Alhainen verenpaine ja laskimoiden vajaatoiminta, liittyykö toisiinsa?
Liittyvätkö nämä kaksi asiaa todella toisiinsa? Välillä on myös todella huimaava ja raskas olo, tai sellainen, että sydän saa työskennellä kamalasti. En näitä viimeisimpiä oireita ole kertonut mihinkään, vajaatoiminta on todettu (hoitoa vaativaksi) ja verenpaine on mitattu useimmiten normaalia alhaisemmaksi, en muista lukua.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Laskimoiden vajaatoiminta?
Jaloissa, laskimoläppien takaisinvirtaus. Ap
Ei. Laskimoiden vajaatoiminnassa veri ei pääse nousemaan takaisin sydämeen.
Alhainen verenpaine taas voi olla perinnöllistä ja johtuu yleensä sydänsairauksista. Alhainen verenpaine voi olla myös hyvästä.
Jaa, mulla oli läppävika laskimoissa ja ne on operoitu vaahdolla ( kaksi kertaa). Verenpaine on aina ollut alhainen mutta ei kukaan sanonut että nämä kaksi liittyisivät toisiinsa, ainakaan suoraan. Mutta pituuteenhan molemmat liittyvät, eli ehkä joku korrelaatio löytyy. Kausaliteettia tuskin on
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla oli läppävika laskimoissa ja ne on operoitu vaahdolla ( kaksi kertaa). Verenpaine on aina ollut alhainen mutta ei kukaan sanonut että nämä kaksi liittyisivät toisiinsa, ainakaan suoraan. Mutta pituuteenhan molemmat liittyvät, eli ehkä joku korrelaatio löytyy. Kausaliteettia tuskin on
Ai liittyvät pituuteen, oletko siis pitkä? Itse olen 163 cm. Ap
Up