Verenpaine ja suola
Minulla oli korkea verenpaine (150/100) ja sain lääkityksen joka tehosi huonosti. Söin suolaa normaalisti eli n. 20g/vrk. Kuulostaa paljolta mutta se tulee todella helposti.
Hyvin ankaralla laskemisella olen saanut suolamäärän vähennettyä 5g/vrk.
Huomasin alhaisen verenpaineen oireita. Aloin mittailla ja näin oli. Jätin lääkkeet. (120/80).
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Oliko muka yllätys että runsas suolan käyttö nostaa verenpainetta?
Ryömi läävääsi ja yritä uutta käynnistystä.
Suositus 5g tuntuu järjettömältä. Siis sama määrä 50 ja 150 kiloisille? Toinen syö 5000kJ ja toinen 20000kJ/vrk. Ei voi olla järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Suositus 5g tuntuu järjettömältä. Siis sama määrä 50 ja 150 kiloisille? Toinen syö 5000kJ ja toinen 20000kJ/vrk. Ei voi olla järkevää.
Suosituksissa ei olekaan mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
150 kg ei ole ihmiselle normaalipaino, ja ap:lle tiedoksi 120/80 ei ole matala verenpaine vaan normaali.
20g suolaa on liikaa mutta on totta(tutkimusprofessori Aro myönsi taannoin) että suositukset on tehty yliherkän vähemmistön ehdoilla.Esim. magnesium ja kalarasvahapot ovat hyödyllisiä paineelle.
Vaihtakaa se prosessoitu myrkkysuola vaikkapa vuorisuolaan tai käsittelemättömään merisuolaan, niin voi käyttää suolaa normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa se prosessoitu myrkkysuola vaikkapa vuorisuolaan tai käsittelemättömään merisuolaan, niin voi käyttää suolaa normaalisti.
On vaihdettu.
Merisuola on muovisuola, uusin otsikko jossain.
Itse hörppäilen mineraalivettä, suolatonta. Muovipullosta...
Nämä mikromuovit on nyt se sana.
lääkkeen teho paranee kun suolankäyttöä vähentää, vanhaa faktaa.
KäKi kirjoitti:
Minulla on alhainen verenpaine 90/65, todella runsaalla suolankäytöllä sain sen nousemaan 100/70. Pyörtyilen helpohkosti, kun seison pitkään paikoillani. Myöskään salmiakki tai lakritsa ei nosta verenpainetta.
Lääkäri käski syödä suolaa (kas kun ei ohjeistanut käyttämään viinaa ja tupakkaakin).
Samoissa lukemissa on oma verenpaineeni, en ole lisännyt suolaa. Elimistö tottuu myös matalaan, nesteytyksellä pysyy aisoissa.
Suolan vähentäminen lisää verenpainelääkkeen tehoa /tuo otsikko.
Oliko muka yllätys että runsas suolan käyttö nostaa verenpainetta?