Siitä ei ole kyse vaan suuresta epäilystä että muutto ei sovitusti tapahdu. Sekin että kauppakirjankirjoitus hetkellå n 5viikkoa sitten heillä ei ollut ostettuna uutta kotia. Ainakin puhuivat ettå nyt kun saatiin rahat voidaan katsoa taloja.
Tottakai ne oli omituisia, kun alat tunkeilla siellä muuttokuormasi kanssa... Ei ole itselle tullut koskaan mieleen käydä pyörimässä toisten nurkissa, vaikka kauppa olisi tehty. Luovutuspäivä on olemassa ja viimeksikin antoivat jo hiukan aikaisemmin, kun olivat saaneet rahansa 30.9., luovutuspäivä oli 31.10. ja 1.10. olivat saaneet jo uuden asunnon. Soittivat joskus 15.10., että alkaa olla tyhjää, joten avaimet saisi parin päivän päästä, jos halutaan. Minusta tuo oli hienoa käytöstä, koska meidän asunto lähti 1.11. ja olisi tullut kiire. Mitäs sitä vanhaa hautoa, jos uuteen on romut jo viety ja rahatkin saatu. Edellisillä kahdella kerralla on saatu avaimet sovittuna päivänä ja toisessa kävin soittamalla ja sopimalla kaupan jälkeen ottamassa mittoja muutamasta paikasta. Siis soitin ja selitin, miksi haluaisin tulla käymään. Ei sinne niin vaan lompsita, vaikka olisi ostanut sen ja olisi avaimet.
Kun me myimme talomme, muutimme vuokralle. Sieltä käsin sitten katsoimme uusia taloja. Suurin osa tavaroistamme meni välivarastoon.
En tykkää asua muuttolaatikoiden keskellä joten meillä pakataan kaikki vasta maksimissaan kolmea päivää ennen varsinaista muuttoa. Olen muuttanut useasti elämäni aikana joten olen oppinut tehokkaaksi pakkaajaksi. Viime muutossa pakkasin koko talomme yhdessä päivässä ja vähän sitä edeltävänä iltana. Olen myös nopea purkamaan tavarat uudessa kodissa. Suunnittelen jo hyvissä ajoin etukäteen mihin mikäkin tavara menee uudessa kodissa ja sitten vaan tehokkaasti hommiin muuttopäivänä. Miehen kanssa oli viimeksi työnjako jossa hän ja muuttomiehet kantoivat laatikot ja huonekalut sisään ja minä purkamassa tavaroita. Parissa päivässä oli viimeisetkin tavarat löytäneet paikkansa.
Ap, toivon että vastaisit. Onko mielestäsi viikossa tehty muutto ja siivous kohtuuton asia?
Vierailija kirjoitti:
ja kauppakirjat tehty ja rahat siirtyneet tilille. Muuttopäiväksi on sovittu 1.12. Mutta kun käytiin äsken uudella talolla ja oltaisiin viety sinne ulkovarastoon tavaroita niin entiset asukkaat asuivat vielä täysin talossa. Siis ihan normaalisti, ei merkkiäkään että muuttoa tekisivät. Mä vähän ihmettelen? Eikö noin iso muutto vie kauan?
Minkäs hemmetin takia te tavaroita viette toisen ihmisen asuntoon!? Muuttopäivä on 1.12 vasta ei 25.11 .
Viimeksi muutettiin lapsiperheenä omakotitalosta toiseen omakotitaloon eli tavaraa oli, mutta silti varsinainen muutto tehtiin yhdessä päivässä, aamusta aloitettiin ja illalla oli kaikki tavarat uudessa kodissa, järjestelyssä nyt tietysti meni muutama päivä. Seuraavana aamuna siivosin entisen kodin ja luovutettiin talo uusille asukkaille. Onnistuu aivan hyvin, kun on vähän järkeä ja hyvää talkooapua.
Mitä ihmettä sinä panikoit muuttoa jo nyt? Tänään sunnuntaina on 25.11 ja vasta ensi lauantaina pvm on 1.12.
Me olemme muuttaneet 365 m2 talosta kokonaan toiseen maahan. Muuttomiehet tulivat tiistai-aamuna pakkaamaan, torstai-iltana ajoi täysperävaunullinen rekka pihaan ja perjantaiaamuna oli kaikki lastattu sisään ja rekka lähti kohti päämäärää. En siivonnut, koska kaikki siivousvälineet olivat rekassa. Oletan, että talon ostanut oli joko tilannut siivouspalvelun tai kävi itse viikonloppuna siivoamassa.
Älytöntä ajoittaa oma sisäänmuutto samaan päivään, kun toisten ulosmuuttopäivä (tai heti sitä seuraava). Jos saat avaimen 1.12., menee sulla varmaan päivä-pari siivoukseen ja vasta sitten kamat sisälle, niin pääset helpommalla.